2965
Sök

Nissan 200sx vs Honda CRX ED9

63 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
#21
Anttila87 skrev:
Haha jodå det finns gott om utrymme att leka i garaget så länge det står tomt smile
ibland när man kommer dit så kan de stå en stor traktor eller lastbil parkerad :p
just nu siktar jag på 300 i motor (tack vare org kolvar o stakar^^), men förhoppningsvis till nästa sommar om man lyckas få jobb runt 500 i motor ~450+ på däcken smile

TooS skrev:
Ni verkar ha stort garage o leka på. Det vill ja med ha big_smile Kuliga saker till Crxen ^^

vad siktar ni båda på i Häst väg?? big_smile


du kan ju fortfarande mecka fast en traktor är där inne:P står ju inte precis på ditt ställe wink
Senast redigerat av Lindberg87 (11 september 2009)


63 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
#22
Var till verkstan i fredags och påbörjade lite fix med a-stolpe samt strömbrytarna!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1.JPG

klarmonterade A-stolpen
http://data.fuskbugg.se/skalman01/------------------------------------------------------------------------------------2.JPG

Blev grymt besviken på mätarna från Ridetech.... Skitdålig belysning + att 1 av dom verkar desutom vara trasig då det inte lyser något blått om den.... När jag hämtade ut mätarna så var det inge plast eller skydd alls så alla mätare var lösa i jätte lådan då tillsammans med stolarna. Dåligt enligt mig, dom kunde iallafall skydda produkterna. Det blir iallafall att ta kontakt med dom och fråga om man kan skicka tillbaka mätarna och få pengarna tillbaka.. Så blir det att beställa ett par riktiga autogauge clear crystal, inte lika billiga men vadfan det är nog bättre kvalite!

Blir ju väldigt mörk vid strömbrytarna så jag tänkte montera tid neon som lyser upp! (testmontering)
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------------------------------3.JPG

Sen sista timmen så blev lite mecka då jag montera på kamaxlarna och satt fast dom. Nu väntar jag bara på kabelhärva och z5 vevdrev så blir det att försöka starta bilen smile
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------------5.JPG

Det var allt på fredagen som blev gjort... Nu på lördag tänkte  jag även åka iväg till verkstan och kika lite.. Brorsan fyllde år så jag åkte dit först och käkade lite tårta... Hade händerna fulla när jag skulle in i bilen så jag la verkstadsnycklarna på biltaket.... Så dum i huvudet så jag är så åkte jag iväg och glömde av nycklarna på taket.... Inte hittat dom än så det blir till polisstationen på måndag... KUL!!!! Få se om allt i verkstan är tömt imorgon...


63 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
#23
Litet klipp på mätarna samt strömbrytarna..



har fortfarande inte hittat på nycklarna till verkstaden. Får gå till polisen imorgon och höra om dom har fått in några.. Annars blir det att byta ut massa jävla lås i verkstan och det blir dyrt :S
Senast redigerat av Lindberg87 (13 september 2009)


Hjultomte
1 500 Inlägg
13 september 2009
#24
Verkligen uselt ljus på dom mätarna. min biltema sak i saaben lyser upp halva jorden om man jämför med dina smile ja hade skickat tebax. Annars va de snyggt. synd där med nycklarna bara hmm ajabaja inte lägga dom på taket wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

71 Inlägg
14 september 2009
#25
Riktigt trevlig trevlig projekttråd grabbar, två urhärliga bilar big_smile. ang de där mätarna så kan du slänga bort de med detsamma. De duger möjligtvis till o vara dörrstopp men inget mer. Hade två sådana för länge sedan och de visar helt åt helvete fel värden. Köp autometer är min rekomendation. Köp från staterna, har en länk till ebay på min sida. Finns en uppsjö av olika varianter så man kan välje efter tycke och smak.


