Var längesen det var en uppdatering nu men här kommer lite från helgens arbete.
fick tag på lite durkplåt som jag fundera på vad man kunde använda det till..
fönsterlister för dom vassa kanterna
har inget handsfack monterat och testmonterade dit plåten för kabelskydd osv, kommer montera durken lite längre upp då det blev ett mellanrum
kopplade in varvräknaren samt min gamla voltmätare, lite snyggare än typeR mätarna..
Sen så blev det lite meckande då jag skulle byta svänghjul (Startmotorn river i svänghjulet och fick tips att byta till modellen som hör till växellådan, svänghjulet alltså)
dags att riva!
Mysigt med spindelnät
zc1 & d16a6 kopplingen
Till min besvikelse var svänghjulen identiska =/ så startmotorn kommer nog tugga denna också..
Efter monterat dit svänghjulet samt lyft i motorn & kopplat in växellådan så var det dax att testa startmotorn.. Körde med d16a6 startmotorn och den tugga direkt i svänghjulet, fast det var d16a6 hjulet jag monterade dit.... mysigt problem, nu finns det bara en sak att göra. Montera ur växellådan och motorn sen testa med zc1 växellåda till zc1 blocket och kolla om det funkar.. Funkar det inte så köper jag ett z5 block med z5 växellåda.. Det dryga är då att jag måste hitta drixaxlar till z5 då mina inte passar(inte billigt)
Till er som undrar vad för växellåda osv jag kör med så är det en d16a6 växellåda, d16zc1 block samt d16z5 topp...