2599
Sök

KÖPRÅD: Bakhjulsdriven bil för 100 000-120 000:-

806 Inlägg
3 september 2009
#41
Mechanimal skrev:
lodiseN skrev:
Mechanimal skrev:

Det var nytt för mig, då vet jag.

Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta på:D

Det är inte orginal från Nissan med en knapp att stänga av 4wd i r32 gtr. Sen att en 944 skulle vara snabbare än r32 gtr har du något som kan bevisa det ? Jag skulle vilja påstå att det finns betydligt mer väghållsningsgrejer och allt annat till en r32 gtr på eftermarknaden.

Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..

"ATTESA-ETS

The GT-R uses an electronically controlled all-wheel-drive system (similar to Porsche's 959). A 16-bit microprocessor monitors the car's movements a 100 times per second, including wheel rotation and lateral as well as longitudinal acceleration. When slip is detected at a driving wheel, the system electronically distributes torque from this spinning wheel to one without slip.

In this case the electronic AWD-system offers the advan-tage that actions are enacted much faster than by a viscous-coupling-system (we're speak-ing of hundredths of a second here). In standard setup, ATTESA-ETS distributes the torque to the rear-wheels, but when slip is detected on one of those rear-wheels, it can distribute up to 50% of the torque to the front wheels, i.e. it can adjust the front/rear torque-split from
   
    anything between 0:100 to 50:50. Among the rear-wheels, an active LSD can further distribute the torque from one wheel to the other if necessary. Due to this setup, the Skyline GT-R can even drift, although it is an AWD car."

Källa: http://www.jbskyline.net/R32/GTR/index2.php

Ingen knapp i bilen standard såvitt jag vet/kan läsa mig till. Har jag sagt något om att gå ut och veva på någon bult? Har jag påstått att Nissan ligger efter teknikmässigt? Nej, så påstå inte det, lodis.

De va mer lite humor i den, men tack för läsning iaf:)


"Unloaded"
1 557 Inlägg
3 september 2009
#42
lodiseN skrev:
Mechanimal skrev:
lodiseN skrev:

Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta på:D

Det är inte orginal från Nissan med en knapp att stänga av 4wd i r32 gtr. Sen att en 944 skulle vara snabbare än r32 gtr har du något som kan bevisa det ? Jag skulle vilja påstå att det finns betydligt mer väghållsningsgrejer och allt annat till en r32 gtr på eftermarknaden.

Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..

"ATTESA-ETS

The GT-R uses an electronically controlled all-wheel-drive system (similar to Porsche's 959). A 16-bit microprocessor monitors the car's movements a 100 times per second, including wheel rotation and lateral as well as longitudinal acceleration. When slip is detected at a driving wheel, the system electronically distributes torque from this spinning wheel to one without slip.

In this case the electronic AWD-system offers the advan-tage that actions are enacted much faster than by a viscous-coupling-system (we're speak-ing of hundredths of a second here). In standard setup, ATTESA-ETS distributes the torque to the rear-wheels, but when slip is detected on one of those rear-wheels, it can distribute up to 50% of the torque to the front wheels, i.e. it can adjust the front/rear torque-split from
   
    anything between 0:100 to 50:50. Among the rear-wheels, an active LSD can further distribute the torque from one wheel to the other if necessary. Due to this setup, the Skyline GT-R can even drift, although it is an AWD car."

Källa: http://www.jbskyline.net/R32/GTR/index2.php

Ingen knapp i bilen standard såvitt jag vet/kan läsa mig till. Har jag sagt något om att gå ut och veva på någon bult? Har jag påstått att Nissan ligger efter teknikmässigt? Nej, så påstå inte det, lodis.

De va mer lite humor i den, men tack för läsning iaf:)

Då tog jag det lite för personligt/seriöst isåfall, ber om ursäkt för det lite aggro på slutet där =P
Hursomhelst så kan vi konstatera att GT-R32 är en AWD-bil som går att köra RWD med i slutändan.

"When innovation meets passion!"

2 751 Inlägg
3 september 2009
#43
B                                                                      M                                                                       W
Senast redigerat av DasAuto (3 september 2009)

Who Djaa bless no man curse

377 Inlägg
3 september 2009
#44
Du har ju alltid Bmw e36 M3 smile


806 Inlägg
3 september 2009
#45
Mechanimal skrev:
lodiseN skrev:
Mechanimal skrev:
lodiseN skrev:
Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta på:D

Det är inte orginal från Nissan med en knapp att stänga av 4wd i r32 gtr. Sen att en 944 skulle vara snabbare än r32 gtr har du något som kan bevisa det ? Jag skulle vilja påstå att det finns betydligt mer väghållsningsgrejer och allt annat till en r32 gtr på eftermarknaden.


