4367
Sök

Gå upp i vikt, hur?!?! kan fan inte det :o

Thedriftking
16 augusti 2009
Trådstartare
tja, 

har ett "problem"

jag vill gå uppp i vikt, men jag kan fan inte göra det!?  går inte upp vad jag än äter o vad jag än gör, jag kan sitta o bara titta på tv o äta mat o godis utan att jag går upp i vikt,  jag väger 60 o är 177. jag vill väga typ 65-70, men ska börja träna igen när jag väger det, jag vill gå upp lite till så att jag kan börja träna igen, måste ju ha nått o bygga muskler av. '

har ni några förslag hur jag ska göra?

mvh Erik

8 250 Inlägg
16 augusti 2009
Folk tror att man baara blir tjock det är ett hårt jobb smile Drick enbart läsk, ät mycket och gärna fet mat alledes innan du lägger dig och sover. All mat med mycket kolhydrater är nåt att titta på, gärna med sås på. All motion ska ju undvikas. Det handlar helt enkelt bara om att du lär möla i dig mer än vad du förbränner.

Sanizz
16 augusti 2009
Trådstartare
Det är väldigt enkelt. Du måste få i dig mer än du förbrukar.

Köp en kolhydratsdrink, träna 2-3 ggn i veckan och ät regelbundet.

Bort med godiset och allt annat skräp. Du kan ha 1 ätardag då du tex kan äta vad du vill, hur mycket du vill.
Försök hålla dig till basvaror

Protienkällor:

Ägg, 5% Nötfärs, Kycklingfilé jag föredrar färsk, Proteinpulver, vassle och kasein (minst 3 smaker av varje), Keso 1,5%, Kesella 1% (ibland), Ricotta 7%, Ost 5-10%, Skinka 3% fett, Tonfisk på burk (både i vatten och i currysås), Torsk (fryst), Makrill i tomatsås

Kolhydratkällor:   

Vitargo (stärkelse), Bönor (Kidneybönor, Cannelinibönor, Svarta Bönor, Vita bönor) Jag använder endast av konserv.
Vit Fiber Pasta, Potatis (Bintje - fast), Ris (Både Basmati, Jasmin, Parboiled, Aborio, Råris), Frukt - Oftast Äpple, Päron, Bananer, grapefrukt och russin., Bär - Blåbär, Hallon och Jordgubbar (oftast fryst), Grönt - Gurka, Isbergsallad, Paprika, Tomat, Vitkål,  Rödlök, Vitlök, Gul lök, Broccoli, Blomkål, Morötter och, Havregryn både Fiberberikad, Kliberikad och vanlig, Knäckebröd Wasa multigrain och Kanelknäcke, Majs på konserv (endast green giant), Rödbetor (Färska), Amaranth, Quinoa (Röd och Vit), Bulgur, Dinkelmjöl (endast till vissa mattätter, bakar aldrig bröd)

Fettkällor:

Jordnötssmör Kung Markatta EKO, Valnötter EKO, Sötmandel EKO, Hasselnötter, RapsOlja, OlivOlja, Udos Choice Olja, Omega 3 kapslar, Pesto (olivolja och Pinjenötter)

Sanizz
16 augusti 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Folk tror att man baara blir tjock det är ett hårt jobb smile Drick enbart läsk, ät mycket och gärna fet mat alledes innan du lägger dig och sover. All mat med mycket kolhydrater är nåt att titta på, gärna med sås på. All motion ska ju undvikas. Det handlar helt enkelt bara om att du lär möla i dig mer än vad du förbränner.

Hur bra för kroppen tror du det är på en skala 1-10? Visst går man upp i vikt men diabetes risken ökar.

Blodsockret lär ju flyga som ett flygplan upp och ner.

Försök att äta regelbundet så du får ett stabilt blodsocker och insulin
Senast redigerat av Sanizz (16 augusti 2009)

Thedriftking
16 augusti 2009
Trådstartare
Sanizz skrev:
Det är väldigt enkelt. Du måste få i dig mer än du förbrukar.

Köp en kolhydratsdrink, träna 2-3 ggn i veckan och ät regelbundet.

