av egna erfarenheter så tycker jag inte att billiga no-name högtalare, eller billiga högtalare oavsett märke låter speciellt bra. exempelvis så lekte jag lite för ca 2 veckor sedan, jag testade dem högtalarna jag har hemma, samma låtar,samma setup m.m mina billigaste sony xplod högtalare lät nästan 2dimensionellt (jamfört med en 3dimmensionell film typ
![tongue](img/smilies/tongue.png)
), typ att nått eller några saker fattades i ljudet. sen bytte jag till ett par cdt audio ef61neox (tror dom heter så), och det blev en helt annan upplevelse, mycket mer livlig och man trivdes men dem var inte alls lika bra som det tredje paret jag testade. det var ett par beggagnade audiotop jnx 6.5 som lät absolut bäst...men inte lika bra kvalitet då ena inte ville leka speciellt länge
![wink](img/smilies/wink.png)
. MEN, audiotop högtalarna var billigare i nypris än CDT högtalarna. så dyrast är inte alltid bäst!! men dem håller kanske bättre?
nu kör jag på ett hertz 3-vägs system, och skillnaden på ljudet i detta kit i jämförelse med dem billiga sony högtalarna är ju som skillnaden mellan natt och dag, om inte mer
![tongue](img/smilies/tongue.png)
jag vet, dumt att jämföra ett 3-vägs kit med 6.5" koaxialer men ändå
![wink](img/smilies/wink.png)
resultat = billiga noname högtalare är inget jag kommer att köpa igen då dem oftast saknar någon dimmension i ljudbilden.