2525
Sök

KÖPRÅD: Bakhjulsdriven bil för 100 000-120 000:-

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#1
Ja som topic lyder är jag ute efter en bakjulsdriven bil för 100-120 000:-.
Är inne på Nissan Skyline R32 GTR, Men är ute efter fler förslag!

mvh Tobbe

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2009
#2
Du kan nog få en fin Bmw M3 E36 för de pengarna

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
2 september 2009
#3
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

"When innovation meets passion!"

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#4
Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Before anyone did anything, Elvis did everything...

"Unloaded"
1 557 Inlägg
2 september 2009
#5
Toby skrev:
Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Det var nytt för mig, då vet jag.

"When innovation meets passion!"

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
2 september 2009
#6
nån jänkare annars wink


Operatör
346 Inlägg
2 september 2009
#7
Sierra Cosworth RWD?

Du kan nog fåtag i en rätt fin med 200block för de pengarna.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 september 2009
#8
Subw000fer--92 skrev:
Mercedes S600, Cl600, e55 amg, Bmw m5, Bmw 850, Bmw 750Ial, Audi A8


Dyra att äga är dem men du får mkt bil för pengarna big_smile

Audin är väl inte bakljulsdriven eller? Annars var det bra förslag.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

806 Inlägg
2 september 2009
#9
Mechanimal skrev:
Toby skrev:
Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Det var nytt för mig, då vet jag.

Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta på:D


754 Inlägg
2 september 2009
#10
Jag hade kollat närmare på antingen Porsche 944 (951) Turbo eller en BMW M3 E36 3,2smile Båda är grymt fina!smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

806 Inlägg
2 september 2009
#11
hade nog fan kört på något japanskt en GTR eller en supra kanske, beror väl på vad för ändamål man har , köra fort rakt? eller kurvor? nej jag vet att supra inte är så jävla taskiga i svängar heller MEN där är ju en GTR kungen


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
2 september 2009
#12
Toby skrev:
R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
2 september 2009
#13
Toyota Supra MKIV, Mazda RX7, Nissan 200sx s14.. Eller en Skyline GTR smile


806 Inlägg
2 september 2009
#14
Elda skrev:
lodiseN skrev:
hade nog fan kört på något japanskt en GTR eller en supra kanske, beror väl på vad för ändamål man har , köra fort rakt? eller kurvor? nej jag vet att supra inte är så jävla taskiga i svängar heller MEN där är ju en GTR kungen

porsche 944 Turbo är kung i kurvor smile riktigt läckra bilar med.

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)


Bilmekaniker
274 Inlägg
2 september 2009
#15
en mercedes big_smile eller en 300zx funkar me wink

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

806 Inlägg
2 september 2009
#16
Elda skrev:
lodiseN skrev:
Elda skrev:

porsche 944 Turbo är kung i kurvor smile riktigt läckra bilar med.

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta


Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2009
#17
lodiseN skrev:
Elda skrev:
lodiseN skrev:

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta

Inte för att jag känner till några tider, men hur rättvist är det att jämföra en bil från 1982 (som till stora delar härstämmar från 924 och 1976) med en bil som kom 1990 (R32), eller tom nyare?

Inte för att åldern egentligen spelar någon roll om det är en bra grundkonstruktion, kolla bara på Lotus 7.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

139 Inlägg
2 september 2009
#18
Honda S2000 är mycket fina bilar, Sjukt drag i de kan jag säga wink
Senast redigerat av Kinshi (2 september 2009)

806 Inlägg
3 september 2009
#19
Rquired skrev:
lodiseN skrev:
Elda skrev:

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta

Inte för att jag känner till några tider, men hur rättvist är det att jämföra en bil från 1982 (som till stora delar härstämmar från 924 och 1976) med en bil som kom 1990 (R32), eller tom nyare?

Inte för att åldern egentligen spelar någon roll om det är en bra grundkonstruktion, kolla bara på Lotus 7.

Ja inte fan vet jag, men nu handla det väl inte om att det är rättvist/orättvist att jämföra dessa 2 bilar?. Jämför något nyare annars. Ska det vara Lotus så ska de vara Exige, jävlar vilka bilar


806 Inlägg
3 september 2009
#20
Kinshi skrev:
Honda S2000 är mycket fina bilar, Sjukt drag i de kan jag säga wink

Honda s2000 ja:D dom e goa 9k varv gör dom va? min polare har en sån och det är en gokart



Sök