23 september 2009
Trådstartare
Hallå. Jag hamnade i diket i söndagskväll med en liten Toyota Corolla. Var så att jag kom glidandes i inte mer än 25-30 km/h när ett rådjur studsa ut precis framför bilen. Självklart var rullgruset som värst just där och jag fick sladd. Gled ner i diket på returen, gled i sidled varpå framhjulet tog emot så att bilen kom runt på taket. Dock var det knappt att han kom runt med tanke på hastigheten.
Resultat blev 2-3 småbucklor på sidan/huven, intryckt ruta och en fin buckla i främre delen av taket. och en väldigt lätt böjning av höger bakhjul. När mamma, som står på bilen har pratat med bärgningskillarna har dom påstått att "bilen är helt slut, det är inte värt att laga den, det är bara att skicka den till skroten" och att "han måste ha kört i 80-90", vi fick sedan veta av en bekant(som ska försöka fixa till bilen då han jobbar med sådant) att vi absolut inte ska skriva på några papper eller liknande eftersom att dom försöker gärna lura av en bilen så att dom kan tjäna pengar på att sälja delar/skrota den. Antagligen tror dom att jag inte har någon aning om vad som hände eftersom att jag "slog" runt så att dom kan pressa i mig saker som inte stämmer. Grejen är den, att hade jag kört snabbare hade jag nog skadat mig lite. Jag kröp ur bilen själv efter att brandkåren skurit av bältet åt mig. Dörren kunde dom öppna hur lätt som helst. Och jag är helt oskadd efter olyckan förutom att jag är stel i nacke/rygg efter att ha hållt mig uppe(för att slippa hänga i bältet då jag har astma)
Jag fick inte ett endaste blåmärke, skrapsår eller blev ens öm någonstans. Och bilen kom ju knappt runt?! Jag minns hela olyckan osv, allt efteråt. Brandmännen sa dessutom "den där går nog fan t o m att köra"
Så nu var vi och kollade på bilen. Och mycket riktigt, en jävla massa bullshit, ändå stod han där och i princip dumförklarade min mamma framför ögonen på mig. Sa att "den är helt slut" och att högra bakhjulet är intryckt i ramen, ändå rullade dom bilen flera meter när dom skulle flytta på den, utan att man knappt såg några defekter alls.
Så nu undrar jag, är det vanligt att bärgare gör såhär? Och kan man anmäla dom för försök till bedrägeri eller liknande? Han som berättade att dom kan göra såhär sa även att man ska kolla om man ser några skador som inte fanns där vid olyckan då dom gärna förstör/förstorar skadorna på folks bilar. Låter helt sjukt enligt mig.
Mycket text nu, hoppas ni orkar läsa
Mvh Jonas