3874
Sök

hallo, vad hände mer er när lågkonjunkturen kom, själv blev det dåligt med jobb å är nu tjänsteledig

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 september 2009
Fan vad det är dålig stil att klaga på att man inte har jobb, å sen sitta och säga nu citerar jag dig "det är ett jobb jag aldrig skulle kunna ha, jag vill gå runt röra på mig inte bara sitta still å köra typ".

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 september 2009
Ni klagar om att det finns inte jobb o bläblä ! SÖK FÖR FAN ! Skit i om jobbet ligger 10 mil ifrån dig.
Det hjälper inte att söka 1 jobb om dagen, Vill man verkligen ha ett jobb så får du ju ta dig i kragen o ta dom jobb du får.
Jag sitter själv i samma skit som du trådskaparn. Jobbar bara 50% nu, Så jag valde att plugga upp mig nu på komvux & arbeta + min firma.

Sen ang Lager & bemannings jobb. Vill inte dom heller anställa er så kanske ni bode byta attityd eller vad som nu är fel på er..
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (24 september 2009)

C H E V R O L E T <3

7 277 Inlägg
24 september 2009
Det handlar bara om att presentera sig korrekt! Kunna snacka lite...
Skriver du ett helt normalt CV som alla andra kommer du få söka läääänge innan du hittar något.
Jag hade mitt CV ute på AMS i några månader, fick väl en 5 samtal eller så från arbetsgivare som ville intervjua mig.

Lägg lite energi på det så hittar du något.

187 Inlägg
24 september 2009
Finns alltid jobb på dagis och inom äldrevården.

Suck it up or shut up kan man säga;)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
24 september 2009
nykomling skrev:
det finns gymnasieutbildningar för vuxenelever på vissa privata skolor som tar ungefär 1-2 år att genomföra. då är det praktiska utbildningar jag snackar om, ex plåtslagare, tunga fordon, olika fordonsmekaniker, kyl o VVS osv osv.

vill du inte det så skulle jag försöka ta ett truckkort vilket jag tror inte är så svårt, o sen söka jobb på alla möjliga ställen. annars vet jag att plåtslagare aldrig påverkas av lågkonjuktur, men jag vet dock inte hur det är med hur många fler som behövs men du kan ju alltid prova.. förmodligen finns det jobb över!

Började med mitt kort idag och det ska ha det till vecka 42 och inga som hällst konstigheter bara lite sunt förnuft. Så ta dig ett truckkort om det finns jobb. Bara för att du kanske får jobb som truckförare betyder inte det att du ska jobba med det hela livet

Rock'n Roll

7 100 Inlägg
24 september 2009
du skrev att du inte hadde lasbilskort.då har du nånting att göra nu,försöka ta de smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 271 Inlägg
24 september 2009
GolfIIIVr6 skrev:
Finns alltid jobb på dagis och inom äldrevården.

Suck it up or shut up kan man säga;)

Grymt mycket besparingar i båda de branscherna så det håller jag inte med om.
Frugan är barnskötare och morsan är undersköterska i just äldreomsorgen och det enda dom
pratar om är nedskärningar på sina jobb.

Visst som vikarie kanske, men inte många som anställer just nu.

Edit: c.a 2-300 sökande per jobb  just nu fick jag höra, inside information!smile
Senast redigerat av lingua (24 september 2009)

1 754 Inlägg
24 september 2009
Jag har turen att ha jobb på Posten iaf fram till november. Undrar va fan man sak göra sen...

Jag kan inget om allt.

1 024 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
jag gnäller över att inte vilja jobba, får jag tagit lastbilskort så fan klart att jag kör lastbil i så fall. man kanse inte tycker om det, det är bara suga upp å göra det. sen va det någon som skrev ta lastbilskörkort.. vem ska betala det då ? visst kan man plugga vidare utbilda sig till något visst kan man de.. sen vet jag inte hur ni gör men jag ringer runt frågar åker snackar med firmor osv. dom vill bara inte ha mer arbetskraft.. visst kanse letar på fel stället.. men ni förstår säkert.. lastbilskort hade jag gärna velat ha men saken är ingen inkomst så det blir svårt att betala för det..
Senast redigerat av Rand (24 september 2009)

Eliminator
1 441 Inlägg
24 september 2009
Har aldrig varit arbetslös, vet inte hur det är. Men jag antar att det är "döden".

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 024 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Sokrates skrev:
Har aldrig varit arbetslös, vet inte hur det är. Men jag antar att det är "döden".

/Tommy.

denna månaden vet jag inte hur jag ska betala mina räkningar.. får la se har du fin tv som man kanse kan sälja. eller så blir det bilen beror helt på vad det blir denna gången, det är faktiskt inte roligt alls att vara utan jobb

Muttley
24 september 2009
Darkie skrev:
bemanningsföretag har jobb som fan.

Jobbar själv som uthyrd och gjort det snart 2 år från och till.

De har de faktiskt inte riktigt, de finns jobb men fan jag jobba för bemmaningsföretag i över 3 år, aldrig i livet jag går tillbaka då man är en jävla slav.

1 år innan finanskrisen var de ca 100 man på vårt kontor. Efter finnanskrisen 12 stycken. Så de gick ju bra smile.

Nej ett tips är att ta nån utbildning. Jag tog en snabbutbildning och fick jobb direkt och jobbar svinigt mycket nu smile.

