måste skriva av mig,
'ännu en gång har bilsäljare bevisat vilket avskum och ruttna de kan vara.
var inne hos haga norra bilia i solna och skulle titta på en XC90 -05a som rullat 6900. prislappen var helt ok. 214K.
Jag står med min lillebror och hans 2 kompisar. 22år gamla allihopa förutom jag dock (26).
säljare låser upp bilen och jag kikar och synar bilen från opp till tå.
jag bad om att få provköra bilen varpå konversationen mellan mig och säljaren lyder;
S-ska du köpa den?
J-jag bestämmer mig efter att jag provkört bilen.
S-Jadu, det regnar ute så inga bilar får provköras tyvärr.
J-Jaha, då tar vi det en annan gång då?
S-vänta så ska jag kolla med en kollega.
(väntar 3 minuter)
S-Ja, är du säker på att du ska köpa den idag om allt är i sin ordning med bilen?
J-Ja, det kan jag inte ta ställning till förrän jag provkört bilen.
S-Var det inte du som precis köpte en bil? en S80N ?
J-Jo men det var till föräldrana, nu är jag ute efter en bil till mig själv.
S-Ja, OK, men bilen är lackrekondad för 3000:- och du vet inte ens om du vill ha bil...(varpå jag avbryter säljaren och säger lugnt)
-Ja du, vet du vad.. Jag vill inte se dina bilar, jag vill inte köpa bil från dig och det var sista gången jag satte min fot hos er här.
blev oerhört besviken och kommer inte köpa bil från hganorra någonsin.
rötägg!
hursomhelst ; det kommer fler bilar. detta är inte den enda.
dels så var dessa småglin som jag de med mig dubbelt så längre än mig. samt att denna försäljaren visste att jag och brodern min hade köpt en splitterny S80 till mina föräldrar.
Han mötte inte upp mig utan jag mötte upp hermafroditen själv och bad honom låsa upp bilen.
han visste även att jag har fastjobb etc.
Men tjii fick jag.
jag vill inte påstå att han är rasist eller liknande utan jag skulle rakt av spela på att han är en Idiot. hans förlust min vinst.
vad för service har jag att förvänta mig utav honom även efter bilköpet om jag hade köpt bilen`? jo noll. killen är snaggad, blond. jobbar på begsidan.
Ytterst tråkigt.
Måste även nämna att brabil i väsby inte heller är något att hurra över. visst man blir bra behandlad innan bilköpet, däremot efter bilköpet blir man en främling som inte ens är värd att titta på.
på haga norra är man värd noll.
Senast redigerat av Residence (11 augusti 2009)