4193
Sök

Köpa Volkswagen Scirocco?

Jävel
2 018 Inlägg
22 augusti 2009
Siroccon är ju riktigt fin, men om du verkligen ska köpa en, så tänk efter om det inte vore roligare med en lite annorlunda färg? Inte silver som 50% av alla svennebilar är smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Administratör
2 980 Inlägg
22 augusti 2009
kickade skrev:
Goffen skrev:
Går en scirocco här i byn och dom är grymt feta mycket goare live än på bild.... Jag väntar på att den har gått så långt att dom lämnar in den till mig på service...

Vilken färg är den i din by? Provkörde den och gillade det som fan, bilhandlaren som jag känner ganska bra sa att han hade tagit sciroccon före en GTI 7 dar i veckan.

Vit med standard fälgarna i 18" skulle jag tro dom som har rätt många ekrar men är lite svängda i ekern så att säga...  grym !

En kopp av den svarta såsen...

143 Inlägg
22 augusti 2009
köp! Jag skulle nog ha tagit en vit eller en blå.

143 Inlägg
22 augusti 2009
köp! Jag skulle nog ha tagit en vit eller en blå.

1 853 Inlägg
22 augusti 2009
Dom är fina!, bara att slå till smile

/mvh soyd

123 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
KommEr inte köpa silver då jag inte gillar den färgen speciellt mycket. Dom har ingen vit däremot svart och blå kommer bli något av de färgerna. Kommer även bli premium paketet med 18" fälgarna. Hoppas det blir bra.

224 Inlägg
22 augusti 2009
Köp en blå, lättare att hålla ren än svart.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 augusti 2009
tycker ju man bör kombinera sport+premiumpaketet, va o tittade på en idag och de kändes rätt givet för min del iaf, ja mena. De kostar 5 papp till och då får man lite extra skräp till, men bara toningen av rutorna är ju ändå värt 3 papp (om man lämnar till en firma)

123 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
tycker ju man bör kombinera sport+premiumpaketet, va o tittade på en idag och de kändes rätt givet för min del iaf, ja mena. De kostar 5 papp till och då får man lite extra skräp till, men bara toningen av rutorna är ju ändå värt 3 papp (om man lämnar till en firma)

Vad innebär sportpaketet? Och kan volkswagen återförsäljaren lägga till det själv, då den bilen jag tänkt köpa endast är utrustad med premiumpaketet för tillfället, att tona rutorna tror jag de kan göra själv men vad mer ingår i paketet?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
23 augusti 2009
Vit eller svart skulle jag satsat på, dom andra färgerna är ju sjukt tråkiga.

Dom borde göra en 4wd-variant av den där, då hade jag varit väldigt intresserad. smile

168 Inlägg
23 augusti 2009
kickade skrev:
Har tittat på Volkswagen Scirocco och överväger verkligen att köpa en TSI 160 2009.

Någon som kan ge mig lite tips och åsikter?

Lite bilder på bilen:

http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa … 11&w=3

http://www.blocket.se/sodermanland/Volk … 11&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Volkswag … 11&w=3

Väntar ivrigt på svar!

MUMS!!

143 Inlägg
24 augusti 2009
kickade skrev:
Mortalis skrev:

Vad innebär sportpaketet? Och kan volkswagen återförsäljaren lägga till det själv, då den bilen jag tänkt köpa endast är utrustad med premiumpaketet för tillfället, att tona rutorna tror jag de kan göra själv men vad mer ingår i paketet?

Här kan du kolla vad som ingår i de olika paketen: http://www.volkswagen.se/byggdinvw/star … tailerID=0

123 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Det blev en svart Scirocco med läderklädsel och den större motorn istället 2.0GT 200 hästar, skön som fan och minst lika snygg.

Känner mig nöjd på förhand.

275 000 för en splitterny, är det ett okej pris? Enligt säljaren så vill de bara bli av med den då de ska ta in 2010na snart.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
24 augusti 2009
Det lät sjukt bra, finns en vit (iofs fullsmetad) GT på blocket som gått 3000 mil, för 179!!

Grattis till en sjukt fin bil, är själv i tankar på en Scirocco!! (men vill ha 4wd, men det ryktas att det inte kommer, snyft)

/Mattias

1 853 Inlägg
24 augusti 2009
Vad får du med för stereo ? vw's allra senaste version av RNS510:an med media in och blå tanden osv är inte dum... köpte till en sådan till min och monterade i efterhand... (ja dom passar även på golf generation 5 wink

men jag antar att du får med någon enkel och tänker bygga eget system eller ? smile

Skillnaden på RNS510 och RCD510 är att RNS:en har dvd,hårdisk och navi mm så kan rekommendera den om man vill ha en original stereo...

/mvh soyd

123 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
soyd skrev:
Vad får du med för stereo ? vw's allra senaste version av RNS510:an med media in och blå tanden osv är inte dum... köpte till en sådan till min och monterade i efterhand... (ja dom passar även på golf generation 5 wink

men jag antar att du får med någon enkel och tänker bygga eget system eller ? smile

Skillnaden på RNS510 och RCD510 är att RNS:en har dvd,hårdisk och navi mm så kan rekommendera den om man vill ha en original stereo...

/mvh soyd

Får me nån standard stereo som inte är något och hänga i granen, får installera något skönt i den så kan man ha bilen ett bra tag, fan vad skön den när när man gasar upp och skall växla, den förbereder växlingen så man slipper ryck, jävla härligt ljud också.

1 853 Inlägg
24 augusti 2009
kickade skrev:
Får me nån standard stereo som inte är något och hänga i granen, får installera något skönt i den så kan man ha bilen ett bra tag, fan vad skön den när när man gasar upp och skall växla, den förbereder växlingen så man slipper ryck, jävla härligt ljud också.

aha a är väll någon RCD300 eller likande dom skickar med... Ja kan tänka mig det, är det en DSG låda på den ?

/mvh soyd

Random Hero
4 047 Inlägg
24 augusti 2009
va o provkörde en i skövde för nån månad sen, snygga bilar me fina detaljer, men man ser knappt något bakåt ? backspegeln i bilen hjälpte ju knappt nåt o sidospeglarna va på tok för små, fast så kanske de bara va i den ja provat?

Dog food lid. Backwards

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
24 augusti 2009
Då får man ta och gratulera till en riktigt sjysst bil smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

582 Inlägg
24 augusti 2009
va ingen som har föreslagit att köpa nån rutten volvo än!?!
Självklart ska du köpa en scirocco nu när ökenvinden har återupptagit produktions linjen .dom är riktigt snygga.man skulle ha en svart med dom dära 18-19".arna som ser ut som turbo impellern grymt fina.lycka till med köpet !

hej

Sök