2699
Sök

Var kan man åka utan hastighetsbegränsning, typ Barkarby Flygfält och när är de öppna?

33 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Hej, bor i Stockholm, Västerort. Jag undrar var man kan åka runt för att bara köra snabbt eller testa 0-10. Kan man åka till Barkarby flygfält och är det öppet 24/7?

Vill ju inte bara testa bilen på industrivägar, då det är olagligt också har jag för mig.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 september 2009
ferato skrev:
Hej, bor i Stockholm, Västerort. Jag undrar var man kan åka runt för att bara köra snabbt eller testa 0-10. Kan man åka till Barkarby flygfält och är det öppet 24/7?

Vill ju inte bara testa bilen på industrivägar, då det är olagligt också har jag för mig.

0-100 utgår jag ifrån..

"då det är olagligt också har jag för mig" <-- Ja jo där gäller ju tyvärr svensk lag som på de flesta andra vägar.

Saxar från wikipedia;
"Flygplatsen ägs i dag av Järfälla kommun, men arrenderas av Barkarby Flygklubb.

Den 10 april 2007 beslutades på kommunstyrelsens möte i Järfälla kommun att arrendet för flygklubben skall sägas upp och att 31 december 2008 blir sista flygdatum på fältet. Efter en juridisk undersökning av ärendet ansågs dock uppsägningen vara ogiltig. Idag sker flygning från Barkarby flygfält fortfarande regelbundet, men dess framtid är oviss."

Så kontakta barkarby flygklubb förslagsvis för mer info.

"When innovation meets passion!"

Sök