3329
Sök

Sinus Live SL-A3000 driva kicker solo x 18?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
1 september 2009
#21
dbakuten skrev:
Bygger man "rätt" med ett bra slutsteg så tycker jag att SoloX18" låter riktigt bra under 50Hz sen möter man upp med ett kraftigt framsystem med bra pulver bra monterat.

Vipps så har man en disco maskin!!wink

MVH//Björn
Som man alltid ska göra menar du?

solo-x och 4" koaxer i brädan låter ju sådär men med 4 6,5" kit/koax med en 6-700wrms iaf per dörr kan det ju låta schysst. men hur många gör det?

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 september 2009
#22
Frippe_L skrev:
dbakuten skrev:
Bygger man "rätt" med ett bra slutsteg så tycker jag att SoloX18" låter riktigt bra under 50Hz sen möter man upp med ett kraftigt framsystem med bra pulver bra monterat.

Vipps så har man en disco maskin!!wink

MVH//Björn
Som man alltid ska göra menar du?

solo-x och 4" koaxer i brädan låter ju sådär men med 4 6,5" kit/koax med en 6-700wrms iaf per dörr kan det ju låta schysst. men hur många gör det?
hehe ja du.. några finns det ju.. Fast jag matar ju på drygt 2kW per dörr.. funkar det me.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 074 Inlägg
1 september 2009
#23
Tokken skrev:
Frippe_L skrev:
dbakuten skrev:
Bygger man "rätt" med ett bra slutsteg så tycker jag att SoloX18" låter riktigt bra under 50Hz sen möter man upp med ett kraftigt framsystem med bra pulver bra monterat.

Vipps så har man en disco maskin!!wink

MVH//Björn
Som man alltid ska göra menar du?

solo-x och 4" koaxer i brädan låter ju sådär men med 4 6,5" kit/koax med en 6-700wrms iaf per dörr kan det ju låta schysst. men hur många gör det?
hehe ja du.. några finns det ju.. Fast jag matar ju på drygt 2kW per dörr.. funkar det me.. smile
WTF!!!! 2kw per dörr? jösses... va fan har du i dörrarna? big_smile
Hmm... såg nu va de va!
Senast redigerat av BJonsson (1 september 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
1 september 2009
#24
Tokken skrev:
hehe ja du.. några finns det ju.. Fast jag matar ju på drygt 2kW per dörr.. funkar det me.. smile
Jo jag vet, men jag syftade på dem som köper en Solo-x o slänger i skuffen på en bil o bara köttar på med bas utan o möta upp det. jag hade 700wrms per dörr med hertz stegen, det räckte iaf hyfsat långt till dem biliga koaxerna i dörren o det lät helt ok även på lite högre volymer.

Inte som en grön bubbla men så kostar det lite mer med.......

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

219 Inlägg
1 september 2009
#25
ja är grymt nöjd med mina innersystem. möter upp solo x basarna riktigt nice. dock ska ja försöka få in några fler högtalare till under vintern. så dom inte behöver jobba så hårt dom som sitter där nu:D hehe. men visst som dbakuten skrev disco är väl helt rätt, sen skulle ja nog inte testa SQ med solo x basar. men de är ju ja de. hehe
Senast redigerat av per-kan (1 september 2009)

4 693 Inlägg
1 september 2009
#26
Jag är inte så mycket för finljud, jag vill bara ha en hel drös bas! Jag drar ju ner basen till normal volym när jag lyssnar på musik. Men när jag tävlar så ska det fan i mig inte gå att sitta i biljäveln!
Ursäkta mitt språk, vill bara framhäva mina önskemål till det yttersta tongue

Booyakasha!

opelmtx
2 september 2009
#27
Säger som så många andra snåla inte på steg om du har en bra bas! vet utav egen erfarenhet att det flesta basar spelar bra med riktigt mycket fläsk i steget, Hur länge är plånboken som styr tongue Mina billiga  mds 12or spela 146db i typ 8 sec i en v70 innan dom bytte yrke till rökmaskiner lol
Senast redigerat av opelmtx (2 september 2009)

