någon som har en ide om hur man kan sätta en antenn på bilen utan att behöva borra massa hål?
jag vill ha en antenn som inte syns helst, men vilke som helst som klär bilen går väl bra, men som sagt, jag vägrar göra hål, så fönstermontering borde ju gå, men det är ju ingen komni jag har,
någon som har en ide? jag vill ha radio, med en knappt märkbar antenn, helst en såndär liten tråd man tejpar runt rutan.
Köpte en rutantenn och moterade den! De flesta bilstereo butiker har såndana. De sitter på insidan av rutan och det är oftast en förstärkaren inbyggd i den. Så man får koppla den till 12v systemet!
Köpte en rutantenn och moterade den! De flesta bilstereo butiker har såndana. De sitter på insidan av rutan och det är oftast en förstärkaren inbyggd i den. Så man får koppla den till 12v systemet!
Tror att dom flesta nya bilar utan antenn använder bakrutans slingor som antenn, så där är ett alternativ. Hur man sedan kopplar ihop det är en annan femma.
aah, jag har då inte lyckats få tag i någon antenn trorts mycket letande ingen som vet exakt vart det finns i skaraborg? eller på internet?
jag kollade det där med värmeslingor och så, men då måste man löda och härja, + att jag vet inte om man måste koplla ur värmeslingan, och jag gillar att använda den