Bort med godiset och allt annat skräp. Du kan ha 1 ätardag då du tex kan äta vad du vill, hur mycket du vill.
Försök hålla dig till basvaror

Protienkällor:

Ägg, 5% Nötfärs, Kycklingfilé jag föredrar färsk, Proteinpulver, vassle och kasein (minst 3 smaker av varje), Keso 1,5%, Kesella 1% (ibland), Ricotta 7%, Ost 5-10%, Skinka 3% fett, Tonfisk på burk (både i vatten och i currysås), Torsk (fryst), Makrill i tomatsås

Kolhydratkällor:   

Vitargo (stärkelse), Bönor (Kidneybönor, Cannelinibönor, Svarta Bönor, Vita bönor) Jag använder endast av konserv.
Vit Fiber Pasta, Potatis (Bintje - fast), Ris (Både Basmati, Jasmin, Parboiled, Aborio, Råris), Frukt - Oftast Äpple, Päron, Bananer, grapefrukt och russin., Bär - Blåbär, Hallon och Jordgubbar (oftast fryst), Grönt - Gurka, Isbergsallad, Paprika, Tomat, Vitkål,  Rödlök, Vitlök, Gul lök, Broccoli, Blomkål, Morötter och, Havregryn både Fiberberikad, Kliberikad och vanlig, Knäckebröd Wasa multigrain och Kanelknäcke, Majs på konserv (endast green giant), Rödbetor (Färska), Amaranth, Quinoa (Röd och Vit), Bulgur, Dinkelmjöl (endast till vissa mattätter, bakar aldrig bröd)

Fettkällor:

Jordnötssmör Kung Markatta EKO, Valnötter EKO, Sötmandel EKO, Hasselnötter, RapsOlja, OlivOlja, Udos Choice Olja, Omega 3 kapslar, Pesto (olivolja och Pinjenötter)

okej, tack för ett väldigt bra svar! ska börja med detta nu!  btw.. vart kan jag köpa kolhydratsdrink?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
16 augusti 2009
www.gymgrossisten.com gå in på viktökning.

Thedriftking
16 augusti 2009
Trådstartare
Rspeter skrev:
www.gymgrossisten.com gå in på viktökning.

det ska jag göra smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 augusti 2009
Känner igen mig i din situation, gör alla "fel" man kan göra när det gäller äta fel, småäta osv men går inte upp i vikt ändå smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

40 Inlägg
16 augusti 2009
Thedriftking skrev:
tja, 

har ett "problem"

jag vill gå uppp i vikt, men jag kan fan inte göra det!?  går inte upp vad jag än äter o vad jag än gör, jag kan sitta o bara titta på tv o äta mat o godis utan att jag går upp i vikt,  jag väger 60 o är 177. jag vill väga typ 65-70, men ska börja träna igen när jag väger det, jag vill gå upp lite till så att jag kan börja träna igen, måste ju ha nått o bygga muskler av. '

mvh Erik

Jag ska förklara hur kroppen funkar!
Mat = Kalorier
Kalorier = Kroppens bränsle
Överskott av kalorier = Viktökning
Underskott = Viktminskning
INGA UNDANTAG!

Om du äter mer än vad kroppen gör av med så går du upp i vikt.
Om du äter mindre än vad kroppen gör av med så går du ner i vikt.

Kan du inte gå upp i vikt? Ät mer, ät bättre och träna.
Kan du inte gå ner i vikt? Ät mindre, träna och ät ännu bättre

Det är inte svårare än då, du har inte problem med att gå upp i vikt, du har problem med att du inte har kunskap inom kost och näring samt hur kroppen fungerar!

Och VARFÖR vänta till du har tjockat till dig för att börja träna? Tro inte att du lättare bygger muskler för att du har lagt på dig fett, jag har ett jävligt bra tips till dig. Skaffa lite kunskap, släng iväg ett pm om du vill ha konkreta tips eller undrar över något.
Senast redigerat av bennythebear (16 augusti 2009)

Tiden läker alla sår gäller inte på bilar, man måste läka såren åt bilfan!
Ain't nothin but a peanut!

