4767
Sök

Ta av kepsen när nationalsången spelas

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 september 2009
hellrejjser skrev:
LeafBox skrev:
Det är liksom svårt att älska skeppet när 75% av besättningen är idioter.
Dom övriga 35% är skälen för att stanna kvar på båten

Det finns 3 sorters människor...
Dom som kan räkna, och dom som inte kan... tongue

OMG XD
Nu såhär i efterhand. Faaaaaiiiil
Kul att kunna framföre en åsikt tongue

Bäst jag rättar mej.

Dom övriga 25%! Ska det såklart vara tongue
Senast redigerat av LeafBox (27 september 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

7 100 Inlägg
27 september 2009
men orka......

stolt över sitt land?fan heller....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

pnorberg
27 september 2009
Ipred

FRA

Snart datalagring

Snart ett fullbordat big brother samhälle

Stängda skolor, sjukhub, BB, osv. i Norrland

Dåliga vägar utanför E4:an i Norrland

Dyr bensin

Hög skatt

Dyra produkter pga. hög skatt / moms

Egentligen nazister under andra världskriget fast Sverige uttalade sig vara "neutrala"

osv.

Så vad har jag och vara stolt över?

huh?
10 427 Inlägg
27 september 2009
pnorberg skrev:
Egentligen nazister under andra världskriget fast Sverige uttalade sig vara "neutrala"

Snarare anti-kommunister under andra världskriget tongue

Cupra_
27 september 2009
steifan skrev:
pnorberg skrev:

Snarare anti-kommunister under andra världskriget tongue

+1

Klart man ska hålla på traditionerna. Det är snart det enda vi har kvar...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
28 september 2009
Hatten skall av för att visa sin respekt inför sitt land. Som sagts tidigare så kan ni som inte gillar det flytta till ryssland, irak eller nått annat trevligare land värt att lyfta hatten för...

Jag kan hålla med om att det finns mycket som är åt helvette även i detta land, men det finns även mycket som är bra!

Rock'n Roll

8 886 Inlägg
28 september 2009
pnorberg skrev:

Att du har möjligheten att emigrera inte alla länder som har det, tycker att du ska ta den chansen.

Fotograf på tierpidag.se

pnorberg
28 september 2009
Hamilton skrev:
pnorberg skrev:

Att du har möjligheten att emigrera inte alla länder som har det, tycker att du ska ta den chansen.

Hehe, så man måste vara "stolt" över landet man bor i för att få bo i det? lol

Haha! Det är skillnad mellan att trivas var man bor och vara "stolt" över sitt land.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
28 september 2009
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

Bara å flytta.. man packar väskan å drar.. typ..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Diktator
968 Inlägg
28 september 2009
Tokken skrev:
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

ja, kan alla "turkar" göra det som är "så jävla fattiga social fall" så kan väl en arbetande person i sverige klara av att flytta från sitt hemland....

förövrigt så borde killar och tjejer som inte tar av sig hatten få en rejäll jävla känga i huvudet, det är respekt för vad sverige har varit, respekt för alla som byggt sverige under svenska fanan! jävla idiotik att inte göra det. och det är ändå erat egna fel för vad sverige håller på bli, för ni skiter ju tillockmed i dom enkla sakerna, som att hedra svenska flaggan... skyll er själva för övervakningssamhället ala "1984"...

man tar av sig hatten om man bär en i kyrkan och vid någon lands nationalsång... fanimej så gör ju tillockmed huliganerna på fotbolls matcherna

1 723 Inlägg
28 september 2009
Brandis skrev:
... fanimej så gör ju tillockmed huliganerna på fotbolls matcherna

...för att sedan slå någon blodig för att ens lag förlorade. Det är väl fan inget som säger att jag inte respekterar mitt land eller flagga om jag skulle behålla mössa/keps/fezen på?

Diktator
968 Inlägg
28 september 2009
falloutboy skrev:
Brandis skrev:

...för att sedan slå någon blodig för att ens lag förlorade. Det är väl fan inget som säger att jag inte respekterar mitt land eller flagga om jag skulle behålla mössa/keps/fezen på?

det jag menade, vilket du också kommer fatta när jag skriver vad jag menade, är att om några dumhuven och korkade människor som hulliganer tar av sig kepsen till nationalsången, kan väl fanimej normala också göra det.

hur fan kan man inte hylla sverige med en enkel jäst som att ta av sig hatten för flaggan, skulle fan aldrig byta den svenska våren och sommaren och den underbara kultur vi har mot något annat. dessa 3 sakerna slår fanimej övervakningsamhället med råge

blacken
28 september 2009
Brandis skrev:
falloutboy skrev:
Brandis skrev:

det jag menade, vilket du också kommer fatta när jag skriver vad jag menade, är att om några dumhuven och korkade människor som hulliganer tar av sig kepsen till nationalsången, kan väl fanimej normala också göra det.

hur fan kan man inte hylla sverige med en enkel jäst som att ta av sig hatten för flaggan, skulle fan aldrig byta den svenska våren och sommaren och den underbara kultur vi har mot något annat. dessa 3 sakerna slår fanimej övervakningsamhället med råge

"jäst"??

DFFL
9 020 Inlägg
28 september 2009
blacken skrev:
Brandis skrev:
falloutboy skrev:

"jäst"??

"med en enkel kanelbulle som att ta av sig hatten" såklart!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
424 Inlägg
28 september 2009
Vilket land finns det att vara stolt över? sen får ni "rebell" grabbar som åker runt i pilsnerhäckar och lyssnar på viting propaganda i ett par 6x9:or från gas hoppa på mig bäst ni vill. Sverige var en gång ett land att vara stolt över... men då var jag inte född.

Kepsen tar jag av när jag sover eller har sex. aldrig annars.

team Svineri. Volvos under construction.

Diktator
968 Inlägg
28 september 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Brandis skrev:

"jäst"??

yes

1 570 Inlägg
28 september 2009
Man kan börja med att sluta fjäska för kungahuset och införa republik, sluta dalta med religiösa fundamentalister, börja vinna fotbollsmatcher och lugna ner miljöstolleriet en aning.

blacken
28 september 2009
Brandis skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

"jäst"??

yes

Nää det köper jag inte "Yes" är ett diskmedel..

Muttley
28 september 2009
Hamilton skrev:
LeafBox skrev:
Ta av sej hatten för nationalsången? Nädu, inte en chans

Det är brukligt att stå upp + ta av sig keps/mössa när nationalsången spelas...det är för att visa respekt för landet vilket du med ditt inlägg tycks sakna eller är det bara okunskap från din sida.

Hur kan man respektera ett land som gett upp hoppet för sina invånare??? Kastar pengar på fel folk???

Nej jag har ingen respekt för landet längre .

KUNG
441 Inlägg
28 september 2009
Tokken skrev:
Mogel skrev:

Det är inte riktigt så lätt i praktiken...  Men jag håller på att söka/leta jobb utomlands så snart kanske det är en verklighet.

Sök