3051
Sök

Montera Dumpventil!!

185 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#1
Jag vill veta var man kan se orginal dumpen på min passat 1,8t funderar på att byta ut den mot en bättre. Är det nån som har en bild lr nåt?


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 september 2009
#2
Vad jag vet så kör väl VAG med samma sorts AV som Saab och då ser den ut som dessa:

http://www.maptun.se/shopCategory.php?h … ;cg=742#31
Senast redigerat av TBOC_Razor (5 september 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

5 089 Inlägg
Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
5 september 2009
#4
Bypass valve på bilden. 1.8T från en Audi men är ju samma i din passat.
http://www.biokinesis.com/audi/Audi%20engine%201.8t.jpg
Senast redigerat av Rspeter (5 september 2009)

185 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#5
För att se dumpen bättre måste man ta bort hasplåten då lr? När man sätter dit den förstärkta dumpen är det bättre och göra det under bilen?


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
5 september 2009
#6
Ja det blir smidigast så.

185 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#7
Vad ska man köpa för en återcirkulerande då? Ska man köpa en 100% lr en hybrid? Om man köper ett sport insatsfilter till Passat får man samma insugs ju som med öppet då?
Senast redigerat av Passat_Turbo (6 september 2009)


1 207 Inlägg
6 september 2009
#8
Varför ska du byta avlastningsventil i huvud taget?

185 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#9
det är orginal som sitter där nu vill ha en med lite bättre kvalité.

kan denna paja lmm:

http://www.streetside.se/index.php?main … ducts_id=7
Senast redigerat av Passat_Turbo (6 september 2009)


7 274 Inlägg
6 september 2009
#10
En dump har inte sönder LMM...
Du ska ha återcirkulerande, inte hybrid eller öppen.

Jag orkar inte dra det fler gånger men du kan få problem med tomgång osv med öppna ventiler.


1 207 Inlägg
6 september 2009
#11
Jag kan nog lova att den dump som sitter original i din bil är av tillräckligt hög kvalité. Den enda anledningen för att man skulle byta dump är för ett annat pysljud, eller om man skrämmer upp laddet ordentligt.

Eftersom du har luftmassemätare så skall du ha återcirkulerande, inte någon hybrid.

185 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#12
var kan man öka laddtrycket nånstans då? finns det nån bild på vad man gör det nånstans?
Senast redigerat av Passat_Turbo (6 september 2009)


7 274 Inlägg
6 september 2009
#13
Passat_Turbo skrev:
var kan man öka laddtrycket nånstans då? finns det nån bild på vad man gör det nånstans?

Genom att chippa bilen.


1 207 Inlägg
6 september 2009
#14
Öka laddet kan man göra med en massa olika fulingar. Men det är absolut bara dumt att göra om du inte mappar den!

185 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#15
så om man vill öka laddet så måste man chippa den!!!


1 207 Inlägg
6 september 2009
#16
Passat_Turbo skrev:
så om man vill öka laddet så måste man chippa den!!!

Huh? Var det åt mig du sade det där?

185 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#17
nä det var till alla. det är synd att man inte kan öka laddet själv. fråga är om det är lönt att chippa min passat. den har gått snart 16000 mil och är en 2000?


7 274 Inlägg
6 september 2009
#18
Passat_Turbo skrev:
nä det var till alla. det är synd att man inte kan öka laddet själv. fråga är om det är lönt att chippa min passat. den har gått snart 16000 mil och är en 2000?

Kan, kan man... Men det gäller verkligen att man vet man håller på med.
Därav säger jag om du vill ha högre ladd så chippar du bilen.
Om det är lönt eller inte får du väl bestämma själv.
Brukar inte kosta så farligt mycket.


185 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#19
en annan fråga r det svår att koppla in en turbomätare?


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
6 september 2009
#20
Nej det är inte svårt. Du skarvar på ett t-kors på t.ex den tygklädda slangen vid bränsletrycksregulatorn. Sen drar du in vacuumslangen från t-korset till mätaren i bilen.


Sök