3999
Sök

BRL - GAS Alpha dubbel 12"

10 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
#1
Ska beställa en dubbel 12 gas från BRL samt ett par passande gas 6,5 tum högtalare fram. Då är frågan vad ska jag beställa för kablar och så det vet jag verkligen inte? eller borde jag ens beställa det med samma beställning eller jag jag åka till biltema eller nåt? och så tänkte jag är det nödvndigt i min situation att beställa en kondensator till detta? tack så mycket för hjälp grabbar:)
http://brl.se/images/large/900alphax2501210.jpg

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
24 september 2009
#2
Tjenare.

Jag tycker att du borde köpa kablarna som BRL säljer. de är bättre än biltemas. Vad det gäller kondensator kan jag inte hjälpa dig... sad

<-- Bilder på mitt bygge


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 september 2009
#3
du skulle kunna behöva ett kabelset, finns från gas det med: GAS 910PP3 ligger på 548 kr, en en kondensator är ju inte ett måste men blinkar belysningen i din bil så borde du skaffa en ! GAS CAP05 kostar 598, en 0.5 bör räcka till det steget big_smile


573 Inlägg
24 september 2009
#4
bättre med batteri än konding, räcker så mkt längre

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

6 851 Inlägg
24 september 2009
#5
AHaglund skrev:
Tjenare.

Jag tycker att du borde köpa kablarna som BRL säljer. de är bättre än biltemas. Vad det gäller kondensator kan jag inte hjälpa dig... sad

<-- Bilder på mitt bygge
Vad är det som gör BRLs kablar bättre än biltemas?


Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
24 september 2009
#6
TT-Avant skrev:
AHaglund skrev:
Tjenare.

Jag tycker att du borde köpa kablarna som BRL säljer. de är bättre än biltemas. Vad det gäller kondensator kan jag inte hjälpa dig... sad

<-- Bilder på mitt bygge
Vad är det som gör BRLs kablar bättre än biltemas?
Kvaliteten på kablarna.


547 Inlägg
24 september 2009
#7
Hahahahaha, skulle inte förvåna mig det minsta om dom vore tillverkade av exakt samma koppar på samma fabrik i Kina.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Varvstopparn
460 Inlägg
24 september 2009
#8
kan saga att gas lågnivåkabeln jag köpte var det mer störningar i än biltemas

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights&#65279; are on while drifting!

6 851 Inlägg
24 september 2009
#9
AHaglund skrev:
TT-Avant skrev:
AHaglund skrev:
Tjenare.

Jag tycker att du borde köpa kablarna som BRL säljer. de är bättre än biltemas. Vad det gäller kondensator kan jag inte hjälpa dig... sad

<-- Bilder på mitt bygge
Vad är det som gör BRLs kablar bättre än biltemas?
Kvaliteten på kablarna.
Ok..troligen samma skit i båda de två, det som skiljer är nog möjligtvis färgen på ytterhöljet.

kyngas skrev:
kan saga att gas lågnivåkabeln jag köpte var det mer störningar i än biltemas
Du menar att de har tillverkat signalkablar med ibyggd störning?
Senast redigerat av TT-Avant (28 september 2009)


414 Inlägg
24 september 2009
#10
jag kör med Biltemas kablar samt Jula´s kablar och det funkar hur bra som hälst

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

Pluggar miljöekonomi
77 Inlägg
24 september 2009
#11
kyngas skrev:
kan saga att gas lågnivåkabeln jag köpte var det mer störningar i än biltemas
Jag har inga i mina. De är inslagna i ett fastklistrat aluminiumfolie. man tar inga risker! ;D


Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 september 2009
#12
AHaglund skrev:
kyngas skrev:
kan saga att gas lågnivåkabeln jag köpte var det mer störningar i än biltemas
Jag har inga i mina. De är inslagna i ett fastklistrat aluminiumfolie. man tar inga risker! ;D
sj har jag kört mycket på BRL:s kabelset 630735 dem funkar utmärkt, alddrig fått några störningar på något vis, funkar tom till starkare steg jag hade ett JBL GTO14001E med 2 st JBL GTO1214:P ! 648kr är priset, men är man mer kräsen så kör på Rockford kablarna !
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (24 september 2009)


1 224 Inlägg
24 september 2009
#13
använder kablarna från jula till Gas monoblocket. fungerar skit bra. har däremot köpt en extra jordning från brl då jag behövde lite längre.
Jag kör med det här paketet

http://brl.se/xlimage.aspx?img=900ALPHAX5001212.jpg

Rekomenderar det om du vill ha otroligt bra basljud. måste säga att det spelar mycket bättre än de andra stegen.
Mvh!

i-vtec Do you?

10 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
#14
okej tack: ) tänkte kan jag köpa typ 2 st 6x9or och driva dem med i steget????? är ett 500w
Senast redigerat av mrT5 (28 september 2009)

4 693 Inlägg
27 september 2009
#15
Jag kör med vanliga hemstereo-RCA, funkar precis hur bra som helt. Billiga är dom också.

Booyakasha!

10 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#16
tänkte kan jag köpa typ 2 st 6x9or och driva dem med i steget? är ett 500w

ljudfantast
1 372 Inlägg
28 september 2009
#17
AHaglund skrev:
TT-Avant skrev:
AHaglund skrev:
Tjenare.

Jag tycker att du borde köpa kablarna som BRL säljer. de är bättre än biltemas. Vad det gäller kondensator kan jag inte hjälpa dig... sad

<-- Bilder på mitt bygge
Vad är det som gör BRLs kablar bättre än biltemas?
Kvaliteten på kablarna.
har du verkligen koll på den här infon? Biltema har alltid fungerat (kanske inte deras lågnivåkablar alla gånger) men alla högtalarkablar, strömkablar är riktigt prisvärda och fungerar ypperligt! För ett tag sen kunde man köpa 6m 30kvmm för 399 kr. ingen fattig alukabel utan koppar!

1 224 Inlägg
28 september 2009
#18
mrT5 skrev:
tänkte kan jag köpa typ 2 st 6x9or och driva dem med i steget? är ett 500w
Använda 2st 6x9or + baslådan på steget?
Skulle inte rekomendera det, blir nog mycket för steget och då kommer du heller inte kunna ställa in ljudet ordentligt i både högtalarna och basen, eftersom i baslådan vill man ju bara ha bas och i högtalarna ja resten av ljuden.
Du kan ju alltid köpa ett litet steg på 100-200watt och koppla till 6x9orna. då får du ett garanterat bra ljud i bilen!

i-vtec Do you?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 september 2009
#19
Eller så skippar du 6x9orna och köper ett steg till framsystemet istället! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

10 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#20
okej då vet jag tack, köper ett till litet steg


Sök