4331
Sök

Köpa Volkswagen Scirocco?

123 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Har tittat på Volkswagen Scirocco och överväger verkligen att köpa en TSI 160 2009.

Någon som kan ge mig lite tips och åsikter?

Lite bilder på bilen:

http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=3

http://www.blocket.se/sodermanland/Volk … 11&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Volkswag … 11&w=3

Väntar ivrigt på svar!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
21 augusti 2009
OM jag ska helt ärlig så gillar jag faktiskt fronten men inte bakdelen.
Känns som de e 2 olika designers som gjort varsin ände sen satt ihop den

Inspiration comes standard

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 augusti 2009
Grymt snygga, men om du tänker efter vilkna bilar du kan få för dom pengarna så hade jag börjat tänka på

M5or,EVO,S40 T5, Golf Gti (nästa nya modelln), Honda Civic Type-R, för betydligt mindre summor! Plus dom har nog en anning piggare!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

123 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Min budget är 230 000 kronor och jag vill inte ha något under 2008, posta gärna tips från blocket om ni finner något!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 augusti 2009
Vad vill du ha ?

Bensinsnål?
Fart?
Allround bil ?
Liten eller stor bil?

123 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Memme skrev:
Vad vill du ha ?

Bensinsnål?
Fart?
Allround bil ?
Liten eller stor bil?

Är öppen för allt, men det viktigaste är att den skall vara snygg och stabil, jag har ingen familj eller barn så storlek spelar ingen roll.

123 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Tack för tipsen men jag är tyvärr inte ute efter några sönderkörda och sönderstylade white trash bilar.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 augusti 2009
men kolla annars in dom nya Golf GT bilarna smile fanns ett par stycken på blocket, från 09:)

Administratör
2 980 Inlägg
21 augusti 2009
Går en scirocco här i byn och dom är grymt feta mycket goare live än på bild.... Jag väntar på att den har gått så långt att dom lämnar in den till mig på service...

En kopp av den svarta såsen...

123 Inlägg
21 augusti 2009
Trådstartare
Goffen skrev:
Går en scirocco här i byn och dom är grymt feta mycket goare live än på bild.... Jag väntar på att den har gått så långt att dom lämnar in den till mig på service...

Vilken färg är den i din by? Provkörde den och gillade det som fan, bilhandlaren som jag känner ganska bra sa att han hade tagit sciroccon före en GTI 7 dar i veckan.

461 Inlägg
21 augusti 2009
Memme skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Opel_Astra_GTC___OPC_Line__nyskick__23158707.htm?ca=23_11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=3

http://www.blocket.se/skaraborg/Saab_9_ … 11&w=3

Gillade den första mest!

Den första är en fabriksstylad opel med 1.6l stor sugmotor, vad är det du gillar speciellt med den om jag får fråga? :S Det är det annonsen säger iaf. För övrigt var väl alla 3 tipsen tråkigare än sciroccon? eller? No offense...

Till TS: Kikat något på Mazda 3 MPS? De finns ju för det priset i rätt årsmodell och är dessutom pigga (260 turbohk original)
Senast redigerat av von_blad (21 augusti 2009)

BMW - Better Make Way

OEM <3
6 957 Inlägg
21 augusti 2009
Memme skrev:
Grymt snygga, men om du tänker efter vilkna bilar du kan få för dom pengarna så hade jag börjat tänka på

M5or,EVO,S40 T5, Golf Gti (nästa nya modelln), Honda Civic Type-R, för betydligt mindre summor! Plus dom har nog en anning piggare!

Tänk på att ägandet blir annorlunda, va tror du en M5:a kostar vs. en Scirocco?
För att inte tala om reservdelar.

Sciroccon är grym men skulle överväga 2.0 Turbon ist för 1.4:an, finns lite mer i botten på 2.0.
Men det är smaksak, båda är riktigt roliga när det börjar svänga smile

OEM <3

1 587 Inlägg
21 augusti 2009
Bjork skrev:
Memme skrev:

Tänk på att ägandet blir annorlunda, va tror du en M5:a kostar vs. en Scirocco?
För att inte tala om reservdelar.

Sciroccon är grym men skulle överväga 2.0 Turbon ist för 1.4:an, finns lite mer i botten på 2.0.
Men det är smaksak, båda är riktigt roliga när det börjar svänga smile

Ja precis, driftkostnadenmellan M5 o Scirocco är nog sjukt stor skillnad..

Tycker du ska slå till på en sån om du har pengarna big_smile ! ja hade gjort de eller en Opel Astra OPC smile

Diktator
968 Inlägg
21 augusti 2009
kickade skrev:
Goffen skrev:

Vilken färg är den i din by? Provkörde den och gillade det som fan, bilhandlaren som jag känner ganska bra sa att han hade tagit sciroccon före en GTI 7 dar i veckan.

dom är snygga som satan, tror dom också kommer hålla värdet bättre än en "vanlig" golf...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
21 augusti 2009
Omöjligt att säga om den kommer hålla värdet bättre eller inte.

Jag hade nog väntat in den nya R- line varianten så att säga på Scirocco. Får ett kaxigare uttryck plus mer kraft under huven. Gör nog prisdropp på framförallt 160 hästars motorn som du var intresserad av.

När det gäller Golf GT så måste jag nog tyvärr hålla med Jeremy Clarkson om den: "Den är lika trevlig som att ramla nerför trappor med styltor. Jobba lite hårdare och köp en ordentlig GTI". Tycker den är otroligt ryckig och obekväm, inte i närheten av en GTI, men men. Vissa kanske tycker annat då smile

123 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Fick ner priset på en splitterny Scirocco TSI 160, 2009. Jag kunde få den för 220 000, direkt från bilfirman.

Vad tycker ni skall jag slå till eller vänta? Mortalis så något om att priset skall gå ner, hur mycket skulle det gå ner då?

Skall dit på måndag och antingen slutföra dealen eller blåsa av affären.

Avstängd
1 031 Inlägg
VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 augusti 2009
Priset kanske inte går ner direkt i butik så att säga, men efterfrågan på dem kan ju komma att minska när de "nya" kommer, vilket gör att begagnade kan sjunka en del..e ju omöjligt att sia om, men har man inte bråttom så kan man ju vänta in de o se.

Sök