3938
Sök

4 hjuling

Lastbilschaufför
186 Inlägg
24 maj 2006
Bonden skrev:
en av dom roligaste var när man fick provköra polaris sportman 800 efi med bandtillsats.. i lös snö!! fy fan  vad kul......

Det är grymt! Men var den som jag hört svår att styra,eller tungstyrd kanske det heter...

Ride Hard-Die Free!

4 554 Inlägg
24 maj 2006
jag gillar hondas 500ccare.. den är snygg stabil och man sitter gött... nått ja inte rekomenderar är polaris.. fast de va kanske inte så stora du tänkte på

284 Inlägg
24 maj 2006
loudness skrev:
jag gillar hondas 500ccare.. den är snygg stabil och man sitter gött... nått ja inte rekomenderar är polaris.. fast de va kanske inte så stora du tänkte på

polaris är ju ett av de största fyrhjulingsmärkena ^^ varför gilla du inte dem då ? våran som är ca 15 år har tickat på hur bra som helst i alla tider, inga större reparationer på den inte smile

You don't need a reason to help people.

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 maj 2006
Stadia skrev:
loudness skrev:

polaris är ju ett av de största fyrhjulingsmärkena ^^ varför gilla du inte dem då ? våran som är ca 15 år har tickat på hur bra som helst i alla tider, inga större reparationer på den inte smile

Motorbroms. kan inte glida alls med dem utan de bromsar ner kraftigt.

Variator/Remdrift så den kan slira och är inte lika bra att dra med.

Sen gillar jag inte deras nya pga aldeles för hård fjädring och inte alls skön att köra.

iaf min uppfattning av de senare modellerna...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Studerande
463 Inlägg
24 maj 2006
Vi har en Arctic Cat 500cc som är några år gammal nu, ungerfär en -02 skulle jag tro. Den är tänkt som en arbetsmaskin men är GRYMT rolig att köra med! smile Körde den mycket förut innan jag fick körkort. Trots att jag har bil nu så kör jag hellre den ibland just därför att det är så kul att köra, framför allt på vintern när man kan köra i sidled i fyrhjulsställ hela vägen. Har också provat en Honda Foreman 450 med elektrisk växellåda. Den var också riktigt fin men inte lika skön drivlina enligt mig.
Ingen av dom här får man köra lagligt på gatan kan tilläggas... Fast jag bryr mig inte så mycket om det, inte så stor risk att man blir stoppad smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Lastbilschaufför
186 Inlägg
24 maj 2006
response skrev:
Vi har en Arctic Cat 500cc som är några år gammal nu, ungerfär en -02 skulle jag tro. Den är tänkt som en arbetsmaskin men är GRYMT rolig att köra med! smile Körde den mycket förut innan jag fick körkort. Trots att jag har bil nu så kör jag hellre den ibland just därför att det är så kul att köra, framför allt på vintern när man kan köra i sidled i fyrhjulsställ hela vägen. Har också provat en Honda Foreman 450 med elektrisk växellåda. Den var också riktigt fin men inte lika skön drivlina enligt mig.
Ingen av dom här får man köra lagligt på gatan kan tilläggas... Fast jag bryr mig inte så mycket om det, inte så stor risk att man blir stoppad smile

Brorsan har en honda foreman es 450 precis sån du kört och jag tycker då den går fint som bara den! och härligt med bara knapptryckningar när man växlar smile! Har en honda 350 också från 86 me manuell 5 växlad låda,går bra den med men dock är den fräsch från sin ålder...kan tillägga att jag är uppvuxen med fyrhjulingar.hade en suzuki 80 cc när man var liten och nu har jag smc 250n som jag dock ska sälja pga. köp av bil så.

Ride Hard-Die Free!

27 Inlägg
24 maj 2006
Martin 9-3 skrev:
Stadia skrev:
loudness skrev:

Motorbroms. kan inte glida alls med dem utan de bromsar ner kraftigt.

Variator/Remdrift så den kan slira och är inte lika bra att dra med.

Sen gillar jag inte deras nya pga aldeles för hård fjädring och inte alls skön att köra.

iaf min uppfattning av de senare modellerna...

Vilken års model och vilken serie åkte du.. sen e det så här att alla polaris har inte ebs som motorbroms sytemet heter.. men ända som man riktigt känner ebs e 700-800 om man släpper gasen

. för  tycker nya sport man serien på tal o fjädrigen e rätt så okej... sen e den ställ bar i bak. minus e ju att det  inte e ställbart i fram. 

Sämre och dra med för det e variator.. det e vell det inte.. om man använder hög och låg som man ska så e det e lugt. Du kan bränna hondas kopplig också. om man slavar med växlade... men men smaken e som baken... delad..

På tal om bandsats. så tyckte jag att det gick bra och styra.. inte så tungt som man tror.. värsta e man måste svänga mycke  i svår träng och man står stilla då e det tungt. men jag körde med orginal satsen från polaris..vet ej hur dom andra satsena e och köra....

fort ska det gå.

King Of The Road
154 Inlägg
26 maj 2006
porki skrev:
tänkte byta ut bilen mot en fyrhjuling, så jag tänkte höra efter tips och den ska inte vara så fasligt dyr!

Har du hittat nån 4-hjuling än? isåfall vad blev det?

Mvh/Henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

8 Inlägg
27 maj 2006
Trådstartare
Nej jag har inte hittat nån 4 hjuling än. Har lagt det projektet på is ett tag, måste bli av med bilen först tongue

6 Inlägg
27 maj 2006
har en minimoto men tenkte byta till 4hjuling men minimoton är lite roligare smile

Sök