3337
Sök

Audi 100 Avant -94, körproblem / motorproblem?

The Bear
293 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#1
Nu är det så att jag har en Audi 100 avant från -94 2,3E som tjorvar lite.. Har ingen aning om vad det kan vara då jag bytt en del saker, tänkte höra med er här på garaget om ni kanske kunde hjälpa mig.

Motorn som sitter i är : AAR 118350

Det är så att den ibland när jag är ute och kör vill dö, speciellt när det är vatten ute, kör jag i en vattenpöl, vill den dö, men trycker jag full gas då, klarar den sig med livet i behåll och jag kan köra vidare.
Sen ibland, då den har dött helt och inte velat starta igen så har jag väntat en stund och sedan lyckats få igång den igen..
Men igår så dog den helt, varvräknaren for i botten och motorn dog, ingen speciell lampa tändes och jag fick inte igång bilen igen. Tur var ju att jag fick låna en som jag kunde ta mig hem med, nu står bilen död på jobbet och min fråga till er är nu, vad kan vara fel? :S

Det jag bytt är :
Fördelare och lock
Tändstift och kablar
Bränslefilter
Kamrem

Är väldigt tacksam för svar som kan leda till att härken går igen, då det är en bruksbil! hmm

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

The Bear
293 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#2
ingen som har någon aning om vad detta kan bero på?

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
2 september 2009
#3
Går bränsle pumpar? Har du riktig gnista?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

The Bear
293 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#4
Karlsson_1988 skrev:
Går bränsle pumpar? Har du riktig gnista?

Finns bara en bränslepump och den sitter i tanken, den går. Gnista finns.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
3 september 2009
#5
vevaxelpositions givare är rätt vanligt. gick den innan kamremsbytet?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

19 Inlägg
25 januari 2010
#6
titta jord kabeln mellan motor och kaross om den är lös eller dålig på något sätt.. eller vatten pöl så kan det komma in vatten i fördelar locket



Sök