Mortalis skrev:
Är du blind eller? Att polisen pekar mot vägkanten och mig ÄR LIKA MED POLISMANS TECKEN! Och jag har inte sagt nåt om att inte stanna för polismans tecken.
Jag skiter fullständigt i vad trådskaparen har gjort i tråden, säger väl det igen att jag undrar ifall det är så att polisen ska signalera på ett visst sätt med ljus osv för att man ska veta att det är just MIG de vill stanna, in the real world. Om det är tänkt att de ska använda blått+rött när de ligger bakom en, eller bara blått, eller bara rött, vafan vet jag. Har inte blivit stoppad av blåljus- snut, och tydligen går ju meningarna i sär om vad som är "protokoll".
Sen är jag inte så jävla dum att om snuten låg bakom mig och blinka som idioter även när jag flyttat mig att det är mig de vill, men vore bara intressant att veta hur deras ljuskällor BÖR se ut när de ska stoppa en.
Angående helljusblinkandet.
Snuten kan blinka me helljus utan att de vill just mig nåt, utan bara vill brassa förbi, sen vet man inte alltid att de e snuten som ligger bakom och blinka med helljusen (vissa av oss kör faktiskt bil när det är mörkt), finns en hel del idioter som tycker det är en rolig hobby.
Kan du lägga ner med att försöka låta som att du är så jävla mycket bättre än oss 3 åringar nu och besvara frågan eller hålla tyst istället?