3071
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 327 408 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
5 september 2012
Dennis_999 skrev:
Har inte gjort så värst mycket sedan sist. Varit ute och kört då och då och bilen verkar inte vilja dumma sig längre. Avgasröret har jag bestämt mig för att byta mot ett original. Det bullar alldeles för mycket i motorvägstempo.
Satte även i bältesvarnare från den amerikanska marknaden.

http://www.morgis.net/Bil/Volvo%20850%2 … 103758.jpg

Vågar jag fråga vad du gav för det amerikanska reläet Dennis? smile
btw jag har en fråga varför det stannar plinga efter 15sek är det bara för de inte har bältes-lag i Kanada?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

2 100 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
volvo740mannen skrev:
Dennis_999 skrev:
Har inte gjort så värst mycket sedan sist. Varit ute och kört då och då och bilen verkar inte vilja dumma sig längre. Avgasröret har jag bestämt mig för att byta mot ett original. Det bullar alldeles för mycket i motorvägstempo.
Satte även i bältesvarnare från den amerikanska marknaden.

http://www.morgis.net/Bil/Volvo%20850%2 … 103758.jpg

Vågar jag fråga vad du gav för det amerikanska reläet Dennis? smile
btw jag har en fråga varför det stannar plinga efter 15sek är det bara för de inte har bältes-lag i Kanada?

Tjena.

Ledsen att jag inte svarat. Har missat detta totalt mad

Reläet fick jag gratis faktiskt! Kostar dock runt 1000:- hos Volvo.... Det andra vet jag faktiskt inte! smile

Tja!

2 100 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Funderar på att ställa av bilen redan nu. Hade tänkt att åka in och göra avgasprov så bilen går igenom med blankt papper (om den nu ens gör det wink ) Men eftersom jag ändå ska byta till originalrör så känns det lite som bortkastade pengar.

Dessutom får jag lite mera tid då till allt annat pyssel. Så som instrumentbrädan som ska bytas, innertaket som ska kläs om och allt sådant. I sedvanlig ordning kommer jag på tusen saker till under tiden jag pysslar smile

Tja!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 september 2012
Hörde du Dennis.
Har du alltså då bara bytt ett relä?
För min 744 GLE jag hade var en USA import, och den hade ett relä som avgav ljudsignal om jag hade nyckeln kvar i tändningslåset och öppnade dörren. Satte det reläet i en annan 740 och då fungerade det inte.
Men på 850 räcker det alltså bara med att byta relä eller?

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

2 100 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Hörde du Dennis.
För min 744 GLE jag hade var en USA import, och den hade ett relä som avgav ljudsignal om jag hade nyckeln kvar i tändningslåset och öppnade dörren. Satte det reläet i en annan 740 och då fungerade det inte.

Yes. Det är bara reläet som är bytt... Hur den känner av att nyckeln sitter i begriper jag inte men det gör den tongue

Är du säker på att alla komponenter fungerade i den andra 740:in då? smile

Tja!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
7 september 2012
Dennis_999 skrev:
Robban_89 skrev:
Hörde du Dennis.

Yes. Det är bara reläet som är bytt... Hur den känner av att nyckeln sitter i begriper jag inte men det gör den tongue

Bortsett från reläet menar du? Nej det vet jag inte, vad mer är det man ska kontrollera då? roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

2 100 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Dennis_999 skrev:
Robban_89 skrev:
Hörde du Dennis.

Bortsett från reläet menar du? Nej det vet jag inte, vad mer är det man ska kontrollera då? roll

Nej jag tänkte på bälteslåsen och sådant... Men det kanske är nåt special på 700-serien så det inte räcker med att bara byta relä... smile

Hursomhelst, bilen är nu avställd. Så börjar väl riva i brädan snart smile

Tja!

2 100 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Såhär ser det ut nu när jag gör kväller.

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/850B6C6E-BF0E-4F5F-9F60-9A7ED66149B3-28741-00002339CA0DC174.jpg

Tja!

Forummoderator
26 375 Inlägg
17 september 2012
Dennis_999 skrev:

http://i585.photobucket.com/albums/ss29 … 0DC174.jpg

Uhm..såg tomt ut..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

50 Inlägg
17 september 2012
Dennis_999 skrev:

Jag har följt denna tråd sedan sida 15 (tror jag) och jag är så tacksam för den, du har gett mig inspiration och motivation, du har tillockmed inspirerat mig att byta linje till den absolut roligaste som finns: personbil smile

ser fram i mot mera intressanta uppetades smile

Upptäck Saab !!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 september 2012
Synd att mina 850 inte ser ut sådär sad  man har tappat orken lite efter ett par bilar och när rosten kryper fram så tröttnar man.

Är just nu less för att skruvarna till bromslyset på vingen har rostat.  ska försöka borra sönder skallen och se om det finns tillräckligt med gods kvar att få ut resterna sen.