213 Inlägg
24 september 2009
Rand skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

denna månaden vet jag inte hur jag ska betala mina räkningar.. får la se har du fin tv som man kanse kan sälja. eller så blir det bilen beror helt på vad det blir denna gången, det är faktiskt inte roligt alls att vara utan jobb

anmäl dej själv till lyxfällan vettja wink dom verkar ju fixa allt + att man får massa fina presenter sen efter åt smile

539 Inlägg
24 september 2009
Franska Främlingslegionen funkar ju alltid eller varför inte ta en svetslicens för att kunna svetsa under vattnet, man blir rik på bara ett år smile men om man ska vara seriös så tycker jag att du ansöka till nån kurs/utbildning med relativ kort utbildnings tid, som flera andra har påpekat eller försätta söka men mycket mer aktivt... visst det är ont om industrijobb men det är inte helt dött iaf.

Har själv jobbat inom industri tills det blev helt stilla nu i början av 2009, så jag vet hur det känns.

945 Inlägg
24 september 2009
Var bor du?
Lernia är ju ett alternativ att höra med, dem har ju praktiskt utbildningar.
Och angående att få pengar att betala räkningarna. Har du inte A-kassa?
Att sälja bilen kan man väl se som en sista lösning, du har ju två. Sälj den ena.

212 Inlägg
24 september 2009
Jag hoppade också av gymnasiet. Jag gick då andra året. Tappade intresset för det jag läste och sadlade om totalt. Fick tag på en praktik plats som fastighetsskötare på HSB, vaktmästare på ren svenska. tongue Det gick vidare till en anställning. Under tiden som gick på HSB så hittade jag en skola som jag utbildade mig till svetsare på . Hammarö Svetsteknik AB. Gick där och fick sedan en anställning blev uthyrd till en firma i Eskilstuna. Jobbade där fram till lågkonjunkturen slog oss i ansiktet. Gick arbetslös ett tag och sökte alla möjliga jobb. Efter en två månader som arbetslös blev jag tipsad av en kompis att söka ett jobb som han själv hade sökt. Det är där jag jobbar nu, som ställningsbyggare. Kommer sluta där vecka .42 för att jag har hittat ett nytt jobb som verkar riktigt intressant. Det jobbet jag har kommit över nu fick jag genom att jag helt enkelt stötte ihop med arbetsgivaren. Visste lite om honom och vind för våg så presenterade jag mig, berättade lite vad jag sysslat med och han blev intresserad. Även om dom nu inte hade något speciellt stor jobb på G så tvivlade han inte på att han kunde behöva mig.  Det jag ville komma till efter min dryga livshistoria är att det är faktiskt inte är helt omöjligt. Försöka att ta vara på alla kontakter man har. Hålla utkik överallt, allting från anslagstavlan i mataffären till ams till google. Du förstår vad jag menar. Hoppas att det löser sig för dig. Finns ingen värre känsla att behöva oroa sig för ekonomin. Så länge man är villig att jobba så fingrarna blöder och satsa allting så finns det jobb. Lycka till! smile

1 024 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
jag kan säga det jag har 2 bilar jag började plocka ner 740 för att bygga turbo ban bil bus bil. en månad efter hade jag inget jobb så hela den bilen står ner plockad. 850 vill jag inte sälja får ju inga pengar för den bilen. känns så otroligt tråkigt att behöva sälja den så mycket otroligt jobb jag har lagt ner liksom, men kom gärna med mer tips. tack för alla tips en så länge! jag jobbade stenhårt på den firman. gillar att jobba vill inte sitta hemma å sega.. så får jag ett jobb så kommer jag lätt erbjuda mig själv till massa övertid helgjobb inga problem... just nu kan jag faktiskt tänka mig att jobba gratis första veckan..
Senast redigerat av Rand (24 september 2009)

158 Inlägg
24 september 2009
Det är Anställningsstop som underskötare i malmö, så har man inte haft turen att "komma in" innan så lär man inte göra det nu. Man får tillochmed jobba med personer som inte ens borde få vara nära människor.. skrämmande..

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

The Listener
279 Inlägg
24 september 2009
Gnäll inte om att det inte finns jobb, om man vill ta litte risker eller göra något drastiskt finns det massor av jobb! Ex. den svenska armén/försvaret söker hela tiden nu anstälda soldater mm, du kan också hjälpa till i nån hjälporganisation som Röda korset eller rädda barnen, såna organisationer behöver alltid mer arbetskraft, men om du inte vill göra nåt så drastiskt, sänk dinna förväntnigar litte ta ett städ jobb, lagger jobb mm. sen kan du ju sluta när krisen är över och nått bättre dyker upp.

...
171 Inlägg
24 september 2009
Är själv arbetslös, så vet hur det känns. Som tur är för mej så bor jag fortfarande hemma då jag endå hade tänkt flytta senare för att plugga. Som nämnt ovan så är det genom kontakter man lättast hittar jobb. Det är bara ungefär 20% av alla jobb som kommer upp på t.ex. ams. Så snacka med alla dina släktingar, gamla jobbar kompisar, klasskompisar, gamla lärare eller bara alla du känner som har ett jobb. Sen gäller det förstås att du är beredd att flytta, gör ju allting mycket enklare. Då finns det ju t.ex. Norge, som enligt nyheterna söker svenskar just nu. Annars är det bara att ta fram gula sidorna och ring alla företag. Gäller att inte vara så petig heller, jag plockade ogräs i somras. Helt klart mycket bättre än att sitta hemma och så tjänade man faktiskt rätt så bra.

MVH

Sök