21 september 2009
Trådstartare
Länge sen jag skrev något här nu, och det är för att det inte hänt något, förens nu... Jag hittade en turbo från en skrot för 1500:- som jag bytte nu i helgen. Bytet gick väldigt smidigt. Nu vet jag inte riktigt om det blivit bättre än. Jag vågar inte säga något om förbrukningen förens jag kört lite mer, och framför allt kört lite "hårdare". Den ryker däremot fortfarande, men det är ljus rök. En bekant som jobbat som meck sa att den verkar gå fett. Vad gör man åt sånt på "moderna" bilar?
Ett tickande som brukade komma vid nollbelastning vid låga varv är borta, så nån nytta gjorde bytet i alla fall.
En annan sak jag märkte var att jag verkar ha ett litet undertryck när jag lyfter på oljelocket så kanske det är bra att se över vevhusventilationen oavsett...
Jag återkommer med hur oljeförbrukningen ser ut efter en långtripp till helgen.