Audi S4 2,2TQ -1993 Bilen köptes som vinterbil 2009. Körde bilen 1 vecka och sedan rasade den. 280km/h mätarfart och lite väl mycket laddtryck i kombination med för lite soppa fick kolven att se ut som en schwizer ost. Planen var... Visa mer
Pumpen hivade jag bara ner i tanken så det måste lösas!
Sedan gjorde jag årets tabbe! Tänkte inte på att plana toppen! Så den är avmonterad igen! Dock är det skönt att veta att bilen startade osv! Men på det igen bara när tid finnes
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
När du planar toppen så får den testad också så du vet att alla ventiler är täta, kostar itne allt för mycket att mirafräsa den isåfall. Risken är ju att när kolven smälte att nån ventill gått varm och eventuellt är lite vind...
Haha ja det har ju inte hänt något på länge men nu sitter det iaf där igen! Drog av en pinbult till kammöverfallen men det fixas imorgon! Där av att inte kåpan sitter monterad på bilderna! Snart provstart igen!
Håller på med nya Garaget så det händer inte så mycket Kan skicka upp lite bilder på hur det blir i nya garran om några dagar. Då tänkte jag även fortsätta med bilen igen!