"ATTESA-ETS

The GT-R uses an electronically controlled all-wheel-drive system (similar to Porsche's 959). A 16-bit microprocessor monitors the car's movements a 100 times per second, including wheel rotation and lateral as well as longitudinal acceleration. When slip is detected at a driving wheel, the system electronically distributes torque from this spinning wheel to one without slip.

In this case the electronic AWD-system offers the advan-tage that actions are enacted much faster than by a viscous-coupling-system (we're speak-ing of hundredths of a second here). In standard setup, ATTESA-ETS distributes the torque to the rear-wheels, but when slip is detected on one of those rear-wheels, it can distribute up to 50% of the torque to the front wheels, i.e. it can adjust the front/rear torque-split from
   
    anything between 0:100 to 50:50. Among the rear-wheels, an active LSD can further distribute the torque from one wheel to the other if necessary. Due to this setup, the Skyline GT-R can even drift, although it is an AWD car."

Källa: http://www.jbskyline.net/R32/GTR/index2.php

Ingen knapp i bilen standard såvitt jag vet/kan läsa mig till. Har jag sagt något om att gå ut och veva på någon bult? Har jag påstått att Nissan ligger efter teknikmässigt? Nej, så påstå inte det, lodis.

De va mer lite humor i den, men tack för läsning iaf:)

Då tog jag det lite för personligt/seriöst isåfall, ber om ursäkt för det lite aggro på slutet där =P
Hursomhelst så kan vi konstatera att GT-R32 är en AWD-bil som går att köra RWD med i slutändan.

Haha jag har iof ganska speciell humor så vi kan skylla på mig lite med. Vi kör 50/50 på de missförståndet:P


Xenoholic
2 559 Inlägg
3 september 2009
#46
Subw000fer--92 skrev:
Aerocombi skrev:
Subw000fer--92 skrev:
Mercedes S600, Cl600, e55 amg, Bmw m5, Bmw 850, Bmw 750Ial, Audi A8


Dyra att äga är dem men du får mkt bil för pengarna big_smile

Audin är väl inte bakljulsdriven eller? Annars var det bra förslag.

Tänkte mer på quattron som är 4x4-driven och det är ju typ lika kul som Rwd smile

Med tanke på att TS har en Quattro upplagd på sin sida så borde han veta att man kan ha kul med en 4wd oxå wink men nu tror jag nog att det var Rwd han va ute efter cool

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

15 Inlägg
3 september 2009
#47
Toyota Mr2 är en trevlig bil;)


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 september 2009
#48
Rquired skrev:
sirmiro skrev:
Handlar denna tråd om en ROLIG bil för 120k, eller en rwd bil?

Skyline GTR är rwd först om du ryckt drivaxlarna fram. Annars är det en awd bil som driver bak. Finns ingen knapp i standardutförande, men går att koppla in, oftast kan man då ställa balans på kraften med. R32 håller för att koppla ur och köra rwd, men R33 och 34 så kan man skjuta allt. hmm

Men är det en rwd eller awd du egentligen söker? Vad vill du få ut av bilen? För sladda går med fwd, rwd och awd bara man lär sig hur det går till. Köra fort på bana beror på förare vad som är snabbast. Så vad är syftet med bilen?

Han söker ju en bakhjulsdriven bil, bara att läsa topic eller första inlägget smile

Jag läste första inlägget, och där anger TS  en 4wd bil. Därför ifrågasätter jag TS om vad TS egentligen söker.

På detta forum är många väldigt styrda att de vill ha en viss sak, men när de granskar sig själva söker de något annat än det de trodde.

Så varför söker TS just en rwd bil? För vännerna sagt det, eller för att folk säger att man kan sladda med rwd (vilket man kan med allt) eller för att bränna däck?


Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 september 2009
#49
sirmiro skrev:
Rquired skrev:
sirmiro skrev:
Handlar denna tråd om en ROLIG bil för 120k, eller en rwd bil?

