3162
Sök

Platta basar vilken bästa finljud??

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder

Helix E250 10

U-Dimension RM210SL

eller om det finns en annan som är bra.

Är endast ute efter att höra vad folk tycker om den typen av bas

Kanske för framtiden? vad vet jag..

Har ingen erfarenhet av "flat" basar

Tanken är finljud i små lådor. inte spela högt. och lär spela mest bass mekanik antar jag om ja skulle köpa någon någon gång.
mvh

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 oktober 2009
Den enda riktiga erfarenhet JAG har är av Phase Linear (senare Phase Evolution och nu senast uppköpta av MacAudio) Aliante-basar.

Just Aliantebasarna lät ruskigt BRA i små slutna lådor men var inga ljudtrycksmonster.
Fyllde ut basen fint hela vägen ner...lagom med tryck (för välljud) och en ruskig kontroll.

Nackdelen var att det krävdes MKT effekt...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Basknarkare
470 Inlägg
1 oktober 2009
RE Audio SL 12D4 slimbas är också ett alternativ  ;p

Team Carbonize

2 982 Inlägg
1 oktober 2009
när du säger platta basar, menar du då de basar som man kan sätta under sätet?

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Stejfaan skrev:
RE Audio SL 12D4 slimbas är också ett alternativ  ;p

dom såg juh riktigt najsa ut. men priset tongue .hihi. antar att dom e grymma tongue.

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Residence skrev:
när du säger platta basar, menar du då de basar som man kan sätta under sätet?

ja d kanskeman kan tongue. menar alltså "slim-basar" dom som inte är så djupa i monteringen smile

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
ahaa okej. hur mycket effekt? för dom ja sett klarar typ upp till 600w osv osv
Lonefox skrev:
Den enda riktiga erfarenhet JAG har är av Phase Linear (senare Phase Evolution och nu senast uppköpta av MacAudio) Aliante-basar.

Just Aliantebasarna lät ruskigt BRA i små slutna lådor men var inga ljudtrycksmonster.
Fyllde ut basen fint hela vägen ner...lagom med tryck (för välljud) och en ruskig kontroll.

Nackdelen var att det krävdes MKT effekt...

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
tror ni det går att sätta den typen av basar i dörren? eller kräver dom för mycke volym? tongue

Basknarkare
470 Inlägg
1 oktober 2009
Leo86 skrev:
tror ni det går att sätta den typen av basar i dörren? eller kräver dom för mycke volym? tongue

visst om du skulle ha monsterdörrar men inga vanliga standard dörrar enligt mig ^^

Team Carbonize

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
okej. e nog inget o satsa på med fötterna på jorden enligt mig. men det skulle va riktigt häftigt tongue. finns det flera modeller av slim basar än dom som redan är nämnda?
Stejfaan skrev:
Leo86 skrev:

visst om du skulle ha monsterdörrar men inga vanliga standard dörrar enligt mig ^^

2 024 Inlägg
1 oktober 2009
Har Rockfords P3S 10" i min bil. Helt ok och blev billiga att köpa från USA.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Gladen Audio
2 388 Inlägg
1 oktober 2009
JL har nån slimbas med vet ja
Har inte hört nån av dem än dock.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

6 851 Inlägg
1 oktober 2009
Soundstream ha även dem platta basar. Ingen aning om hur dem låter, men de har.

1 785 Inlägg
1 oktober 2009
Leo86 skrev:
Som rubriken lyder

Helix E250 10

U-Dimension RM210SL

eller om det finns en annan som är bra.

Är endast ute efter att höra vad folk tycker om den typen av bas

Kanske för framtiden? vad vet jag..

Har ingen erfarenhet av "flat" basar

Tanken är finljud i små lådor. inte spela högt. och lär spela mest bass mekanik antar jag om ja skulle köpa någon någon gång.
mvh

http://www.bilstereoshopen.se/Shop/Inde … lId=132060

Spelar bra i mindre lådor än t ex U-Dimension RM210SL.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

2 914 Inlägg
1 oktober 2009
Leo86 skrev:

skulle nog fan funka om man tar bort mekanismen för att veva ner rutan i en peugot 307 med 2dörrars tongue vore nog nåt tongue
(ungefär storlek på dörren tänkte jag på)
Senast redigerat av kalle_kalle (1 oktober 2009)

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
haha. vet du. satt just o funderade på det med tongue fast i en golf 2a. har just fått tag i en ja funderar på o köpa., måste juh ha något som möter upp soloXen i så fall. kanske vore nåt? tongue
kalle_kalle skrev:
Leo86 skrev:

skulle nog fan funka om man tar bort mekanismen för att veva ner rutan i en peugot 307 med 2dörrars tongue vore nog nåt tongue

2 914 Inlägg
1 oktober 2009
Leo86 skrev:
haha. vet du. satt just o funderade på det med tongue fast i en golf 2a. har just fått tag i en ja funderar på o köpa., måste juh ha något som möter upp soloXen i så fall. kanske vore nåt? tongue
kalle_kalle skrev:
Leo86 skrev:

pröva big_smile

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
Leo86 skrev:
kalle_kalle skrev:

pröva big_smile

haha verför inte? men måste man inte ha ganska krävande installation i dörren då med tanke på att allt lär skaka utav bara helvete?

1 468 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
Leo86 skrev:
kalle_kalle skrev:

pröva big_smile

man kanske kan montera dom bakochfram? yikes då tar de juh lite plats plus att rutan funkar?

214 Inlägg
1 oktober 2009
kalle_kalle skrev:
Leo86 skrev:

(ungefär storlek på dörren tänkte jag på)

jo hur skönt skulle det vara om nån släppte till i bilen då hmm

Sök