Basknarkare
470 Inlägg
2 september 2009
#28
Softis skrev:
Jag är inte så mycket för finljud, jag vill bara ha en hel drös bas! Jag drar ju ner basen till normal volym när jag lyssnar på musik. Men när jag tävlar så ska det fan i mig inte gå att sitta i biljäveln!
Ursäkta mitt språk, vill bara framhäva mina önskemål till det yttersta tongue
För att du inte ska kunna sitta i bilen krävs det mycket pengar för att uppnå.. eller ah beror på hur känslig du är då wink

Team Carbonize

2 656 Inlägg
2 september 2009
#29
Softis skrev:
Jag gillar den basen för att jag tycker att den är grym!!! big_smile

Blir bättre steg vad det lider, men vill ha något värre än än det jag har så länge. Tänkte att ett sinus får duga det närmaste året. Tar ett bra tag innan jag får råd med något som "duger" sad

Pumpar ju 142 db med 800 rms på den så med 3000 rms specat så borde det bli högre tycker jag. Ska testa i morgon igen, har bytt till grövre kablar och ett till batteri så får se om det blir högre.
förlite effekt brukar väl ge upphov till brända mandlar ( förlåt talspolar ) wink tänk på det smile


4 693 Inlägg
2 september 2009
#30
ekelund88 skrev:
Softis skrev:
Jag gillar den basen för att jag tycker att den är grym!!! big_smile

Blir bättre steg vad det lider, men vill ha något värre än än det jag har så länge. Tänkte att ett sinus får duga det närmaste året. Tar ett bra tag innan jag får råd med något som "duger" sad

Pumpar ju 142 db med 800 rms på den så med 3000 rms specat så borde det bli högre tycker jag. Ska testa i morgon igen, har bytt till grövre kablar och ett till batteri så får se om det blir högre.
förlite effekt brukar väl ge upphov till brända mandlar ( förlåt talspolar ) wink tänk på det smile
Det beror på hur man ställer in steget och hur man spelar. Jag är rädd om den basen så jag tar det lugnt

Booyakasha!

4 693 Inlägg
2 september 2009
#31
Stejfaan skrev:
Softis skrev:
Jag är inte så mycket för finljud, jag vill bara ha en hel drös bas! Jag drar ju ner basen till normal volym när jag lyssnar på musik. Men när jag tävlar så ska det fan i mig inte gå att sitta i biljäveln!
Ursäkta mitt språk, vill bara framhäva mina önskemål till det yttersta tongue
För att du inte ska kunna sitta i bilen krävs det mycket pengar för att uppnå.. eller ah beror på hur känslig du är då wink
Jo tack, jag vet. Över 150 db är ju målet och jag vet ju att det går med den här basen, bara jag har ett bra steg.

Men vill som sagt ha något lite bättre under tiden jag sparar ihop till något värsting.

Booyakasha!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 september 2009
#32
Så kommer lilla moralkärringen..

Du har köpt dig en ball sportbil men har inte riktigt råd med motorn så du stoppar i en moppemotor så länge
och åker runt med. Lite så e re.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
2 september 2009
#33
Tokken skrev:
Så kommer lilla moralkärringen..

Du har köpt dig en ball sportbil men har inte riktigt råd med motorn så du stoppar i en moppemotor så länge
och åker runt med. Lite så e re.. wink
Jag vet, jag vet, jag vet tongue
Men hade det vart jag som hade sportbilen så hade jag faktiskt åkt runt med en moppemotor så jag iaf kunde använda bilen.

Men du vet ju lika bra som jag att man inte bara kan låta basen stå hemma nånstans och åka runt och poppa med ett par 4" i brädan.... Det funkar ju bara inte wink

Booyakasha!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 september 2009
#34
Softis skrev:
Tokken skrev:
Så kommer lilla moralkärringen..

