4377
Sök

Vilken bil är värt mest? Stylad 740 eller orginal 740?

1 339 Inlägg
2 september 2009
Volvo740-88 skrev:
Axig's 740 är snygg.
Det jag hade tänk och styla min med är: Backlyse, vita blinkers runt om, snow cape, snyggare krök, turbogrill, GLE kofångare bak och fram, GLE lister, GLE handtag. Inte svarta rutor eller något annat volvoraggarstil. Sen det mesta ska jag ha orginal. Sen kanske jag ska ha andra snyggare fälgar, men det kommer sist.

Sen inredningen så tänker jag ha: Skinsäten, ac, elhissar och eluppvärmda elspegar (har jag redan). Då har jag allt som jag behöver. smile

Det blir ju inte så dyrt att införskaffa med tanke på att GLE delar är superbilliga och AC och skinsäten får jag gratis. Det som kommer kosta mest är elhissarna och kanske en biltelefon cool

AC vet jag att det kostar några tusen att fylla på men det är värt det.

Styla med orginal-delar är något helt annat smile, Istället för att skaffa ny krök så hade jag bara slipat och polerat upp det, funkar finfint. Biltelefon hade varit ascoolt att ha, riktigt häftigt, jagar också en sån. Ingen aning om vart man kan få tag på en dock
Senast redigerat av Volvo740an (2 september 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
Volvo740an skrev:
Styla med orginal-delar är något helt annat smile, Istället för att skaffa ny krök så hade jag bara slipat och polerat upp det, funkar finfint. Biltelefon hade varit ascoolt att ha, riktigt häftigt, jagar också en sån.

Klart det är volvo original grejor som gäller! Enda som jag kan komma på som inte är original på min är tanklock och  stereon tongue (och fälgar, men det räknas inte wink)

Jonas

Volvo850-92
1 680 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Något som är fult är målade blinkers och lysen fram.

http://www.garaget.org/azXig Han har en snygga bil. Så vill jag styla min men orkar inte skaffa USA front. Känns onödligt dyrt. Blir ju ändå snyggt med vita blinkers och turbogrill med GL ramen cool

Problemet med skinsäterna är att dom är röda  och jag har blå inredning roll
Senast redigerat av Volvo740-88 (2 september 2009)

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
2 september 2009
Det finns ju ofta en anledning till att gasen i ac har läckt ut. Dvs fyller du den lär det läcka igen om du inte lagar läckan först.

1 339 Inlägg
2 september 2009
Volvo740-88 skrev:

http://www.garaget.org/azXig Han har en snygga bil. Så vill jag styla min men orkar inte skaffa USA front. Känns onödligt dyrt. Blir ju ändå snyggt med vita blinkers och turbogrill med GL ramen cool

Du kan säkert få tag i röd inredning på skroten om du bara vill tillräckligt mycket tongue. Har dock hört att den röda inredningen har en tendens att spricka

Funderar på att skaffa sånna träpaneler, vet inte om de passar till min blåa inredning bara..Ngn som vet en bil 740 som har de, länk kanske?

Volvo850-92
1 680 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Volvo740-88 skrev:

Du kan säkert få tag i röd inredning på skroten om du bara vill tillräckligt mycket tongue. Har dock hört att den röda inredningen har en tendens att spricka

Funderar på att skaffa sånna träpaneler, vet inte om de passar till min blåa inredning bara..Ngn som vet en bil 740 som har de, länk kanske?

Njaa jag bryr mej inte om dom är röda...dom är ju gratis wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 september 2009
Oavsett vilket, på en bil som ligger så lågt i värde som en Volvo 740 spelar det ingen större roll. Även om värdet skulle sjunka med 50% så är det inte mer än ett par lappar du har förlorat. Och med tanke på vad en bil generellt kostar att äga och driva är det en struntsumma smile

Men jag tror att en frisk 740 i hyggligt orginalskick är värd mest, det är en eftertraktad bil som andrabil, hundbil, dragbil och allt vad de används till. Men om där skulle vara spoilers, neon mm tror jag de flesta bläddrar vidare bland annonserna...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Volvo850-92
1 680 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
R_fused skrev:
Det finns ju ofta en anledning till att gasen i ac har läckt ut. Dvs fyller du den lär det läcka igen om du inte lagar läckan först.

Jag kommer täta den för jag plockar ju ner den från GLE:n Monterar det il min.
Men det kommer ta lång tid. Medans så kan jag köra min den blåa 740:n jag har köpt.