mvh // Karuan

14 Inlägg
14 september 2009
#26
Thx man:D
har vattentemp & oljetemp mätarna som jag ska doppa i en kastrull och kolla hur dom mäter:)
autometer mätare kommer det bli när man har lite mer pengar ^^
just nu blir det bara tillfälliga mätare^^

jackpack3 skrev:
Riktigt trevlig trevlig projekttråd grabbar, två urhärliga bilar big_smile. ang de där mätarna så kan du slänga bort de med detsamma. De duger möjligtvis till o vara dörrstopp men inget mer. Hade två sådana för länge sedan och de visar helt åt helvete fel värden. Köp autometer är min rekomendation. Köp från staterna, har en länk till ebay på min sida. Finns en uppsjö av olika varianter så man kan välje efter tycke och smak.


mvh // Karuan


71 Inlägg
14 september 2009
#27
Ja, det kan du faktist ta och testa. Min oljetemp mätare av det märket gick alltid till 150 grader dvs visade fullt utslag. Fast i själva verket låg olja på ca 90 grader. Aja testa du och berätta hur det gick sen smile

Autometer är riktigt trevligt tongue köp från usa som sagt, har du bestämmt dig vilken serie du vill ha ?

Honda Performance Club
236 Inlägg
14 september 2009
#28
TooS skrev:
Mysiga bilar båda två big_smile se nu till o uppdatera o jobba satan wink för ja kommer spara denna. Är själv inne på att köpa en CRX eller en 200sx smile

köp en crx, men en vt isåfall. går som fan de jävlarna.

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

14 Inlägg
15 september 2009
#29
Ahfan! jo dom ligger ju i garaget och polarn tappa nyckeln härom dagen så jag får se när man kan dra dit och ev hämta mätarna iaf för testning ^^
sen att dom lyser dåligt det är iof lätt fixat med att bara byta dioden wink

Har inte kollat runt så mycket på vilka serier som finns och vad som kommer passa det jag vill göra med inredningen:)
finns ju en uppsjö av olika serier ^^ men jag gillar GS serien så kanske blir den smile

jackpack3 skrev:
Ja, det kan du faktist ta och testa. Min oljetemp mätare av det märket gick alltid till 150 grader dvs visade fullt utslag. Fast i själva verket låg olja på ca 90 grader. Aja testa du och berätta hur det gick sen smile

Autometer är riktigt trevligt tongue köp från usa som sagt, har du bestämmt dig vilken serie du vill ha ?


63 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
#30
Dags för en uppdatering då!
Har varit och kopiaret ett par nycklar så nu kommer jag in i verkstan igen! smile

Började med att montera bort plasten på dörrarna
http://data.fuskbugg.se/skalman01/door1.JPG

Blir att lackera och fixa till
http://data.fuskbugg.se/skalman01/door2.JPG

Förarsidan!
http://data.fuskbugg.se/skalman01/door3.JPG

Efter avmontering på dörrarna så skruvade jag dit batterihållaren på plats i skuffen, samt Sparco pedaler.
Testmonterade mitt S2000 Oljefilter men kul att det inte passa på mitt block.. Samt att oljeadaptern inte heller passa fast det skulle vara universialt... Testade montera adaptern och oljefiltret på min gamla d16a6 block och det passade hur bra som helst!!! Ganska irriterande! Köp förfan aldrig en D16ZC1 motor! Rena skiten!

Förmodligen kommer Vevdrevet och kabelhärvan till veckan som kommer! Då blir det testmontera.. Kommer inte d16z5 drevet passa på min D16zc1 vevaxel då lär jag köpa ett helt d16z5 block... Så får hoppas det går på rakt av...

Varför jag lär ha ett d16z5 drev är för att toppen är d16z5 och blocket d16zc1.. Så spelen mellan ventilerna och kolvarna funkar inte pga att blockdrevet har alldeles för många kuggar för z5 kamdreven på toppen!
Senast redigerat av Lindberg87 (20 september 2009)


63 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
#31
Lite godis som kommit hem =P
extraktorgrenrör
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--header.JPG
Senast redigerat av Lindberg87 (2 maj 2010)


63 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
#32
Nylackade dörrar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/doors.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-door2.JPG


63 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
#33
Tjo! Fått hem kabelhärvan och vevaxeldrevet så det blev lite mecka igår!
Tyvärr passade inte d16z5 vevdrevet på zc1 vevaxeln.. Så jag måste köra med mina feta zc1 kamdrev på z5 kamaxlarna istället =/ stordrevat utavfan..

