Då tanklocket har lite rost så tyckte jag att det var lika bra att försöka få tag i ett bättre. Sagt och gjort, en av mina Audivänner Trankelstein här på garaget. Kan både tyska och har konto på Ebay, han hittade ett fint på ebay som jag köpte.
Riktigt bra skick
Fick nya bilder på vad Henke gjort i veckan som varit på min bil.
För att göra gallret till huven, utan att huven ska slå sig så mycket. Så gjorde han först en gigg.
Sen var det bara börja få ihop det så som jag vill ha det.
Börjar se hur det ska se ut
Sen ska den bara på plats i huven också..
Formen och alla veck är rätt.
Audi har ganska så tunn plåt i sina bilar ( iallafall jämfört med 50 tals jänkare :-) )
Så det drog sig en hel del, men det löste han. Här ser man hålet i huven för stötdämparen.
Så här blev det
Sen gjorde han även en ny undersida/ yttersida på balken i huven på höger sida vid gallret.
Påbörjat
Färdigt
Med nya ventilationshål in i balken också
Då mina nya justerbara fjäderben från Sellholm, högre än original S2 fjäderbenen. Så vi har varit tvungna att göra hål i huven för att kunna stänga den. Så jag bad Henke fundera på en snygg och funktionell lösning.
Jag har sett olika varianter på att lösa liknande problem på andra byggen, med varierande resultat. Så här löste han det på min bil.
Så formen för hålet för stötdämpartornet på högersida hänger ihop med formen med nya gallrets form.
Undersidan på vänster sida innan.
Och under tiden
Testmontering
Blir riktigt bra
Klart
Undersidan klar
På båda sidorna
Och ovansidan
Jag har monterat en demonterbar frontplåt från urquattron, då den skiljer sig en del från originalet. Då finns alla fästpunkter på rätt plats till urq stötfångarna.
Jag hade bara testmonterat den, och gjort de nya plåtarna i änden på rambalkarna i 1mm plåt.
Nu gjorde han om de i 4mm, samt gjorde även en smidigare lösning vid den övre balkens infästningar.
Sen vill jag ha ett snyggt galler igenom innerskärmen också, så att den kan suga kallluft igenom både ytter och innerskärmen. Har ska det sitta.
Och på plats, själva gallret är taget från en annan originalhuv, och sitter uppe vid rutan. Passar riktigt bra i form och utseende.
Här är det monterat nät bakom gallerna i huven och i ytterskärmen.
Insidan, gallret täcker ventilationshålen på ett snyggt sett.
Jag insåg att original drag ögla är bortkapad från den frontplåten jag köpte.
Funderar på att svetsa fast ett fäste från en nyare både fram och bak. Så man kan montera en modernare gängbar dragögla. Någon som har tips på vart man kan köpa ett kitt med 2 hållare och en Dragögla? Eller som skrotar ner någon vw / audi som har det som kan kapa loss de bitarna?