3151
Sök

68 Camaro T/A

I samarbete med: www.bakaxeldelar.se www.mooneyessweden.com www.76olja.nu

973 178 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2024
292 Inlägg
20 februari 2011
Ojojoj, stiligt värre!

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)

2 164 Inlägg
21 februari 2011
Länge sedan jag tittade in här nu... Men jäklar va snygg den blir!! det jag stör mig på med huven är "vecket" som blir så brett innan scoopet, vore snyggare om det va litet original veck istället... smile

"Life´s too short to drive a boring car"

712 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
"Tyvärr" bryr jag mig inte om vad andra anser vara korrekt och inte. Jag bygger bilen såsom jag vill ha den...

Med det sagt - tack ska Ni ha! wink

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
21 februari 2011

Härligt! Har du moddat bort urtaget i grillen? Är det en plåtgrill eller är den i plast , isåfall kanske lite behändigare att plastsvetsa , eller är det en helt ny grill ?Svårt att se , men det ser fabriksmässigt ut.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

712 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
eastmotorsport skrev:

Härligt! Har du moddat bort urtaget i grillen? Är det en plåtgrill eller är den i plast , isåfall kanske lite behändigare att plastsvetsa , eller är det en helt ny grill ?Svårt att se , men det ser fabriksmässigt ut.

Den är i plast -köpte två och gjorde en. Noggrant utskuren/slipad och sedan limmad.

1 051 Inlägg
21 februari 2011
Openers skrev:
"Tyvärr" bryr jag mig inte om vad andra anser vara korrekt och inte. Jag bygger bilen såsom jag vill ha den...

Punkt slut. wink

1 039 Inlägg
21 februari 2011
Openers skrev:

Vaah? ..nä, nu tappa jag självförtroendet helt! lol

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

2 164 Inlägg
21 februari 2011
Openers skrev:

Det var inte på något sätt menat illa, bara en lite åsikt tongue men jag tror att bilen kommer bli grym i slutet, du vet helt klart vad du håller på med! smile

Vad blir det för spis i denna sedan? smile

"Life´s too short to drive a boring car"

712 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
dadde skrev:
Openers skrev:

Det var inte på något sätt menat illa, bara en lite åsikt tongue men jag tror att bilen kommer bli grym i slutet, du vet helt klart vad du håller på med! smile

Jo, jag förstår det och det var inte riktat specifikt mot dig utan mer i allmänhet smile Säkerligen framledes kommer fler synpunkter och tycken alltmer projektet framskrider. big_smile

Motor är ej bestämt.

1 051 Inlägg
21 februari 2011
Openers skrev:
dadde skrev:
Openers skrev:

Jo, jag förstår det och det var inte riktat specifikt mot dig utan mer i allmänhet smile Säkerligen framledes kommer fler synpunkter och tycken alltmer projektet framskrider. big_smile

Motor är ej bestämt.

Ta de billigaste som finns bland kungar, 572 block wink

KHRacing
21 februari 2011
Openers skrev:
"Tyvärr" bryr jag mig inte om vad andra anser vara korrekt och inte. Jag bygger bilen såsom jag vill ha den...Med det sagt - tack ska Ni ha! wink

Ett av garaget.org´s bästa inlägg på riktigt länge.

Lycka till med bilen !

mvh kristian

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
21 februari 2011
Openers skrev:
eastmotorsport skrev:

Den är i plast -köpte två och gjorde en. Noggrant utskuren/slipad och sedan limmad.

Snyggt fixat , det är sånna här detaljer som är roliga att se. Man ser att nåt är förändrat men man ser inte vad.

712 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Openers skrev:
"Tyvärr" bryr jag mig inte om vad andra anser vara korrekt och inte. Jag bygger bilen såsom jag vill ha den...Med det sagt - tack ska Ni ha! wink

Ett av garaget.org´s bästa inlägg på riktigt länge.

Lycka till med bilen !

mvh kristian

Tack ska du ha!

eastmotorsport skrev:
Snyggt fixat , det är sånna här detaljer som är roliga att se. Man ser att nåt är förändrat men man ser inte vad.

Bugar!

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
23 februari 2011
Hej igen!  hade skrivit ett ganska långt inlägg , och sen lade mitt internet ner ... grrrr....
vad jag undrade var om inte frontplåten med runda hål passade rakt över , samma med grillen . Är det från 1969 som Camaron blir lite annorlunda i fronten och därför det inte stämde. 
Sen undrade jag om du kommer att köra utan fångare även fram?
Hittade även artikeln på din 69a i Bilsport 2009 , men den här bilen kommer ju att bli så mycket mer häftig:-)

712 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Typiskt smile

Precis, 69:ans frontplåt stämmer inte alls kontra 67/68. Samma med grill. Jag har tagit en grill tillhörande 67:a och donat bort parkeringsljus/blinkers från den.

Denna blir lite annorlunda ja gentemot min förra 68:a (ej 69:a)...

Tack du! wink

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
23 februari 2011
Openers skrev:
Typiskt smile

Precis, 69:ans frontplåt stämmer inte alls kontra 67/68. Samma med grill. Jag har tagit en grill tillhörande 67:a och donat bort parkeringsljus/blinkers från den.

Denna blir lite annorlunda ja gentemot min förra 68:a (ej 69:a)...

Tack du! wink

Ok , då var jag ju inte ute och cyklade alltför mycket iaf. :-)
Hade du funderat på fångare eller inte?

712 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Stötfångare blir det inga alls...

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
23 februari 2011
Openers skrev:
Stötfångare blir det inga alls...

Härligt!

712 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100577/100577-47f2d0990ca79ff74481722a2345796f.jpg

Monterade tätningslisten kring bagageöppningen så jag kunde kantskära bagageluckan till rätt höjd. Som synes sitter spoilern även på plats och bakljusen är numer kompletta. Återstår fastsättning av luckan...

Sök