Mellanrummen mellan kamdreven som är monterade på mina z5 kamaxlar
väldigt tight!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29877/771259_mr0p6o.jpg

monterade på grenröret också! Blev nice
https://www1.garaget.org/archive/30/29877/117008/117008-1611660.jpg

Lackerade kabelhärvan i guldfärg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29877/771260_firwie.jpg

Catchtanken monterades nere vid växellådan!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29877/771261_7oog7c.jpg

lite nylackade prylar
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29877/771262_pbcoj0.jpg

mina värdelösa type-r mätare. monterade dit varvräknaren, dock tittar den lite för långt ner för bakom sitter nå ram för.. Blir nog att montera bort den också, extra vikt wink
Får bara hoppas att mätarna visar rätt! kommer köpa nya autogauge till våren
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29877/771263_3tevi5.jpg


Nåja det var mitt pill i fredags... Har beställt zc1 kamrem och oljefilter.. Passar skiten och cylindrarna slår runt helt så blir det test starta den.. Bara lite orolig över startmotorn då man drar runt cylindrarna så kan det skrapa ibland typ från svänghjulet.. Helt sjukt
Senast redigerat av Lindberg87 (26 september 2009)


Hjultomte
1 500 Inlägg
27 september 2009
#34
Jäkla snyggt grenrör big_smile Lite för många mätare enligt mig i stolpen men ja smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

63 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#35
TooS skrev:
Jäkla snyggt grenrör big_smile Lite för många mätare enligt mig i stolpen men ja smile

haha ja det blir ju en del att hålla reda på roll


hellaflush!
1 266 Inlägg
28 september 2009
#36
Varför lackera kabelhärvan?:S


63 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#37
Timmyboy skrev:
Varför lackera kabelhärvan?:S

snyggare med lite detaljer smile


63 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
#38
Var längesen det var en uppdatering nu men här kommer lite från helgens arbete.

fick tag på lite durkplåt som jag fundera på vad man kunde använda det till..
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1.JPG

fönsterlister för dom vassa kanterna
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------------------------------------------2.JPG

har inget handsfack monterat och testmonterade dit plåten för kabelskydd osv, kommer montera durken lite längre upp då det blev ett mellanrum
http://data.fuskbugg.se/skalman01/----------------------------------------------------------3.JPG

kopplade in varvräknaren samt min gamla voltmätare, lite snyggare än typeR mätarna..
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------------------4.JPG


Sen så blev det lite meckande då jag skulle byta svänghjul (Startmotorn river i svänghjulet och fick tips att byta till modellen som hör till växellådan, svänghjulet alltså)
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------5.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------------6.JPG

dags att riva!
http://data.fuskbugg.se/skalman01/----------------------7.JPG

Mysigt med spindelnät tongue
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------8.JPG

zc1 & d16a6 kopplingen
Till min besvikelse var svänghjulen identiska =/ så startmotorn kommer nog tugga denna också..
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------9.JPG


Efter monterat dit svänghjulet samt lyft i motorn & kopplat in växellådan så var det dax att testa startmotorn.. Körde med d16a6 startmotorn och den tugga direkt i svänghjulet, fast det var d16a6 hjulet jag monterade dit....  mysigt problem, nu finns det bara en sak att göra. Montera ur växellådan och motorn sen testa med zc1 växellåda till zc1 blocket och kolla om det funkar.. Funkar det inte så köper jag ett z5 block med z5 växellåda.. Det dryga är då att jag måste hitta drixaxlar till z5 då mina inte passar(inte billigt)

Till er som undrar vad för växellåda osv jag kör med så är det en d16a6 växellåda, d16zc1 block samt d16z5 topp...
Senast redigerat av Lindberg87 (7 oktober 2009)


391 Inlägg
7 oktober 2009
#39
Svänghjulet är ju den delen med alla kuggarna på tongue De du ha på bilden är lammeller med tryckplattor smile


382 Inlägg
7 oktober 2009
#40
kul att se två bilar i samma tråd(Y) händer lite mer då:D

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett


Sök