1839
Sök

Installera AUX-ingång? på Civic 1.8 Sport -07

18+
22 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Jag försöker hitta information om det går att installera ett AUX-ingång till orginalstereon.
Det är tydligt att sport-modellen har en knapp som säger AUX, men den funktionen tycks inte förtjänas vara brukbar i Sport-modellen enligt HONDA. Vilket är synd!

Men nu har jag läst överallt att det är möjligt på den nya generationen av civic. Men på alla modeller förutom SE som jag inte lyckas hitta någon info om.

Hade gärna lämnat in bilen för att få en sådan ingång installerad till orginalstereon, men vart kan man vända sig?

Någon som utfört en sån installation på en civic 06-09 tidigare?

All hjälp beundras !! Jag bara måste lyckas få in en 3.5mm ingång på något sätt på den här bilen:)

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-

4 005 Inlägg
8 september 2009
DEMHA skrev:
Jag försöker hitta information om det går att installera ett AUX-ingång till orginalstereon.
Det är tydligt att sport-modellen har en knapp som säger AUX, men den funktionen tycks inte förtjänas vara brukbar i Sport-modellen enligt HONDA. Vilket är synd!

Men nu har jag läst överallt att det är möjligt på den nya generationen av civic. Men på alla modeller förutom SE som jag inte lyckas hitta någon info om.

Hade gärna lämnat in bilen för att få en sådan ingång installerad till orginalstereon, men vart kan man vända sig?

Någon som utfört en sån installation på en civic 06-09 tidigare?

All hjälp beundras !! Jag bara måste lyckas få in en 3.5mm ingång på något sätt på den här bilen:)

Kolla med honda!

18+
22 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Det fick bli en connects2 adapter.
Det var inte en lätt installation, det krävdes en hel del tålamod och försiktighet. Men det blev sjukt bra till slut. Diskret installation och en fin fin 3.5mm input uttag och en längre kabel för ipod/telefonen.

Women spend their whole life to find the right man just to tell him everyday that he is wrong -_-

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
25 september 2009
Jag lånar tråden lite.

kan man installera 3,5mm kontakter till sin stereo (som spelar cd i vanliga fall)? med nån typ av specialsladd eller nåt. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 september 2009
Svar på din fråga AHaglund: Ja och nej, det beror helt på vad det är för stereo! wink Eftermarknads som inte har något AUX-uttag brukar inte gå att fixa på, men en del originalenheter går det att fixa. Men det är olika, så det går inte att svara på utan att veta vad du har för nåt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
25 september 2009
ChriZtoffer skrev:
Svar på din fråga AHaglund: Ja och nej, det beror helt på vad det är för stereo! wink Eftermarknads som inte har något AUX-uttag brukar inte gå att fixa på, men en del originalenheter går det att fixa. Men det är olika, så det går inte att svara på utan att veta vad du har för nåt.

Okej, tack. Ska kolla upp det med någon kunnig som jag känner då. smile

Sök