Skyline GTR är rwd först om du ryckt drivaxlarna fram. Annars är det en awd bil som driver bak. Finns ingen knapp i standardutförande, men går att koppla in, oftast kan man då ställa balans på kraften med. R32 håller för att koppla ur och köra rwd, men R33 och 34 så kan man skjuta allt. hmm

Men är det en rwd eller awd du egentligen söker? Vad vill du få ut av bilen? För sladda går med fwd, rwd och awd bara man lär sig hur det går till. Köra fort på bana beror på förare vad som är snabbast. Så vad är syftet med bilen?

Han söker ju en bakhjulsdriven bil, bara att läsa topic eller första inlägget smile

Jag läste första inlägget, och där anger TS  en 4wd bil. Därför ifrågasätter jag TS om vad TS egentligen söker.

På detta forum är många väldigt styrda att de vill ha en viss sak, men när de granskar sig själva söker de något annat än det de trodde.

Så varför söker TS just en rwd bil? För vännerna sagt det, eller för att folk säger att man kan sladda med rwd (vilket man kan med allt) eller för att bränna däck?

Jo men om du läser lite längre ner framkommer det att TS trodde fyrhjulsdriften gick att styra med en knapp, och att den därför "var" RWD. Men smidigast är väl att TS själv svarar smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 339 Inlägg
3 september 2009
#50
Audi med en V8 + Quattro = Gött!.. Speciellt då dom har en tendens att inte se ut som en bil med någon speciell prestanda big_smile.. Mer som "bara" en bil med lite klass på sig. Men ack så fel.


Uppenbart vad jag tycker du ska välja smile
Senast redigerat av Volvo740an (3 september 2009)


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 september 2009
#51
Rquired skrev:
sirmiro skrev:
Rquired skrev:

Han söker ju en bakhjulsdriven bil, bara att läsa topic eller första inlägget smile

Jag läste första inlägget, och där anger TS  en 4wd bil. Därför ifrågasätter jag TS om vad TS egentligen söker.

På detta forum är många väldigt styrda att de vill ha en viss sak, men när de granskar sig själva söker de något annat än det de trodde.

Så varför söker TS just en rwd bil? För vännerna sagt det, eller för att folk säger att man kan sladda med rwd (vilket man kan med allt) eller för att bränna däck?

Jo men om du läser lite längre ner framkommer det att TS trodde fyrhjulsdriften gick att styra med en knapp, och att den därför "var" RWD. Men smidigast är väl att TS själv svarar smile

Jupp, och jag ifrågasätter varför någon ska ha drivning på ett specifikt hjulpar och varför. Många väljer fel bil då de inte planerat valet ordentligt utan bara lyssnar på kompisar som vill se häftiga burnouter.
För jag tror väldigt få här har studerat sin körstil för att se vad som är lämpligast för att köra som man vill.


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 september 2009
#52
sirmiro skrev:
Jupp, och jag ifrågasätter varför någon ska ha drivning på ett specifikt hjulpar och varför. Många väljer fel bil då de inte planerat valet ordentligt utan bara lyssnar på kompisar som vill se häftiga burnouter.
För jag tror väldigt få här har studerat sin körstil för att se vad som är lämpligast för att köra som man vill.

Det där var fan det vettigaste jag har läst i tråden hittills. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
#53
För att förtydliga vad jag vill ha för typ av bil:
-Bakhjulsdriven
-Turbo
-INGEN BMW

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 september 2009
#54
Lotus Omega kanske smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 september 2009
#55
Toby skrev:
För att förtydliga vad jag vill ha för typ av bil:
-Bakhjulsdriven
-Turbo
-INGEN BMW

Det finns ju en smärre uppsjö av såna, kolla runt lite?
Senast redigerat av Siarnaq (4 september 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

982 Inlägg
4 september 2009
#56
Bmw 330i , E55, M5 E39

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 september 2009
#57
TS skrev:
För att förtydliga vad jag vill ha för typ av bil:
-Bakhjulsdriven
-Turbo
-INGEN BMW

Beeenny skrev:
Bmw 330i , E55, M5 E39

Tror du missade det. Samt att dom ska ha turbo dessutom. roll

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 september 2009
#58
Då ändrar jag mitt svar från M3 E36 till Skyline R33, är rwd om den heter GTS eller hur det nu var?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 september 2009
#59
Rquired skrev:
Då ändrar jag mitt svar från M3 E36 till Skyline R33, är rwd om den heter GTS eller hur det nu var?

GTS är RWD utan turbo, GTS-T är RWD med turbo, en RB25DET.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
4 september 2009
#60
Elda skrev:
har inte 330i turbo?

Nej, men 335 har.


Sök