Du har köpt dig en ball sportbil men har inte riktigt råd med motorn så du stoppar i en moppemotor så länge
och åker runt med. Lite så e re.. wink
Jag vet, jag vet, jag vet tongue
Men hade det vart jag som hade sportbilen så hade jag faktiskt åkt runt med en moppemotor så jag iaf kunde använda bilen.

Men du vet ju lika bra som jag att man inte bara kan låta basen stå hemma nånstans och åka runt och poppa med ett par 4" i brädan.... Det funkar ju bara inte wink
Jo faktiskt.. Skulle inte jag ha ett vettigt steg att driva Z18 med så låter jag den garanterat stå.
Har inte ens en radio i brukisen ännu. smile
Jobbigt med noll pengar men du har börjat i fel ände liksom..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 693 Inlägg
2 september 2009
#35
Jodu, e riktigt tråkigt att inte ha en spänn. Och anledningen till att jag började i fel ende var för att det var lättare att byta till sig en bra bas än ett bra steg. Men det kommer det också..... Någon gång.

Får jag tag på ett jobb så blir det massa kul, men måste ju ha ett job först också, hehe! wink

Booyakasha!

4 074 Inlägg
2 september 2009
#36
Softis skrev:
Jodu, e riktigt tråkigt att inte ha en spänn. Och anledningen till att jag började i fel ende var för att det var lättare att byta till sig en bra bas än ett bra steg. Men det kommer det också..... Någon gång.

Får jag tag på ett jobb så blir det massa kul, men måste ju ha ett job först också, hehe! wink
Annars finns det ju banker som lånar ut pengar ochså! smile
vore jag dig skulle jag nog köra på de steget jag har (gp800) ett tag och spara ihop mer pengar,för jag antar att du har 3000kr som du tänkt köpa sinus steget för? spara ihop 3000kr till och köp detta steg i stället! http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=998

såg nu att du bara behöver spara 2500kr till!
eller låna av nån.
Senast redigerat av BJonsson (2 september 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 693 Inlägg
2 september 2009
#37
Nej,jag har inte en spänn ihop spratat. Ligger flera tusen back för att jag har lånat till stereogrejer tyvärr sad Det plus att kärringen har kastat ut mig :'(

Booyakasha!

2 656 Inlägg
2 september 2009
#38
Softis skrev:
ekelund88 skrev:
Softis skrev:
Jag gillar den basen för att jag tycker att den är grym!!! big_smile

Blir bättre steg vad det lider, men vill ha något värre än än det jag har så länge. Tänkte att ett sinus får duga det närmaste året. Tar ett bra tag innan jag får råd med något som "duger" sad

Pumpar ju 142 db med 800 rms på den så med 3000 rms specat så borde det bli högre tycker jag. Ska testa i morgon igen, har bytt till grövre kablar och ett till batteri så får se om det blir högre.
förlite effekt brukar väl ge upphov till brända mandlar ( förlåt talspolar ) wink tänk på det smile
Det beror på hur man ställer in steget och hur man spelar. Jag är rädd om den basen så jag tar det lugnt
antar att de krämats på en del för o komma upp i 142 db var bara en vänlig tanke smile


4 074 Inlägg
2 september 2009
#39
Softis skrev:
Nej,jag har inte en spänn ihop spratat. Ligger flera tusen back för att jag har lånat till stereogrejer tyvärr sad Det plus att kärringen har kastat ut mig :'(
Oj oj oj.... ja då är det tungt! men det steget jag länka till är hästlängder bättre än sinus steget!
Så får du tag på 5500:- så är det bara att slå till direkt!  Mitt 1000é inlägg nu.. smile
Har en kompis som har mina gamla Audison lrx 900.1 annars som kke ska sälja dom.. det är 4st.. kan kolla om du vill!? mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bas älskare
716 Inlägg
2 september 2009
#40
Tror de skulle gå o driva med 2 st sinus live



Sök