4597
Sök

Ta av kepsen när nationalsången spelas

687 Inlägg
30 september 2009
turbo5a skrev:
Jaa Sudan är nog ett alternativ. Inte mycket invandrare där.

Hahahahaha va?

I övrigt är det vanligt hyffs att ta av sig keps/mössa såväl vid nationalsång som inomhus. Och det är ju brister i uppfostran och inget annat som lett till att ni inte gör det.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 september 2009
Nehe skrev:
turbo5a skrev:

Hahahahaha va?

I övrigt är det vanligt hyffs att ta av sig keps/mössa såväl vid nationalsång som inomhus. Och det är ju brister i uppfostran och inget annat som lett till att ni inte gör det.

Är du go eller? Har man kepan på så åker den enbart av vid speciella tillfällen såsom middag, nationalsång exc

Rock'n Roll

21 761 Inlägg
30 september 2009
Keps och mössa tas av när man är inomhus, det tillhör allmänt hyfs.

687 Inlägg
30 september 2009
TenZer skrev:
Nehe skrev:
turbo5a skrev:

Hahahahaha va?

Är du go eller? Har man kepan på så åker den enbart av vid speciella tillfällen såsom middag, nationalsång exc

Och du är 18 år eller?

Avstängd
424 Inlägg
30 september 2009
Nehe skrev:
turbo5a skrev:

Hahahahaha va?

Jaa? där bor det ju förmodligen mest bara folk från just.. Sudan just det. Alltså inte så mycket invandrare, därför har det landet kvar mycket av sin ursprungliga kultur. Jämfört med sverige som snart har kebab på julbordet och "kosher" till påsk.

Tror faktiskt jag skulle trivas där. Kebab-tuning.org

team Svineri. Volvos under construction.

DFFL
9 020 Inlägg
30 september 2009
turbo5a skrev:
Nehe skrev:
turbo5a skrev:

Hahahahaha va?

Jaa? där bor det ju förmodligen mest bara folk från just.. Sudan just det. Alltså inte så mycket invandrare, därför har det landet kvar mycket av sin ursprungliga kultur. Jämfört med sverige som snart har kebab på julbordet och "kosher" till påsk.

Det är vad man gör det till.

Förövrigt så borde du lära dig vad kosher betyder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 754 Inlägg
30 september 2009
Jag älskar inte mitt land speciellt mycket så jag tar inte av mig något.

Jag kan inget om allt.

Diktator
968 Inlägg
30 september 2009
Holiace skrev:

en dag, när du kommer få till det, då måste du ta av dig lite kläder iallafall... eller finns det ingen risk för det?

Avstängd
424 Inlägg
30 september 2009
FireTraXX skrev:
turbo5a skrev:
Nehe skrev:

Hahahahaha va?

Det är vad man gör det till.

Förövrigt så borde du lära dig vad kosher betyder.

Visst är det så. En vis man sade till mig en gång att en gång i tiden var alla svenskar turkar. Eureeeeka!

Tänkte att kosher var en maträtt. Men det är väll någon form av kalsong. Chili con carne då för fan.

551 Inlägg
30 september 2009
Holiace skrev:

woooow cooling som inte visar respekt. ohyfsat..

Haters gonna hate.

Avstängd
424 Inlägg
30 september 2009
p12 skrev:
Holiace skrev:

woooow cooling som inte visar respekt. ohyfsat..

Wooow fjant. Respektera vad andra tycker. typ.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 september 2009
Brukar inte heller ta av mig kepsen när nationalsången spelas. Ser inte alls meningen med det, för i så fall borde väl tröja, byxor och kallingar också åka av.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

12 086 Inlägg
1 oktober 2009
Usch till alla som pratar så illa om Sverige, någon lojalitet måste ni väl ändå ha?
Födda, utvuxna och matade av detta land. De har ju gett er 740in och socbidrag tillomed.

Ljudbyggare
170 Inlägg
1 oktober 2009
Spelas den fortfarande??? På flera skolor i helsingborg (där jag gick) slutade de fira nationaldagen och spel nationalsången på skol avslutningar för att detta var "rasistiskt"

Ljudbyggare
170 Inlägg
1 oktober 2009
turbo5a skrev:
Visst är det så. En vis man sade till mig en gång att en gång i tiden var alla svenskar turkar. Eureeeeka!

Fel. Alla nordiska folk kommer från det gamla germanska folkslaget. Samt språken kommer ur forngermanska. Så vi är i absoluta grunden tyskar allihopa!

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2009
Frostfjord skrev:
turbo5a skrev:

Fel. Alla nordiska folk kommer från det gamla germanska folkslaget. Samt språken kommer ur forngermanska. Så vi är i absoluta grunden tyskar allihopa!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige_under_paleolitikum

Inte nödvändigtvis.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ljudbyggare
170 Inlägg
1 oktober 2009
FireTraXX skrev:
Frostfjord skrev:
turbo5a skrev:

Inte nödvändigtvis.

