3159
Sök

S4 motor i golf?

8 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
Tjena!

Har lite funderingar hit och dit på vad jag ska göra för skoj i vinter. Senaste planen är att lägga i en s4motor i en golf IV, någon som har gjort något liknande innan eller vet om det överhuvudtaget får plats osv?

Tacksam för svar!

187 Inlägg
22 september 2009
Allt går om man vill!

Det handlar bara om tid, pengar och lite kunskap smile

Meister
6 763 Inlägg
22 september 2009
Elda skrev:
Jublub skrev:
Allt går om man vill!

Det handlar bara om tid, pengar och lite kunskap smile

en vinkelslip, svets och lite plåt behöver man med wink

Det skaffar man väll med pengarna? Kunskap är det som det hänger på mest

8 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
tid, pengar och kunskap löser sig om det skulle bli aktuellt smile

och ja, det var något liknande dahlbäck gjorde, men har inte tänkt att bygga något i stil med hans, jag nöjer mig vid 300-400 hk wink

864 Inlägg
22 september 2009
Ganska stor skillnad på 300hk och 400hk. Både med avseende på kostnad och hur bilen beter sig.....

1 059 Inlägg
22 september 2009
jonus racing i norge har byggt en golf 3 med audi 5a o komplett rs2 drivlina dvs 4wd o c 650 hk..cool som fan

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

8 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
ja, men jag menade någonstans emellan 3 och 400, spelar ingen roll var det landar, blir nog kul ändå smile

ska kolla upp den, racefan wink

German Engineering
9 083 Inlägg
22 september 2009
Det hade varit grymt big_smile Som andra säger, allt går om man har tid, pengar och kunskap smile Lycka till smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

69 Inlägg
22 september 2009
om det är en femma du snackar om så är det AAN-motorn du tänker på antar jag..?

vilken version av golf tänker du på?

i en golf 2 så får inte motorn plats på längden (längsmonterad) såvida du inte gör nånting med torpedvägg och/eller front-plåtarna.
Senast redigerat av philleHBG (22 september 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 september 2009
philleHBG skrev:
om det är en femma du snackar om så är det AAN-motorn du tänker på antar jag..?

vilken version av golf tänker du på?

i en golf 2 så får inte motorn plats på längden (längsmonterad) såvida du inte gör nånting med torpedvägg och/eller front-plåtarna.

Golf IV nämnde han i början av tråden. (Va inte menat o va dryg, försöker bara snabba på processen)

8 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
precis, är en golf 4:a jag har tänkt att sätta den i. Och det är förmodligen en AAN-motor jag hade tänkt mig!

41 Inlägg
23 september 2009
pleffe skrev:
precis, är en golf 4:a jag har tänkt att sätta den i. Och det är förmodligen en AAN-motor jag hade tänkt mig!

Ja en sak är ju säker, och det är ju att beslutet om effekten är det minsta bekymret wink
Ska du ha dit komplett drivlina då också från en S4?

8 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
ja, precis, största problemet för tillfället är hurvida man får plats med motorn smile
ja, förmodligen blir det så.

41 Inlägg
23 september 2009
Lät som ett fränt projekt, S4'or hittar man ju på blocket i delar/som reservdelsbilar för väldigt rimliga pengar så det är väl bara att börja handla och kapa upp golfen din! wink

Ska hämta en S4'a själv innan helgen så vill du ha lite mått på motorn osv är det bara att du hör av dig.

Lycka till!

904 Inlägg
24 september 2009
jag har sett bilder på en tysk golf 2 med AAn motorn på snedden, så de går ju bra man vill smile vore ju rätt gött å kräma ut 400 vilda som är rätt lätt ur den motorn

De ska va gött å leva

Sök