3715
Sök

Elpriser 2025-02-14 ->

Forummoderator
18 151 Inlägg
torsdag 20:40
Trådstartare
...Är dyra. Kolla era avtal. I morgon 2025-02-14 skenar det upp mot 330 öre/kWh i södra landet vilket innebär runt 6 kr/kWh som ska betalas. Sjuk värld vi lever i nu. Jag har dragit ner värmen på vår panna. Den får fixa varmvatten. Huset kommer värmas upp med DIESEL! Det är billigare. Sjukt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
26 398 Inlägg
torsdag 20:57
Betalade ca 370 kronor för senaste kvartalets elanvändning.
Känner mig lugn.

Och ja, ibland får man vara glad att man bor i norra delen av landet, och i lägenhet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 158 Inlägg
torsdag 22:07
Ingen fara, jag har gott om ved kvar. Här kommer fortsätta vara 24 grader oavsett elkostnad

576 Inlägg
fredag 08:37
elpriset är väl inget att oroa sej över, det alla jävla avgifter o skatter på elräkningen som gör det dyrt

* Voff voff *
10 739 Inlägg
fredag 08:49
Hybrid_ skrev:
...Är dyra. Kolla era avtal. I morgon 2025-02-14 skenar det upp mot 330 öre/kWh i södra landet vilket innebär runt 6 kr/kWh som ska betalas. Sjuk värld vi lever i nu. Jag har dragit ner värmen på vår panna. Den får fixa varmvatten. Huset kommer värmas upp med DIESEL! Det är billigare. Sjukt.

Finns en anledning till att man inte kör rörligt elpris... Visst kan det vara superbilligt ibland, och visst kan man nog spara på det över tid. Men man slipper just den här stressen genom fast pris... smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 158 Inlägg
fredag 11:17
Vi får skänka en tanke till vårt grannland i väster som skall införa fast elpris på 40 öre. De har lite andra prioriteringar när de väljer vad som skall subventioneras.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
för 6 timmar sedan
Utmarks-Loke skrev:
Vi får skänka en tanke till vårt grannland i väster som skall införa fast elpris på 40 öre. De har lite andra prioriteringar när de väljer vad som skall subventioneras.

Det är vi som vanligt som får stå för fiolerna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 218 Inlägg
för 5 timmar sedan
Brådhis skrev:
Hybrid_ skrev:

Finns en anledning till att man inte kör rörligt elpris... Visst kan det vara superbilligt ibland, och visst kan man nog spara på det över tid. Men man slipper just den här stressen genom fast pris... smile

Enig, låsa priset under en längre period har senaste decenniet visat sig vara mer prisvärt. Är ju vintern som är dyr, men även numera sommaren också.

BS raderat.

Tips från coachen är att binda elpriset under sommaren, typ augusti då priserna generellt är lägre än i tex juni.
Senast redigerat av Mack (för 5 timmar sedan)

6 158 Inlägg
för 5 timmar sedan
master_lars skrev:
Tips från coachen är att binda elpriset under sommaren, typ augusti då priserna generellt är lägre än i tex juni.

Tror du inte elbolagen vet det och höjer det bundna priset till något som lönar sig för dom på årsbasis? Känns inte som man kan överlista dom så enkelt

* Voff voff *
10 739 Inlägg
för 4 timmar sedan
Utmarks-Loke skrev:
master_lars skrev:

Tror du inte elbolagen vet det och höjer det bundna priset till något som lönar sig för dom på årsbasis? Känns inte som man kan överlista dom så enkelt

Det som Master_Lars skriver stämmer utmärkt. Lönar sig bra att binda priset på sommaren.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
18 151 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Brådhis skrev:
Utmarks-Loke skrev:
master_lars skrev:

Det som Master_Lars skriver stämmer utmärkt. Lönar sig bra att binda priset på sommaren.

Så sant! Ska ha lite koll på det danna sommaren. Men det sista året har vi har riktigt låga priser på vårt timprisavtal så ska inte klaga.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 196 Inlägg
för 3 timmar sedan
Nu har mitt nätbolag infört en effektavgift. Skall vara infört överallt i Sverige till 2027.

Har man elbil och laddar hemma blir det snabbt en extra avgift till.

Laddar man 16A 3fas (11KW) på dagtid så blir det 900 kr extra i månaden.
Klarar man sig med att ladda på natten blir det halva avgiften.

Hatar verkligen hur man sitter i klorna på elbolagen.

Man kan inte göra ett skit och dom hittar bara på avgift efter avgift.

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143894/143894-cd3874960eba3016922e121983c5266e.jpg

Sök