2 100 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Dennis_999 skrev:

Uhm..såg tomt ut..

Lite lagom roll

vosa-v95 skrev:
Dennis_999 skrev:

Jag har följt denna tråd sedan sida 15 (tror jag) och jag är så tacksam för den, du har gett mig inspiration och motivation, du har tillockmed inspirerat mig att byta linje till den absolut roligaste som finns: personbil smile

ser fram i mot mera intressanta uppetades smile

Riktigt kul att höra! smile

Extrazz skrev:
Synd att mina 850 inte ser ut sådär sad  man har tappat orken lite efter ett par bilar och när rosten kryper fram så tröttnar man.

Är just nu less för att skruvarna till bromslyset på vingen har rostat.  ska försöka borra sönder skallen och se om det finns tillräckligt med gods kvar att få ut resterna sen.

Det löser sig wink Att ge upp blir det inte bättre av... Bara att köra på! Jag har stött på många motgångar också, men att sitta och tjura blir det inte bättre av smile

Tja!

2 100 Inlägg
Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
18 september 2012

arbetslös elr? wink haha smile grymt arbete du lägger ner Dennis! smile

Go Hard Or Go Home

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
18 september 2012
Dennis_999 skrev:
Extrazz skrev:

Det löser sig wink Att ge upp blir det inte bättre av... Bara att köra på! Jag har stött på många motgångar också, men att sitta och tjura blir det inte bättre av smile

Visst är det så. Fast ingen direkt fara på taket. Har pillat lite med min andra bil vilket har gått bättre. smile Hade en extra Turbovingen till 850 fast som var jäkligt dålig i själva vingen. Fast bromsljuset fungerade. Vilket det inte gör på min som sitter på bilen dvs.
Så jag testade nu att borra bort skallarna på skruvarna till bromsljuset på den dåliga vingen med fungerande bromsljus. En skruv fick jag bort. En annan rök skruvskallen av på och den 3dje borrade jag bort huvudet på. Dörsökte lirka loss glaset länge och väl men icke sa nicke. Det fanns redan sprickor i glaset och de blev bara mer oh mer ju mer man försökte även om man tog det försiktigt.

Tog i lite håradre och fick bort glaset fast de 3 plast benen ner gick av där skruvarna satt kvar. försökte där av få bort de men de satt stenhårt.  bröt sönder de och tänkte att nu kan man väl ändå få bort skruvarna. Nehe. De sitter verkligen som berget där i plastgängan.  Varför i hela helvete körde de inte med rostfria skruvar när det väl begav sig?  Hur många Turbo vingar mm har faktiskt fungerande bromsljus? Glasen går väl knappast köpa och är det väl så så är de svin dyra och sen ska man ju få bort skruvarna lik för bannat.

230 Inlägg
18 september 2012
Extrazz skrev:
Dennis_999 skrev:
Extrazz skrev:

Visst är det så. Fast ingen direkt fara på taket. Har pillat lite med min andra bil vilket har gått bättre. smile Hade en extra Turbovingen till 850 fast som var jäkligt dålig i själva vingen. Fast bromsljuset fungerade. Vilket det inte gör på min som sitter på bilen dvs.
Så jag testade nu att borra bort skallarna på skruvarna till bromsljuset på den dåliga vingen med fungerande bromsljus. En skruv fick jag bort. En annan rök skruvskallen av på och den 3dje borrade jag bort huvudet på. Dörsökte lirka loss glaset länge och väl men icke sa nicke. Det fanns redan sprickor i glaset och de blev bara mer oh mer ju mer man försökte även om man tog det försiktigt.

Tog i lite håradre och fick bort glaset fast de 3 plast benen ner gick av där skruvarna satt kvar. försökte där av få bort de men de satt stenhårt.  bröt sönder de och tänkte att nu kan man väl ändå få bort skruvarna. Nehe. De sitter verkligen som berget där i plastgängan.  Varför i hela helvete körde de inte med rostfria skruvar när det väl begav sig?  Hur många Turbo vingar mm har faktiskt fungerande bromsljus? Glasen går väl knappast köpa och är det väl så så är de svin dyra och sen ska man ju få bort skruvarna lik för bannat.

hela lampinsatsen med glas och kablar är en sats och sen monterings sats gick på mellan 600 till 900 kommer inte ihåg riktigt hur mycket på pricken.. men dyrt tyckte jag att de va för bara de lilla..

2 100 Inlägg
157 Inlägg
20 september 2012
Du har jobbat idag ser jag wink

Audi A4 1.8t Quattro

2 100 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
johan_dansk skrev:
Du har jobbat idag ser jag wink

Gäller att ligga i medan man kan wink

Tja!

50 Inlägg
20 september 2012
trodde detta var ett höst projekt men detta gick väldigt for du ser ut att ha jobba på bra, och fint blir de !! big_smile

Upptäck Saab !!

Sök