2807
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 327 456 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
478 Inlägg
16 augusti 2012
Dennis_999 skrev:
Dem tyckte bilen var jättefin i övrigt. Så det var ju skoj att höra!! smile

OTAKU skrev:
Jag hoppas att du filmade besöket.

Det var strängt förbjudet att filma.

Va yikes Ska se när jag ska besikta min St 150 nästa år i Ängelholm så ska jag fråga om jag får filma för skojs skull big_smile Men det är kanske från ställe till ställe :S

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

2 100 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
OTAKU skrev:
Dennis_999 skrev:

OTAKU skrev:
Jag hoppas att du filmade besöket.

Va yikes Ska se när jag ska besikta min St 150 nästa år i Ängelholm så ska jag fråga om jag får filma för skojs skull big_smile Men det är kanske från ställe till ställe :S

Ja du kan ju pröva! wink Han jag frågade trodde att det hade med konkurrens att göra. Så inte de andra företagen ser vad SBP använder för utrustning, lyftar etc!

Tja!

2 763 Inlägg
17 augusti 2012
Du, det är inte din tempgivare till kylarvattnet som spökar dennis? Min gör det och ibland går det knappt starta min bil... yikes

Volvo - For Life

2 100 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Du, det är inte din tempgivare till kylarvattnet som spökar dennis? Min gör det och ibland går det knappt starta min bil... yikes

Det har spökat förut. Bytte den dock mot en frisk smile Men jag tycker ju att tempmätaren ska hoppa lite om givaren är trasig..

Tja!

2 763 Inlägg
17 augusti 2012
Dennis_999 skrev:
BOLIN_ skrev:

Det har spökat förut. Bytte den dock mot en frisk smile Men jag tycker ju att tempmätaren ska hoppa lite om givaren är trasig..

Jag bytte också min till en frisk, dock begagnad men nu står jag med samma problem igen, fyra månader efter bytet hmm

Volvo - For Life

478 Inlägg
17 augusti 2012
Dennis_999 skrev:
OTAKU skrev:
Dennis_999 skrev:

Ja du kan ju pröva! wink Han jag frågade trodde att det hade med konkurrens att göra. Så inte de andra företagen ser vad SBP använder för utrustning, lyftar etc!

Jag kör hos Sbp så ska fråga nästa gång om jag får filma big_smile Har ju sätt klipp på Tuben där dom filmar yikes Så tycker att du borde få filma också ju smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

* Voff voff *
10 679 Inlägg
17 augusti 2012
Dennis_999 skrev:
OTAKU skrev:
Dennis_999 skrev:

Så måste det ju vara, alla som besiktigar sin bil får ju ögonbindel så dom inte ska se hur dom gör och vad dom använder... Eller kanske inte...? tongue

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 100 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Brådhis skrev:
Dennis_999 skrev:
OTAKU skrev:

Så måste det ju vara, alla som besiktigar sin bil får ju ögonbindel så dom inte ska se hur dom gör och vad dom använder... Eller kanske inte...? tongue

//Brådhis

Jadu... Jag citerade bara vad han sade tongue

Tja!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
19 augusti 2012
Är nog helt och hållet upp till om besiktningsmannen vill att man filmar wink

2 100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
Extrazz skrev:

Ja nu är ju besiktningen över så jag bryr mig inte längre. Men om ni vill fortsätta att spekulera om det är det ju egentligen bara att slänga ihop ett mejl till huvudkontoret och höra vad dem tycker! wink

Vem blir den 900:de att rösta på min bil förresten? cool
Senast redigerat av Dennis_999 (19 augusti 2012)

Tja!

2 046 Inlägg
19 augusti 2012
Inte jag.. Redan gjort sad

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Patrick0209
19 augusti 2012
Dennis_999 skrev:
Extrazz skrev:

Ja nu är ju besiktningen över så jag bryr mig inte längre. Men om ni vill fortsätta att spekulera om det är det ju egentligen bara att slänga ihop ett mejl till huvudkontoret och höra vad dem tycker! wink

Det blev vist jag som blev nr 900 att rösta på din bil.

Har även skrivit en kommenatr på din bil

Om man bara hadde haft den orken du har så skulle ev min Volvo 960 rulla idag
men det gör den inte

2 100 Inlägg
19 augusti 2012
Trådstartare
Patrick0209 skrev:
Dennis_999 skrev:
Extrazz skrev:

Det blev vist jag som blev nr 900 att rösta på din bil.

Har även skrivit en kommenatr på din bil

Om man bara hadde haft den orken du har så skulle ev min Volvo 960 rulla idag
men det gör den inte

Jo jag såg det! Tackar för det :-)

Jo jag läste lite i presentationen på den. Tråkigt med en massa fel hela tiden!! sad

Tja!

2 100 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Har inte gjort så värst mycket sedan sist. Varit ute och kört då och då och bilen verkar inte vilja dumma sig längre. Avgasröret har jag bestämt mig för att byta mot ett original. Det bullar alldeles för mycket i motorvägstempo.
Satte även i bältesvarnare från den amerikanska marknaden.

http://www.morgis.net/Bil/Volvo%20850%20t5r/850%20t-5r%20prosjekt/Juni%2010/250620103758.jpg

Tja!

Körglad
68 Inlägg
24 augusti 2012
Häftigt smile

2 763 Inlägg
24 augusti 2012
Dennis, vet du om det finns något relä som varnar för att man har lyset på (parkeringsljus + dimljus) när man stänger av bilen?

Har en förmåga att glömma av ljuset tongue

Volvo - For Life

2 100 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Kompe skrev:
Häftigt smile

Kul grej wink

BOLIN_ skrev:
Dennis, vet du om det finns något relä som varnar för att man har lyset på (parkeringsljus + dimljus) när man stänger av bilen?

Ingen aning om det finns. Prövade om detta relä hade sådan funktion men det hade det ej sad

Bygla om brytaren annars så slipper du bry dig smile

Tja!

2 763 Inlägg
24 augusti 2012
Dennis_999 skrev:
Kompe skrev:
Häftigt smile

Kul grej wink

BOLIN_ skrev:

Ingen aning om det finns. Prövade om detta relä hade sådan funktion men det hade det ej sad

Bygla om brytaren annars så slipper du bry dig smile

Hade varit skoj om det fanns! smile

Det vill jag inte, då får jag glömma ljuset på istället wink

Volvo - For Life

347 Inlägg
24 augusti 2012
Kanske är dum, men vad gör relät ? Att det piper också om man inte har på sig bältet eller ? smile
//Skölda

5 111 Inlägg
24 augusti 2012
Är det TICKATICKATICKATICKATICKATICKATICKA a la 240 ännu i de svensksålda bilarna eller? smile

Sök