3212
Sök

Baslådan skorrar på baksidan.

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
Lite info om basen och lådan. 18" bas på 200wrms  max 500w 8ohm.
Lådan är kompakt och utan stoppning den har två portar. Lådan har fyra stycken reglar runt basen.
Köpte basen och lådan som ett paket. Då borde lådan vara anpassad efter basen tycker man..?

Jag driver basen med ett jensen steg på 600w. I 4ohm?

Kan det hjälpa att sätta silikon i skarvarna och stoppa baksidan?

kan tillägga att jag har lådan liggande med basen uppåt när man ställer lådan upp
skorrar baksidan mer.

Basen låter fint men baksidan på lådan mindre fint. sad

Hur ska jag anpassa lådan så den inte skorrar?

jobbar påre
751 Inlägg
30 augusti 2009
helt säker att den är anpassad efter basen? har du nå spec på basen? kolla upp hur många liter den ska ha så mäter du lådan...

du ska inte behöva stoppa baksidan för att de skorrar..testa täta då en tät låda är A och O i basbygge..

hur tjockt material har du? låter som att baksidan flexar lite....

ett tips.. skriv specifikationerna till drönirettab och be han räkna ut en ny låta åt dig.sen bygger du en själv.så gör du den i 22mm spånskiva ETC..

4 074 Inlägg
30 augusti 2009
2fast4U skrev:
Lite info om basen och lådan. 18" bas på 200wrms  max 500w 8ohm.
Lådan är kompakt och utan stoppning den har två portar. Lådan har fyra stycken reglar runt basen.
Köpte basen och lådan som ett paket. Då borde lådan vara anpassad efter basen tycker man..?

Jag driver basen med ett jensen steg på 600w. I 4ohm?

Kan det hjälpa att sätta silikon i skarvarna och stoppa baksidan?

kan tillägga att jag har lådan liggande med basen uppåt när man ställer lådan upp
skorrar baksidan mer.

Basen låter fint men baksidan på lådan mindre fint. sad

Hur ska jag anpassa lådan så den inte skorrar?

Hajjar inte riktigt hur du menar! har du nån bild?
Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … p;PRID=473

Länk till basen där borde stå det man behöver veta.

Leg. nöt
460 Inlägg
30 augusti 2009
De står ju i annonsen om basen att den e till PA-system bla men inte till bil.. Sån bas ska man väl inte ha i bilen?

SAAB

jobbar påre
751 Inlägg
30 augusti 2009
har ingen betydelse om man har den i bilen lr hemmet..den ska inte skorra för de=) men den är byggd för live bruk jaaa.. men går att använda i bilen JA. ska även låta bra i bilen.JA tror på för klen låda jag

16 197 Inlägg
30 augusti 2009
för dom pengarna får man inte begära för mycke.. sen att de e från billebro gör ju inte saken bättre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Leg. nöt
460 Inlägg
30 augusti 2009
Pro_fxr skrev:
har ingen betydelse om man har den i bilen lr hemmet..den ska inte skorra för de=) men den är byggd för live bruk jaaa.. men går att använda i bilen JA. ska även låta bra i bilen.JA tror på för klen låda jag

Nä, de e klart de inte ska skorra tongue De va mer de att ja ville påpeka att de inte va nämnt nått i annonsen om att ha den i bil wink

SAAB

jobbar påre
751 Inlägg
31 augusti 2009
evilaudio skrev:
för dom pengarna får man inte begära för mycke.. sen att de e från billebro gör ju inte saken bättre.

hehe håller med dig=) billebro har ju sina kvalitéer smile

men enligt mig. gör en ny låda.. lr förstärk den du har nu dock kommer den bli ful som stryk då du måste förstärka utvändigt..

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
skruvade på level skruven på slutsteget och insåg att det var basen som fick något otäckt resonasljud sad
Det typ började "skorra" i utkanten av elemetet?

Någon som vet vad detta kan bero på? Jag vet att det är ett budget element men det borde ju ändå tåla lite krämande!

Pillade lite på inställningarna på slutsteget och blev hyffsat nöjd men skorrandet stör mig ändå!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 augusti 2009
Det är inte så att du har spelat basen för hårt så att upphängningen har släppt nånstans då?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Tror inte det, men ska ta ut elementet och inspektera det för det kan vara möjligt.

Tacksam för alla råd.

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Tog av gallret till lådan och allt ser helt ut på utsidan i alla fall.

Någon annan teori?

jobbar påre
751 Inlägg
1 september 2009
hmm.basarna brukar ju skorra ifall dom slår över..... eller så "klonkar" dom.. svårt å säga..  men är du säker på att elementet skorrar?  felaktig låda kanske?

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
ska testa att täta skarvarna och sätta i lite dämpnings material i lådan. Jag är säker på att det är elementet,
det låter bra när man har lägre level på slutsteget men då krämar det inte så mycket som jag vill sad

551 Inlägg
1 september 2009
2fast4U skrev:
ska testa att täta skarvarna och sätta i lite dämpnings material i lådan. Jag är säker på att det är elementet,
det låter bra när man har lägre level på slutsteget men då krämar det inte så mycket som jag vill sad

exakt samma med min 12a. visserligen e den rätt gammal, men spela som fan i min gamla duett traktor. så byggde ja låda ( utan mått osv då ja inte vet hur man räknar ut liter) lät illa som fan och ställde steget och greja men lät skit endå. sen blev de inget tryck när de sluta skorra tongue men täta lådan nu blev mer bastryck men skorret e fortfarande kvar. rätt irriterande

Volvo For Life =)

jobbar påre
751 Inlägg
1 september 2009
klart de blir fel om du inte har rätt volym på lådan...basen "trivS" inte i lådan helt enkelt.och vill ut därifrån..tänk dig själv å stänga in en tjej i en garderob?big_smile hon kommer ut till slut:D och hon lär leva om ganska mkt=)..

haha ne skoja bara.vi ska inte stänga in nån:D

nee men skämt å sido.. de blir inte bra om man inte har rätt:P säger sig själv:)

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Funderar på att köpa ett bättre element och montera i lådan.
Vad tror ni om detta elementet?
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … p;PRID=917

2 914 Inlägg
1 september 2009
vad har du att driva med? tongue

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
Jensen steget på 600w är det jag har för tillfället. Det klarar att driva det mesta men kanske borde införskaffa ett starkare monosteg senare.

Sök