3237
Sök

Värde på skrotbil (Volvo 850)

48 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Jag har en 850 GLT -92, med havererad motor (förmodligen topplockspackningen), som jag undrar hur mycket jag skulle kunna få för som mest om jag har tur.

Har fått ett bud på 500 kr. lol Ska jag ta det eller sätta ut en annons och hoppas på att få mer? Hittar jag ingen köpare alls är det ju skroten som gäller.

Bilen är i OK skick invändigt, lite rost här och där utvändigt. OK däck på 15".

Kan inte skruva delar själv då bilen står hos en bärgningsfirma 35 mil från mig i Lund.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86650/752869_49x69m.jpg
Senast redigerat av CVic (31 augusti 2009)

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
31 augusti 2009
Är ju svårt att säga när det gäller sådant här... Och det "bästa" för dig skulle ju vara att sälja den i delar, men då är det ju en fördel om du hade haft den hemma och om du kunnat skruva... Men jag kan kontra med ett bud på 1000:-

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
www.klockren.nu
476 Inlägg
31 augusti 2009
CVic skrev:
.

Har fått ett bud på 500 kr. lol Ska jag ta det eller sätta ut en annons och hoppas på att få mer? Hittar jag ingen köpare alls är det ju skroten som gäller.

Om du nu fått ett bud på 500:- varför ens fundera på att dra den till skroten? roll

ralle_boyen : kanske inte är så smart att lägga ett bud på 600:- när nån innan lagt ett på 1000:- tonguebig_smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

58 Inlägg
31 augusti 2009
vi fick 1500 för våran glt me trasig blockpackning.

145 Inlägg
31 augusti 2009
jag fick 4500:- för min 854 glt dock en -95:a och då var det ett stort hål i motorblocket också inte bara topppackningen!

så lägg in den på blocket istället för att skänka bort den till någon "sistapriskompis" här som vill ge 50spänn!

eller sälj den i delar?
Senast redigerat av -HardcOre- (31 augusti 2009)

Avstängd
424 Inlägg
31 augusti 2009
1500 kan du få.

team Svineri. Volvos under construction.

846 Inlägg
31 augusti 2009
FordeveR skrev:
CVic skrev:
.

Om du nu fått ett bud på 500:- varför ens fundera på att dra den till skroten? roll

ralle_boyen : kanske inte är så smart att lägga ett bud på 600:- när nån innan lagt ett på 1000:- tonguebig_smile

aldrig sagt att jag e smart:D 600 kr och inte ett öre mer ;D kanske en puss på kinden

48 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Jaha, var tydligen folk här som blev intresserade, det trodde jag iofs inte...

Kan tillägga att det är soppa i för ca 300 kr också wink

184 Inlägg
31 augusti 2009
Sälj allt i delar, Bara kammarna i bilen får du för runt 1000kr tongue Skulle jag har gjort med en gång iaf. Plocka ur inredning, motor o lite andra fräsha grejjer, kör karossen till skroten. Kan du tjäna mkt pengar på smile

Designer.
1 260 Inlägg
31 augusti 2009
Donken86 skrev:
Sälj allt i delar, Bara kammarna i bilen får du för runt 1000kr tongue Skulle jag har gjort med en gång iaf. Plocka ur inredning, motor o lite andra fräsha grejjer, kör karossen till skroten. Kan du tjäna mkt pengar på smile

Så mycket lär han inte tjäna att det är värt att köra 70mil för att hämta bilen. smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

48 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Donken86 skrev:

Jag VET att jag får mer om jag säljer i delar, men som jag skrev står bilen 35 mil från mig. Jag har varken tid eller ork eller möjlighet över huvud taget att åka 70 mil för detta - och det är inte värt det.

184 Inlägg
31 augusti 2009
CVic skrev:
Donken86 skrev:

Jag VET att jag får mer om jag säljer i delar, men som jag skrev står bilen 35 mil från mig. Jag har varken tid eller ork eller möjlighet över huvud taget att åka 70 mil för detta - och det är inte värt det.

Oh, missa de. Sorry ^^

48 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
CVic skrev:

Hyfsade hatthyllehögtalare också :-)

Laddade upp en halvkass bild i första inlägget ovan på bilen från i maj, samma dag den pajade.

Edit 2: flera meter dragen tjock strömkabel också wink

Edit 3: kanske kan en moderator flytta denna tråd till Säljes.
Senast redigerat av CVic (31 augusti 2009)

846 Inlägg
31 augusti 2009
CVic skrev:
CVic skrev:

Laddade upp en halvkass bild i första inlägget ovan på bilen från i maj, samma dag den pajade.

800 kr sista budet xD

Avstängd
424 Inlägg
31 augusti 2009
ralle_boyen skrev:
CVic skrev:
CVic skrev:

800 kr sista budet xD

801 här.

team Svineri. Volvos under construction.

Egenföretagare
999 Inlägg
31 augusti 2009
Sätt ut den på blocket, du borde få några tusen för den!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 augusti 2009
Med havererad motor, hur menar du då? Fullständigt död eller gick dåligt och verkstaden gav en diagnos? För vem vet, ladda upp med vattendunkar och olja och den kanske tar sig hem? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 259 Inlägg
1 september 2009
3000kr får du lätt för den om du annonserar ut den på blocket.. Men spar alufälgar och vinterdäck om det är sjyssta och sälj bilen på skrothjul.. sommardäck på alufälg i dugligt skick 1000-2000kr.. halvdanna vinterdäck på plåt, 500-1500kr... Där har du snabbt tjänat in några kronor på förlusten att bilen gick sönder istället för att skänka bort den!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 september 2009
autkioner är inte tillåtet....  sälj bilen på blocket.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök