3389
Sök

H4 Bi-Xenon från VVME.com

61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hejsan! Har funderingar kring H4 Bi-Xenon från VVME.com. http://www.vvme.com/bixenon-hid-convers … 46_35.html ser där att det finns 4st olika kit att välja mellan. Men förstår inte riktigt vad som menas med 50/55W-kitet. Är det 50W Xenon på halvljus och 55W Xenon på helljus? Då lär ju halvljuset blända som själva fan, eller är jag ute och cyklar?

Någon som testat något av dessa kit?

739 Inlägg
31 augusti 2009
#2
vad ja vet så efter marknads h4 bixenon har bara en ljus källa med en så kallad slide funktion dvs att det är som ett plåt bleck som rör sig fram å tillbaka när du bländar av och på. och ja kan säga dig att 50w eller 55w kommer blända dom du möter SATAN! köp 35w när det gäller h4


61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#3
Man funderar ju va fan man ska med 50/55W-kitet till.. Är ju förjävla jobbigt att folk ska blinka åt en hela jävla tiden, näe då äre bättre å ha lagomt me lyse för å slippa det. Ska jag ha 50W xenon så får jag isf sikta på att sätta det i extraljus..

739 Inlägg
31 augusti 2009
#4
ja det gör du helt rätt i köp 35w h4 och släng dit 3st extraljus med 50w i det har ja.. lovar dig fy fan va bra ljus det blir


61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#5
Köpte du Xenon till dina extraljus hos VVME?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 augusti 2009
#6
Jag kör bi xenon 55W 6000K, ställde ner ljusbilden rejält jämfört med halogen, lyser ändå bättre än halogen och jag har inte haft någon som blinkat till åt mig. Polisen har jag mött flera gånger så det kan inte vara så bländande eftersom de inte brytt sig.

Bad en polare köra min bil medans jag tog min andra bil och bad han möta mig efter en väg. Tyckte inte heller att det var bländande.

Hur somhelst så är det inte lagligt med varesig 35W eller 55W, så det rätta att göra är ju att låta bli helt.



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (31 augusti 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#7
Hur upplever du att ljuset blev med 55W jämnfört med halogen trots att du ställde ner ljusbilden rejält då?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 augusti 2009
#8
HenrikWalfridsson skrev:
Hur upplever du att ljuset blev med 55W jämnfört med halogen trots att du ställde ner ljusbilden rejält då?

Ljusbilden får du aldrig exakt lika bra som med halogen, då menar jag spridningen av ljuset. Det är oftast spridningen som gör att xenonet bli bländande då varken lyktglaset eller reflektorn är gjord för xenon. Men det lyser bredare och längre, dock inte samma "punkt" eller vad man ska kalla som halogen har.
Dessutom blir det upplysta området mer likt dagsljus än med halogen som ger ett gulare ljus, handlar om lumen och lux och allt vad det heter... inte så bra koll på dedär.

Det krävdes en massa tester och inställningar innan jag fick det bra.


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (31 augusti 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#9
te_wik skrev:
HenrikWalfridsson skrev:
Hur upplever du att ljuset blev med 55W jämnfört med halogen trots att du ställde ner ljusbilden rejält då?

Ljusbilden får du aldrig exakt lika bra som med halogen, då menar jag spridningen av ljuset. Det är oftast spridningen som gör att xenonet bli bländande då varken lyktglaset eller reflektorn är gjord för xenon. Men det lyser bredare och längre, dock inte samma "punkt" eller vad man ska kalla som halogen har.
Dessutom blir det upplysta området mer likt dagsljus än med halogen som ger ett gulare ljus, handlar om lumen och lux och allt vad det heter... inte så bra koll på dedär.

Det krävdes en massa tester och inställningar innan jag fick det bra.


Mvh Tommy

Men ändå värt besväret med tester och inställningar?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 augusti 2009
#10
HenrikWalfridsson skrev:
te_wik skrev:
HenrikWalfridsson skrev:
Hur upplever du att ljuset blev med 55W jämnfört med halogen trots att du ställde ner ljusbilden rejält då?

Ljusbilden får du aldrig exakt lika bra som med halogen, då menar jag spridningen av ljuset. Det är oftast spridningen som gör att xenonet bli bländande då varken lyktglaset eller reflektorn är gjord för xenon. Men det lyser bredare och längre, dock inte samma "punkt" eller vad man ska kalla som halogen har.
Dessutom blir det upplysta området mer likt dagsljus än med halogen som ger ett gulare ljus, handlar om lumen och lux och allt vad det heter... inte så bra koll på dedär.

Det krävdes en massa tester och inställningar innan jag fick det bra.


Mvh Tommy

Men ändå värt besväret med tester och inställningar?