Thedriftking
16 augusti 2009
Trådstartare
bennythebear skrev:
Thedriftking skrev:
tja, 

har ett "problem"

mvh Erik

Jag ska förklara hur kroppen funkar!
Mat = Kalorier
Kalorier = Kroppens bränsle
Överskott av kalorier = Viktökning
Underskott = Viktminskning
INGA UNDANTAG!

Om du äter mer än vad kroppen gör av med så går du upp i vikt.
Om du äter mindre än vad kroppen gör av med så går du ner i vikt.

Kan du inte gå upp i vikt? Ät mer, ät bättre och träna.
Kan du inte gå ner i vikt? Ät mindre, träna och ät ännu bättre

Det är inte svårare än då, du har inte problem med att gå upp i vikt, du har problem med att du inte har kunskap inom kost och näring samt hur kroppen fungerar!

Och VARFÖR vänta till du har tjockat till dig för att börja träna? Tro inte att du lättare bygger muskler för att du har lagt på dig fett, jag har ett jävligt bra tips till dig. Skaffa lite kunskap, släng iväg ett pm om du vill ha konkreta tips eller undrar över något.

okej, bra svar! så om jag äter mer kalorier än vad jag behöver o tränar 2-4ggr i veckan så kommer jag gå upp i vikt? :)

blacken
16 augusti 2009
Trådstartare
"Ät som en elefant, och skit som en höna" funkar nog det med..tongue

173 Inlägg
16 augusti 2009
Thedriftking skrev:
okej, bra svar! så om jag äter mer kalorier än vad jag behöver o tränar 2-4ggr i veckan så kommer jag gå upp i vikt? smile

Helt rätt!
Sen ser jag inte heller någon mening med att du ska lägga på dig fett innan man börjar bygga muskler. Musklerna kommer öka i massa hur som helst bara du äter rätt och tränar mkt.

Thedriftking
16 augusti 2009
Trådstartare
blacken skrev:
"Ät som en elefant, och skit som en höna" funkar nog det med..tongue

haha, pappa säger tvärt om "äter som en höna o skiter som en elefan" tongue   

fast jag äter normalt mkt smile

Thedriftking
16 augusti 2009
Trådstartare
MightyMike skrev:
Thedriftking skrev:
okej, bra svar! så om jag äter mer kalorier än vad jag behöver o tränar 2-4ggr i veckan så kommer jag gå upp i vikt? smile

Helt rätt!
Sen ser jag inte heller någon mening med att du ska lägga på dig fett innan man börjar bygga muskler. Musklerna kommer öka i massa hur som helst bara du äter rätt och tränar mkt.

okej, ska börja redan imorgon! smile

Kanon..
1 473 Inlägg
16 augusti 2009
Fett omvandlas inte i muskler så börja träna direkt istället o slipp fettet.

DFFL
9 020 Inlägg
16 augusti 2009
Marlboroman skrev:

Diabetes here i come.

Finns bra mycket bättre sätt än så att gå upp i vikt på.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Supraman
2 300 Inlägg
16 augusti 2009
FireTraXX skrev:
Marlboroman skrev:

Diabetes here i come.

Finns bra mycket bättre sätt än så att gå upp i vikt på.

krärv mer än att kortsiktigt äta det, speciellt när man som grabben har hög ämnesomsättning.
Krävs att man har levat en sån livsstil ett tag

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
17 augusti 2009
Prova solrosfrön, är nog det ända som har fått mig att gå upp i vikt snabbt..... käkar inte sånt mer pga det tongue

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

12 086 Inlägg
17 augusti 2009
Det är i princip omöjligt om man försökt, det är bara vänta tills du närmar dig 30 så ska du se att åldern tar ut sin rätt. Att trycka i sig chip och pizza är inget bra sätt att gå upp i vikt, jag lever så och det ända som händer är att jag kommer dö i förtid.

461 Inlägg
17 augusti 2009
För att förklara enkelt:

Kör ca 4 TUNGA styrketräningspass i veckan.

Direkt efter träningen dricker du ett rått ägg (inte några fjantiga proteinpulver eller kosttillskott).

Inom 2 timmar efter träningen äter du en ordentlig middag.

Sedan, lägg dig tidigt och sov.

De var mitt tips...

BMW - Better Make Way

Sök