Tjenare jag skulle behöva lite hjälp med att få ner laddtrycket i min Volvo s70 2.5T -98, köpte bilen för ett par veckor sedan och tidigare ägaren sa att den antagligen var chippad, av ren nyfikenhet så öppnade jag styrboxen för att ta reda på vilket trimföretag som trimmat bilen eftersom den gick lite för bra för att vara original, men fann ingen information där. Så jag provade att dra ur kontakten till magnetventilen för att se om bilen skulle gå på grund ladd eller om den skulle ligga på samma laddtryck som tidigare och det gjorde den. Det vill säga ett laddtryck på 0.7-0.8bar vilket är en bra bit över vad de här bilarna ska ladda original. Har fått höra att de här bilarna ska ha ett laddtryck på 0.2bar original.
Och på så sätt fick jag fram att bilen är "bonna trimmad" letade först lite för att se om det skulle finnas en pysventil i bilen men hittade ingen. Och då har ju tidigare ägaren antagligen skruvat på WG stången då. Tänkte därför skruva tillbaka WG stången för att få original laddtryck. Har idag provat mig fram och har skruvat och skruvat och skruvat på den där j***a Wg stången men ingenting händer. Samma laddtryck hela tiden.
Skruvar jag på fel stång? Gör jag fel? Ska man hålla emot med en tång eller något annat på stången samtidigt som man skruvar? eller hur ska man göra?
Har beställt och fått hem en styrbox från autotech, som ska i bilen men tänker inte montera den förens jag har fått ner laddtrycket till original.
Uppskattar alla tips och all hjälp jag kan få för att försöka få rätt på bilen.
Skickar med en bild på stången jag skruvat på.
Det jag tycker är lite konstigt är att hela stången rör sig ska den göra det? Känns inte som om att den skruvas ut något om man tittar på gängorna? Kan stången ha fastnat på något sätt eller vad gör jag för fel

? Snabb mätning så var det 21mm från kanten på WG klockan till början på muttern som sitter på stången. Någon som vet vad det ska vara för mått original? Hoppas ni har fått lite information så någon kan försöka hjälp mig
http://img12.imageshack.us/img12/6126/dscn0830m.jpg