Mechanimal skrev:
lodiseN skrev:
Mechanimal skrev:
Det var nytt för mig, då vet jag.
Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta på:D
Det är inte orginal från Nissan med en knapp att stänga av 4wd i r32 gtr. Sen att en 944 skulle vara snabbare än r32 gtr har du något som kan bevisa det ? Jag skulle vilja påstå att det finns betydligt mer väghållsningsgrejer och allt annat till en r32 gtr på eftermarknaden.
Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..
"ATTESA-ETS
The GT-R uses an electronically controlled all-wheel-drive system (similar to Porsche's 959). A 16-bit microprocessor monitors the car's movements a 100 times per second, including wheel rotation and lateral as well as longitudinal acceleration. When slip is detected at a driving wheel, the system electronically distributes torque from this spinning wheel to one without slip.
In this case the electronic AWD-system offers the advan-tage that actions are enacted much faster than by a viscous-coupling-system (we're speak-ing of hundredths of a second here). In standard setup, ATTESA-ETS distributes the torque to the rear-wheels, but when slip is detected on one of those rear-wheels, it can distribute up to 50% of the torque to the front wheels, i.e. it can adjust the front/rear torque-split from
anything between 0:100 to 50:50. Among the rear-wheels, an active LSD can further distribute the torque from one wheel to the other if necessary. Due to this setup, the Skyline GT-R can even drift, although it is an AWD car."
Källa:
http://www.jbskyline.net/R32/GTR/index2.phpIngen knapp i bilen standard såvitt jag vet/kan läsa mig till. Har jag sagt något om att gå ut och veva på någon bult? Har jag påstått att Nissan ligger efter teknikmässigt? Nej, så påstå inte det, lodis.