Vill du ha någonting som matchar din Trans Am men flerdubbelt så mycket råare så finns ju Corvette C3, 60-tals Camaro, HotRods. Sen har vi ju Charger, Chevelle osv osv
Jo, det är sant, vet inte om jag tycker Corvette är lika snygg som Firebird och Camaro dock... Men att de har bättre väghållning tvivlar jag inte på. Skulle vara en Stingray isf.
Charger är det svårt att hitta i fint skick till vettig peng, har kollat lite redan
. Och Chevelle vet jag inget om?
Och jag vet framförallt inte hur de beter sig på vägarna? Kan man köra dom som vardags-bus-bil?
Du ska satsa på en Oldsmobile
orkar inte förklara så hä sent på natten, så imorgon ska jag förklara varför du ska ha en sån
Jag väntar på förklaringen ...
Har funderat på Cutlass, finns det nå mer vettigt från Olds? Och hur vettiga är Cutlass egentligen?
Camaro RS 67-69!
Eller en Firebird 67-69.
Annars chevelle? 1970 typ.
m.m
Japp, Camaro och Firebird går som favoriter och röd tråd genom denna ... tråd. Hur vettiga är då dom om man ställer deras lekfaktor mot en gen.4?
Bmw m635csi kanske=)
Neee
Dodge Ram?
Eller kanske en Plymouth Roadrunner om du är ute efter något äldre
Dodge Ram är ju lika sportig som en Belgian blue är vig ...
Roadrunner ser ju jä**igt fet ut iaf. Mer info om dom, kan de mer än bränna gummi?
har testkört en M5 den hinkas äger här på garaget fy fan va grymt kul den va att köra tycker att du ska satsa på en sånn smile å vilket ljud med wink
Jo, jag vet också hur de går.
Men de saknar ... ja, vad ska man kalla det ... själ. De saknar själ!
Nyare Corvette är ett bra val, glöm BMW´n, könslöst och dyrt! Och glömm även gamla jänkare, kört Mustanger -1966, fina bilar, men som sagt över 40år gamla, dålig komfort mm, jag köpte en Crossfire till, inga pengar och syns mer än en fin gammal mustang, körglad och komfort och inget rappel
Nja, Crossfire.... Kan inte släppa Jeremy Clarkson's beskrivning av den "Den ser ut som en hund som hukar sig för att ta enskit." (fritt översatt.)
Jag tycker väl inte att de är så fula iofs, men det ringer inga jänke-klockor när man ser den.
i usa kan man säker få en 05a corvette för 150k men orkar man ta hit en
Tror det blir svårt att hitta en C6 för 150.000 kr där också.
C5 98-00 finns från 170.000 kr numer iaf ...
Jag har själv haft 4st F-body ur fjärde generationen och två äldre jänkare.
För dom pengarna så hade jag nog köpt en likadan som jag har själv fast med tak om du inte måste ha cab som jag då haha, och en herrejösses motor eller ja en hyfsad bra iordninggjord 389 eller 400 om man ska hålla sig till Pontiacs motorer.
Annars har du Camaro, Firebird, ur GM- koncernen eller om man kliver på ett steg större bilar så blir de Oldsmobile Cutlass, Buick Skylark, Pontiac Lemans(Gto) eller Chevrolet Chevelle. Mopars challenger, cuda och charger blir lite svårt att hitta nåt fint i den prisklassen. Ford har ju bilar dom också, mustang tror jag dom kallas, finns fler också big_smile
Annars så funderar jag ju på att försöka hitta en gamma bil med modern drivlina t.ex. lt1 elelr ls1 och 4l60 eller th700lådan, blir nog så efter den här. De är nog min drömbil iaf.
Bilen du har nu (Niklasw) är grymt fin. Pontiacs design tilltalar mig mest av alla jänkare. En Le Mans vore nåt!
Tack för alla tips, jag skummar genom blocket och google för att läsa på mer om dom just nu!
/KingWS6