2956
Sök

''Ap-mannen i USA''. Bra metod mot fartkameror?

Livsnjutare
155 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Sökte men hittade inget om ''Apmannen i USA'' här på Garaget.

Några av er har säkert läst om det på någon nyhets site,  Killen kör i en vit Subaru och använder saj av masker (ap mask & giraff mask) för att inte åka fast i fartkameror.   Ganska smart idê?  eller hur är er åsikt om denna förares beteende?  tongue

Har även en bild på snubben som är taget av fartkameran när han har apmasken på, vet dock ej hur man lägger in bilder så dom syns direkt i tråden hmm.
Senast redigerat av Svamp3n (24 september 2009)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
24 september 2009
Dom går väl efter regnumret?

Allt för den där jävla hatten!

Livsnjutare
155 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Dom går väl efter regnumret?

Vad jag har fått höra så går dom efter personen som kör xD.

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 september 2009
Ja, jag brukar också åka runt med ap-mask för att slippa böter. Det sura är att när jag åkte fast med masken och såklart nekade så gick det till tingsrätten där jag fick boten ändå, eftersom det inte fanns något tvivel om att det var jag på bilden.
Senast redigerat av caromania (24 september 2009)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Eliminator
1 441 Inlägg
24 september 2009
Behövs ingen mask, bara fälla ner solskyddet.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

21 761 Inlägg
24 september 2009
Att köra omkring med en mask på sig i trafiken är helt vansinnigt enligt mig, man ser ju inte ordentligt åt sidorna och om man behöver vrida huvudet åt sidan en massa så kan tex masken vrida sig så att den täcker för ögonen om man har otur. Totalt idiotiskt.

Betala böter eller kör lagligt istället för att försöka komma på nya konstigheter.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
24 september 2009
tomtemasken och jeltsinmask var vanligt i sverige förut..

2slow

Livsnjutare
155 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Sokrates skrev:
Behövs ingen mask, bara fälla ner solskyddet.

/Tommy.

Mjo har tänkt på det med, men då ser man absolut ingenting;)

59 Inlägg
24 september 2009
Skaffa en laservarnare istället..Vill då fan inte möta nån idiot med apmask på vägarna som inte ser ett skit!!

Sanizz
25 september 2009
Finns en snubbe i USA som har blandat O:or och 0:or. Usa har ju en del siffror och bokstäver på sina plåtar. Och det är totalt omöjligt att skilja på dessa, för de ser så lika ut. Varken polisen eller han själv kan det. Så det är bara att köra på, finns väl ett klipp om det på youtube

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
25 september 2009
Sanizz skrev:
Finns en snubbe i USA som har blandat O:or och 0:or. Usa har ju en del siffror och bokstäver på sina plåtar. Och det är totalt omöjligt att skilja på dessa, för de ser så lika ut. Varken polisen eller han själv kan det. Så det är bara att köra på, finns väl ett klipp om det på youtube

de va fränt det big_smile såg det för några månader sen på youtube big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

1 754 Inlägg
25 september 2009
Går inte i sverige vad jag vet.
Senast redigerat av Holiace (25 september 2009)

Jag kan inget om allt.

4 005 Inlägg
25 september 2009
Groban skrev:
Skaffa en laservarnare istället..Vill då fan inte möta nån idiot med apmask på vägarna som inte ser ett skit!!

Laservarnare och laserstörare som använder sig av radioutrustning är olagligt i sverige. Det är å andra sidan att köra fort med men tjao.

Apmask låter roligt men väldigt farligt

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 september 2009

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Livsnjutare
155 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Groban skrev:

Tror inte man kör med masken på hela tiden;) nog precis innan fartkamerorna bara smile.

Sanizz skrev:

Haha aa det är väldigt förvirrande, dock ej tillåtet att kombinera O:or och 0:or här i Sverige enligt Vägverkets hemsida (Personliga skyltar).

221 Inlägg
25 september 2009
Har funderat på en Usama Bin Laden mask men eftersom jag saktar ner för asen så kanske någon annan nappar på min idé.

12 086 Inlägg
25 september 2009
Joel89 skrev:
Har funderat på en Usama Bin Laden mask men eftersom jag saktar ner för asen så kanske någon annan nappar på min idé.

Då lär du ju riskera mer än fartböter, typ skott i pannan haha

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 september 2009
JapMax skrev:
Joel89 skrev:

Då lär du ju riskera mer än fartböter, typ skott i pannan haha

Den var bra! en go lol 10 påäng +

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
25 september 2009
caromania skrev:
Ja, jag brukar också åka runt med ap-mask för att slippa böter. Det sura är att när jag åkte fast med masken och såklart nekade så gick det till tingsrätten där jag fick boten ändå, eftersom det inte fanns något tvivel om att det var jag på bilden.

Hahahaha

Catch the moment, soon It'll be over

1 335 Inlägg
25 september 2009
Jag kör med solskyddet nere, har funkt bra än så länge smile Men man har ju många gånger funderat på att dra på sig en scream mask å blåsa fullt förbi en kamera. Dock är min bil ganska lätt att känna igen framifrån sad

Sök