2493
Sök

Bromsoks färg till vit bil?

13 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Vad ska jag ha för färg på mina bromsok? volvo 850 ska byta fälgar så småningom.

Vill att dem ska framhävas lite men mest fräschas upp. Tänkte lacka broms skivan också ska man ha samma färg där eller vad tycker ni (inte broms ytan då)?

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
23 september 2009
kör på svarta. det ser snyggt och enkelt ut.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Cupra_
23 september 2009
p-nyhlen skrev:
kör på svarta. det ser snyggt och enkelt ut.

Håller med.. Jag har det på min (bilen är silver) Och jag blev helnöjd

1 534 Inlägg
23 september 2009
blanksvart, mattsvart, matt mörkgrå
vore väl de bästa alternativen enligt mej

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 september 2009
Om du vill "framhävas lite" så varför inte vit? Det skulle sticka in i ögonen på många.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
23 september 2009
Grabber skrev:
Om du vill "framhävas lite" så varför inte vit? Det skulle sticka in i ögonen på många.

ablolut skulle va snyggt. Men tyvärr inte helt praktiskt.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
24 september 2009
Vita vore riktigt fett. men som sagt inte så praktiska. varför inte röda? Klart att de är lite lysande. men det skulle ge en lite sportig look om du köper nya fälgar.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
24 september 2009
Tycker röda jag med...

Sky´s the limit...

1 853 Inlägg
24 september 2009
Jag tycker nästan att om du målar dom röda (samt andra starka färger...), så bör du ha naven på skivorna och de bitarna där beläggen inte tar i. I en neutral färg typ: svart för att inte stjäla uppmärksamheten från oken så att säga...

men målar du oken svarta/silver så kan du ha samma färg på naven mm på skivorna för då är det ändå så diskreta färger.

Jag har röda på mina vita tycker det funkar kanon.. (dom är röda original från fabrik till och med det ni wink )

/mvh soyd

Darth Vader
1 644 Inlägg
24 september 2009
Jag tror att guldiga ok hade sett snyggt ut på en vit bil smile

Braaaaap?

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
24 september 2009
Absolut inte röda, allt för tattigt resultat på bilar med små ok. Kör på blank- eller mattsvarta så de sticker ut! Vita skulle åxo funka, men de ställer ett större krav på dig som rengörare smile
Kör gärna ett dygns elektrolys innan du målar, blir kanoners då! smile
Senast redigerat av Holmii (24 september 2009)

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

13 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
soyd skrev:
Jag tycker nästan att om du målar dom röda (samt andra starka färger...), så bör du ha naven på skivorna och de bitarna där beläggen inte tar i. I en neutral färg typ: svart för att inte stjäla uppmärksamheten från oken så att säga...

men målar du oken svarta/silver så kan du ha samma färg på naven mm på skivorna för då är det ändå så diskreta färger.

Jag har röda på mina vita tycker det funkar kanon.. (dom är röda original från fabrik till och med det ni wink )

/mvh soyd

Tack för alla förslag. Vitt hade varit sjukt snyggt men inte så praktiskt tongue
Är inne på det du säger soyd låter som en bra ide med röda ok och typ någon neutral färg på skivan som typ svart mörk grå eller något sånt smile

Tack så jätte mycket.

Har varit medlem här i någon vecka och älskar det redan;)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 september 2009
Rött eller gult, det ser riktigt bra ut. målar du dom svarta syns dom ju knappt, då framhävs de ju inte alls

1 639 Inlägg
24 september 2009
På en vit bil jag hade så lackerade jag oken i volvos ocean race blå smile . Blev kanon nöjd med resultatet

1 210 Inlägg
24 september 2009
Inte rött! inte gult!  "Epa" nä tycker du ska måla silver lr vitt... lagomt är receptet... mvh

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 september 2009
Ekis! skrev:
Inte rött! inte gult!  "Epa" nä tycker du ska måla silver lr vitt... lagomt är receptet... mvh

Så rullar det förbi en Porsche som har gula bromsok org så är det epa? wink Visst alla har sin egen smak...

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
24 september 2009
Jag tänker måla mina vita framöver big_smile
Kommer få tvätta bilen typ 1 miljon gånger i veckan, men det ser ju bra ut tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
24 september 2009
Kör rött på min cab, tycker det ser kanon bra ut.

Sök