Jaa, tills den dagen du får 1200 i böter och/eller ombesiktning tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#11
te_wik skrev:
HenrikWalfridsson skrev:
te_wik skrev:

Ljusbilden får du aldrig exakt lika bra som med halogen, då menar jag spridningen av ljuset. Det är oftast spridningen som gör att xenonet bli bländande då varken lyktglaset eller reflektorn är gjord för xenon. Men det lyser bredare och längre, dock inte samma "punkt" eller vad man ska kalla som halogen har.
Dessutom blir det upplysta området mer likt dagsljus än med halogen som ger ett gulare ljus, handlar om lumen och lux och allt vad det heter... inte så bra koll på dedär.

Det krävdes en massa tester och inställningar innan jag fick det bra.


Mvh Tommy

Men ändå värt besväret med tester och inställningar?

Jaa, tills den dagen du får 1200 i böter och/eller ombesiktning tongue


Mvh Tommy

Snuten behöver man inte oroa sig över i Norrland wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 augusti 2009
#12
Ska vi gå igenom nackdelarna förutom det att det inte är lagligt samt för det mesta bländande för andra trafikanter så är en stor nackdel när det är underkylt regn eller annars kallt och isigt ute. Xenonet alstrar inte  i närheten lika mycket värme som halogen vilket gör att is och snö på lyktglaset inte smälter utan du får skrapa lite då och då.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#13
te_wik skrev:
Ska vi gå igenom nackdelarna förutom det att det inte är lagligt samt för det mesta bländande för andra trafikanter så är en stor nackdel när det är underkylt regn eller annars kallt och isigt ute. Xenonet alstrar inte  i närheten lika mycket värme som halogen vilket gör att is och snö på lyktglaset inte smälter utan du får skrapa lite då och då.


Mvh Tommy

Då bör det vara en fördel att välja 55W jämnfört med 35W då med andra ord..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 augusti 2009
#14
HenrikWalfridsson skrev:
te_wik skrev:
Ska vi gå igenom nackdelarna förutom det att det inte är lagligt samt för det mesta bländande för andra trafikanter så är en stor nackdel när det är underkylt regn eller annars kallt och isigt ute. Xenonet alstrar inte  i närheten lika mycket värme som halogen vilket gör att is och snö på lyktglaset inte smälter utan du får skrapa lite då och då.


Mvh Tommy

Då bör det vara en fördel att välja 55W jämnfört med 35W då med andra ord..

Kan säga att det inte är någon märkbar skillnadi värmeutveckligen på dessa två typer.

Många som skriver att xenon inte blir lika varmt som halogen då de flesta satser är 35W medans halogen är oftast 50-60W och att i teorin borde 50W Xenon bli lika varmt som 50W halogen.
Men jag kan ju av mina egna erfarenheter säga att mina 55W Xenon inte smälter bort is och snö som mina halogenare gjorde.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (31 augusti 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 353 Inlägg
31 augusti 2009
#15
Jag har beställt därifrån förra veckan H4 bixenon 50/55 watt, tänkte ha det i min vinterbil (=
så får väl se hur pass mycket det bländar, är en gammal 850 med matta reflektorer ^^

There's no replacement for displacement

2 600 Inlägg
31 augusti 2009
#16
tycker du ska köra me 35 watt i h4 fromat. skillnad om man har en lampa för halv och en för hel för då kan man göra som jag köra 35 på halv och 50 på hel och då jar sänkt ner ljusbilden på nivå regleringen.  har till och med besiktat bilen med xenon smile

gör som jag kör gubba racer=)

61 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#17
Någon som köpt något av dessa kit, vad tycker ni?

2 600 Inlägg
31 augusti 2009
#18
kolla även in denna sidan och kolla på 35 watt kitt http://www.humanhabit.se/

gör som jag kör gubba racer=)

4 005 Inlägg
31 augusti 2009
#19
te_wik skrev:
Ska vi gå igenom nackdelarna förutom det att det inte är lagligt samt för det mesta bländande för andra trafikanter så är en stor nackdel när det är underkylt regn eller annars kallt och isigt ute. Xenonet alstrar inte  i närheten lika mycket värme som halogen vilket gör att is och snö på lyktglaset inte smälter utan du får skrapa lite då och då.


Mvh Tommy

Om man inte har torkare + spolare så håller jag med dig!


1 353 Inlägg
1 september 2009
#20
Har fått hem kitet och installerat nu smile
Det bländade inte alls nå mycket på halvljus (visst, det bländar lite, men det gör alla bilar med xenon tycker jag) men inte så att man måste sitta och idiotblinka med helljuset om man skulle möta mig.

Var skitlätt att installera också.

sätta 1 plus på batteriet och dra 2 st jordkablar nånstans sen var resten plugga ihop bara.
och lyktglaset blir då varmt så att man känner riktig värme på det, och det borde väl vara nog för att smälta snö i mellersta sverige iallafall.


kan fixa bild på det i morgon smile
Senast redigerat av Batta (1 september 2009)

There's no replacement for displacement


Sök