Blåa = Orginal
Vita = "AzXig" Fin stylad.

787 Inlägg
2 september 2009
Rquired skrev:
Oavsett vilket, på en bil som ligger så lågt i värde som en Volvo 740 spelar det ingen större roll. Även om värdet skulle sjunka med 50% så är det inte mer än ett par lappar du har förlorat. Och med tanke på vad en bil generellt kostar att äga och driva är det en struntsumma smile

Men jag tror att en frisk 740 i hyggligt orginalskick är värd mest, det är en eftertraktad bil som andrabil, hundbil, dragbil och allt vad de används till. Men om där skulle vara spoilers, neon mm tror jag de flesta bläddrar vidare bland annonserna...

Mm det tror jag dom flesta gör också.
Förutom dom som vill ha en stylad volvo tongue

Hittar man rätt köpare så spelar det nog ingen roll !!

1 863 Inlägg
2 september 2009
Man borde få betalt för att ta emot en 740.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Volvo850-92
1 680 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Rquired skrev:

Jag brukar köpa bilar och fixa till dom sen tongue Tjänar på det.
Det är allt från 2000 till 15000 kr. Mest bara volvo. enklast att få tag i.

Smålänning
7 887 Inlägg
2 september 2009
En fräsch original 740 skulle jag betala mest för iaf. Skulle i mina ögon stiga om den vart utrustad med diverse originaldelar som Add-On, taklucka, elhissar m.m.

Men det jag skulle värdera allra högst är en 100% original bil, stylad med originaldelar eller inte, som ingen tattare har vart och skruvat i

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvo850-92
1 680 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:

lol Och det kommer från en som kör en felhjulsdriven, plastig, skum kärringbil med automatlåda.

Du menar en saab?

Visst har inte volvoägare och saabägare konflikter mellan varandra?

1 863 Inlägg
2 september 2009
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:

lol Och det kommer från en som kör en felhjulsdriven, plastig, skum kärringbil med automatlåda.

Avundsjuk?? Vad kör du då?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
666_Beast skrev:

Moget inlägg...

Jonas

1 863 Inlägg
2 september 2009
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:
EmilHammarlund skrev:

Nepp, dock verkar du vara det med tanke på ditt inlägg. 240, dock offline för tillfället p g a att jag håller på att fixa med den.)
Jag har inget direkt emot Saab, blev bara lite väl sur av ditt meningslösa inlägg. Blir trött på inlägg som bara skapar dålig stämning...

Då var det dumt att skriva det du gjorde från början. Men jag framförde min åsikt, och alla tål visst inte det.

V-Power
1 186 Inlägg
2 september 2009
turboforssen skrev:
smiler skrev:
Jobbigt me en bil där varända pryl du köper till den kostar mer än värdet på kärran... smile

å jobbigt att för samma peng som du servar din bilför  får man en helrenovering av hela 740:in

skulle tro att det äer samma pris på en 740 original å en stylad men en stylad blir mer lättsåld

Haha ja din hade väl blivit såld samma halvtimme som du lade ut annonsen big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 339 Inlägg
2 september 2009
666_Beast skrev:

Man borde få betalt för att ta emot en Saab

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 september 2009
666_Beast skrev:
Då var det dumt att skriva det du gjorde från början. Men jag framförde min åsikt, och alla tål visst inte det.

Ja alla får framföra sin åsikt, men ganska onödigt när det inte tillför diskussionen någonting. Du kan ju starta en såndär "hata 740 tråd" om du vill skriva av dej... Eller ännu bättre, rösta 1:a på så många 740 du kan.
Senast redigerat av Volvo_Mannen (2 september 2009)

Jonas

4 637 Inlägg
2 september 2009
666_Beast skrev:
EmilHammarlund skrev:
666_Beast skrev:

Nepp, dock verkar du vara det med tanke på ditt inlägg. 240, dock offline för tillfället p g a att jag håller på att fixa med den.)
Jag har inget direkt emot Saab, blev bara lite väl sur av ditt meningslösa inlägg. Blir trött på inlägg som bara skapar dålig stämning...

Men nu handlar inte tråden om vad du tycker om 740, visserligen är Garaget.org en sida som till stora delar går ut på att hata 740 men ändå... Och lite dumt av dig att tro att jag är avundsjuk, hade jag viljat ha en Saab 95 hade jag köpt en. Jaja, skitsamma, mitt inlägg var också dumt så nu kan vi sluta diskutera...
Senast redigerat av EmilHammarlund (2 september 2009)

Sök