Mutant MT 800.1X är nersatt på grund av att det är en utgående modell. Det är riktigt fint steg för pengarna som är en storsäljare men snart tar de tyvärr slut. MUtant steget klarar garanterat driva basen. Jag hade letet efter ett slutsteg som är 1ohms stabilt om värderna på basen stämmer.
MVH//Björn
Audiodesign steget kan du spela med i 1ohm utan problem o levererar 1000w rms i 1ohm så inga bekymmer.
Jajjemen det är ett bra val. Om man söker ett beg steg så är det ett bra alternativ.
Mutant MT 800.1X är nersatt på grund av att det är en utgående modell. Det är riktigt fint steg för pengarna som är en storsäljare men snart tar de tyvärr slut. MUtant steget klarar garanterat driva basen. Jag hade letet efter ett slutsteg som är 1ohms stabilt om värderna på basen stämmer.
MVH//Björn
Audiodesign steget kan du spela med i 1ohm utan problem o levererar 1000w rms i 1ohm så inga bekymmer.
jupp jag märkte det blir ju kräm så det blir över.. i säkerhetssyfte fråga jag er igen, min bas på 1000w max o 500WRMS går väl ej sönder sen när jag kör den med 1000RMS? tänk så missuppfatta du mig innan xd
Kanske fel tråd att fråga i men när det ändå handlar om rätt steg till rätt bas så passar jag på. Har två stycken panasonic 10" på 1300W styck, köpte detta steget till dem: http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_394.html Det bör väl dunka på rätt ordentligt? Steget kostar för övrigt 2495kr på Media Markt istället för 3295kr som Docent Decibel tar för det.
Den kan gå sönder ja, om du spela för högt. Men chansen är betydligt större att den går sönder ifall du hade haft ett steg som ger ut 250Wrms istället, för då finns risk för att du vill spela högre än vad steget kan och då blir det inge bra. Nu när du har ett steg som kan ge mer effekt än vad basen tål så har du ren effekt längre, vilket gör att basen tål mer än vad den är specad till.
Den kan gå sönder ja, om du spela för högt. Men chansen är betydligt större att den går sönder ifall du hade haft ett steg som ger ut 250Wrms istället, för då finns risk för att du vill spela högre än vad steget kan och då blir det inge bra. Nu när du har ett steg som kan ge mer effekt än vad basen tål så har du ren effekt längre, vilket gör att basen tål mer än vad den är specad till.
hehe ok fan va bra! så ska jag köra den i 1000RMS eller 750RMS typ? kan ju välja verkar det som haha
Du har en bas va som jag förstod det? Då har du inte så många alternativ mer än att parallellkoppla spolarna och då landar du på 2Ohms impedans (dubbla 4Ohms spolar) vilket betyder att du får ut ca 750Wrms från steget.
Du har en bas va som jag förstod det? Då har du inte så många alternativ mer än att parallellkoppla spolarna och då landar du på 2Ohms impedans (dubbla 4Ohms spolar) vilket betyder att du får ut ca 750Wrms från steget.
var bara försiktig med gain så kommer det rocka på mycket bra
Varför? Om han har en huvudenhet med väldigt låg spänning på lågnivån så bör han ju ställa gainen ganska så högt för att basen ska kunna spela i nivå med resten av systemet. Så gainen behöver han inte vara försiktig med, däremot volymen, men ska det ska man ju alltid vara. Låter det illa, skruva ner!
Ska du driva ett baselement så ska du köpa ett monosteg. Varför köpa 2kanals?
han ska köpa ett monosteg också. han har bestämt sig för ett Audiodesign steg. det är ett monosteg.
anledningen till att man ibland använder sig av ett 2-kanalsteg är för att du får ut grym effekt när du Bryggkopplar det (Spelar det i Mono). jag använder mig av ett 2-kanalsteg till min bas för att jag får ut så mycke effekt när det är bryggat o jag tävlar med grejerna så det funkar hur bra som helst.
Ska du driva ett baselement så ska du köpa ett monosteg. Varför köpa 2kanals?
han ska köpa ett monosteg också. han har bestämt sig för ett Audiodesign steg. det är ett monosteg.
anledningen till att man ibland använder sig av ett 2-kanalsteg är för att du får ut grym effekt när du Bryggkopplar det (Spelar det i Mono). jag använder mig av ett 2-kanalsteg till min bas för att jag får ut så mycke effekt när det är bryggat o jag tävlar med grejerna så det funkar hur bra som helst.
klart du kan spela det i mono då när det bryggas, inte det jag syftar på, mer att det är onödigt då det inte lär skilja spec mycket i ren effekt mot ett monosteg i samma prisklass?