Är grymt imponerad av din kompetens! Shit inte de första man skulle ge sig på:P Hoppas det går bra med bygget! Blev grymt inspirerad, det härligaste är ju att du gör typ allt själv! Kör hårt
har läst igenom hela tråden nu! riktigt tufft bygge. med det enda jag inte gillar är att du inte modda om original instrumentbrädan. sen är det lite synd att bilen ska gå rakt fram nu när den blir bakhjulsdriven..
Sedär ja!! Detta var en tråd jag helt har lyckats missa... Läst igenom hela tråden nu. Hur har du tänkt med styrningen? Var ska styrväxlen sitta? Har du några planer för oljesumpen? (har ju själv saab-motor och bakhjulsdrift, titta i min projekttråd så ser du hur jag byggde min oljesump)
Det är mycket grejjer som ska få plats på motorns vänstra sida, styrstag/bromsservo/vattenpump/turbo/grenrör m.m. m.m. men det går, jag har lyckats få till det så det lär du oxå fixa, du verkar händig
Bytte en instrumentbräda på en 9-3ss i jobbet för ett tag sedan, någon hade spillt färg på den.. det var ju fan att jag slängde den , den hade ju passat kalas i ditt bygge bara man målat om den..
ja det ska jag med så fort jag får tid det är rätt mycket just nu då jag nu har bilen sen har jag företag att ta hand om med och det tar sin tid det med ju.
jag tror jag ska köra med motorn fast med en omega r25 låda då den passar rakt på men håller på och kolla upp lite saker om den lådan nu sen så har jag kollat på om jag ska montera stel axel som vi prata om med 4 link är väldigt sugen på det men ska kolla mer på det innan jag spikar det men lådan är jag ganska säker på att jag ska köra med.
fråga mig inte vad jag skrev får fatta det inte själv. problemet var det att axlen från lådan är för kort så jag måste antingen kapa i lådan och använda adapterplattan eller svetsa dit en kåpa från saab för att få det att fungera och då kolla jag jobb samt pris och r25 lådan ska bara vara att skruva dit så då spar jag tid och pengar jag trodde de höl för lite effekt då det sitter v6 motor i de omegorna.