var och hämtade en komplett d16z5 motor idag som har blivit trimmad av firman streetcar - portad & planad topp - ENEM kammar - AEM ställbara kamdrev - ACT tryckplatta - L3 låda
Det jag har hemma och kommer montera på den är : - Cold Air Intake - Golden Eagle toppbultar - Hondata insugspackning - Focuz race tändkablar - Focuz extraktorgrenrör - S2000 oljefilter - Värmebandage till grenrör, downpipe & CAI
Det jag kommer köpa & fixa
- stålpackning - lättat svänghjul - Portat insug - H22 större spjällhus - Ställa fram tändningen
inte hänt så mycket dom här senaste veckorna då båda 2 har varit sjuka, och att anttila87 backade rakt in i en utav verkstadsportarna så det har inte blivit så mycket meckande
jackpack3 skrev:
Ingen turbokonvertering av crx:en kanske? skulle vara riktigt trevligt med en liten snurra på.
planerar turbokonv efter ha kört motorn ett tag samt kollat så allt funkar blir då att spara lite pengar till kolvar&stakar, soppapump, spridare osv
Very nice Händer det inte allt för mycket iomed ni inte uppdaterar elle?? Me wanna see much more from u guys...
det har varit en del sjukdomar och annat plock nu i några veckor men det kommer snart igång igen
det som står på tur är att komptesta Lindberg87s nya motor som vi va och hämta, för att se om kolvringarna är täta, är dom det så behöver vi inte riva toppen på den motorn och kan istället riva vevhusventen och kolla så inte filtret är täppt, ( eftersom den spottade mycke olja ) så måste vi kolla det..
Sen har jag nästan plockat ihop hela motorn i nissan, är lite slangar kvar och kamremmskittet som ska monteras, i med ny olja och sen är det bara o köra förhoppningsvis...