"I takt med att det kilometertjocka istäcket smälte undan flyttade folk in från de områden i söder som blev isfria före Sverige. De tidigaste spår vi idag känner till är 12000-13000 år gamla. Endast ett fåtal spår från senpaleolitikum finns i Sverige och då uteslutande ifrån Skåne. Det rör sig om enstaka fynd av senpaleolitiska jaktstationer i utkanten av en värld som i takt med isavsmältningen höll på att försvinna."

Senpaleolitiska kulturgrupper
Det finns tre senpaleolitsika kulturgrupper som påträffats i Sverige:

Hamburgkulturen
Brommekulturen
Ahrensburgkulturen
Av dessa kulturgrupper dominerar Brommekulturen medan den delvis samtida Federmesserkulturen ännu saknas i Sverige.

Hamburgkulturen, är en senpaleolitisk renjägarkultur som existerade mellan 15000–12000 f.Kr. i norra Tyskland och södra Danmark
Brommekulturen, 12000–9000 f.Kr., var en renjägarkultur i nuvarande Danmark. Sveriges äldsta kända permanenta invånare tillskrivs brommekulturen, där en bosättning i Segebro i närheten av Malmö och vid Schleswig i Nordtyskland.
Ahrensburgkulturen (11000–8000 f.Kr.) är en renjägarkultur som utbredde sig i norra Tyskland, Nederländerna, Belgien och västra Polen.

Och var tror du ovanstående kulturer kommer i från?

EDIT: Källa, ovanstående länk
Senast redigerat av Frostfjord (1 oktober 2009)

139 Inlägg
1 oktober 2009
Groban skrev:
Var dem invandrare??

Älskar denna kommentar *haha*

Säger mycket om personen hur den är big_smile

Som tur var det inte invandrare nu så haha

väx up fan även svenskar gör fel....

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2009
Frostfjord skrev:
FireTraXX skrev:
Frostfjord skrev:

Inte nödvändigtvis.

"I takt med att det kilometertjocka istäcket smälte undan flyttade folk in från de områden i söder som blev isfria före Sverige. De tidigaste spår vi idag känner till är 12000-13000 år gamla. Endast ett fåtal spår från senpaleolitikum finns i Sverige och då uteslutande ifrån Skåne. Det rör sig om enstaka fynd av senpaleolitiska jaktstationer i utkanten av en värld som i takt med isavsmältningen höll på att försvinna."

Senpaleolitiska kulturgrupper
Det finns tre senpaleolitsika kulturgrupper som påträffats i Sverige:

Hamburgkulturen
Brommekulturen
Ahrensburgkulturen
Av dessa kulturgrupper dominerar Brommekulturen medan den delvis samtida Federmesserkulturen ännu saknas i Sverige.

Hamburgkulturen, är en senpaleolitisk renjägarkultur som existerade mellan 15000–12000 f.Kr. i norra Tyskland och södra Danmark
Brommekulturen, 12000–9000 f.Kr., var en renjägarkultur i nuvarande Danmark. Sveriges äldsta kända permanenta invånare tillskrivs brommekulturen, där en bosättning i Segebro i närheten av Malmö och vid Schleswig i Nordtyskland.
Ahrensburgkulturen (11000–8000 f.Kr.) är en renjägarkultur som utbredde sig i norra Tyskland, Nederländerna, Belgien och västra Polen.

Och var tror du ovanstående kulturer kommer i från?

EDIT: Källa, ovanstående länk

Polen t.ex. har inget med forngermanerna att göra.

Russel Crowe, Gladiator.

Ljudbyggare
170 Inlägg
2 oktober 2009
Seth skrev:
Drönirettab skrev:
Seder, bruk och allmänt hyfs finns inte i dagens samhälle, det anses tyvärr vara töntigt och onödigt. Sorgligt men sant.

Håller med.

Håller med er båda.
Antagligen kommer jag nog att stampa på någons lilla nageltrång nu. Men jag skyller på dåliga föräldrar! Ser det för ofta. Många engagerar sig inte att uppfostra sina barn, de lämnar över det till div instutioner (kan vara felstavat), med det menar jag skolan.. Och sen får inte skolan lärarna göra något. Såg det själv när man gick i skolan samt hört det av andra, elever kan bete sig hur de vill. Säger läraren emot gör läraren fel. I ett fall på min gamla skola blev en lärare nerslagen av 3 elever (högstadie). Läraren hade försökt att försvara sig.. Läraren blev avstängd, hörde aldrig talas om någon reprimand mot eleverna.

Var/hur/när lär sig dessa ungdomar seder/hyfs?
Ett annat exempel är min polares systers dotter. Hade ställt till med ett väldans väsen i sin skola, hennes kvinnliga lärare hade fått ta emot en del skälsord. Samt bråk när hon skulle åka ut ur lektions salen. När de ringde hem till hennes mamma så hette det att hon aldrig hade några problem hemma. Sen var det liksom inte mer med det.

Finns hur många sådana fall som helst.
Skulle nästan gå så långt som att säga nästan all ungdoms kriminalitet är på grund av bristande föräldraskap.

Är fullt medveten som sagt att jag stampar på någras tår nu. Men det är min åsikt om saken. Om någon känner sig träffad, ja det är väl upp till er om ni vill ta åt er.

Sök