2675
Sök

Kopplat in slutsteget rätt men de blir bara ett svagt ljud i mina 6/9 fasst jag har max i ljud hjälp!!

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
hej
jag har kopplat in mitt nya alpine pmx-f640 exact som det stod i att man skulle göra men det kommer bara ett svagt ljud i högtalarna när man spelar och ingen bas alls, och det borde ju som komma bas eftersom det är helt nya jbl gto 938or:)
jag haf kollat jord och batteri och allt sånt och det är som det ska men de står i boken att det ska vara  en 50 a säkring vid batteriet och jag har en 20 a säkring kan de vara det som är felet?

mvh//flamestone

16 197 Inlägg
3 oktober 2009
har du justerat gainen på steget`?? tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
har du justerat gainen på steget`?? tongue

jodå satte den i max och ljudet höjdes ju men de blev inge bas och hade ställt in steget så att de bara ska spela ut bas!!

16 197 Inlägg
3 oktober 2009
exakt hur har du justeart allt??

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

om du menar gainen och allt så står gainen på hälften nu, baas boost på, ingen desibell alls är inställd för att få ut bas bara från dem i princip och så är spaken i steget ställd på lp:)

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
marcus-strangnas skrev:
Har du lp då stryper du väl allt ljud utom bas har jag för mig.

mm skrev ju innan att jag bara ville ha ut bas i princip från de högtalarna som är kopplade till steget vilket bara är jbl gto 938or:)

16 197 Inlägg
3 oktober 2009
flamestone skrev:
evilaudio skrev:

om du menar gainen och allt så står gainen på hälften nu, baas boost på, ingen desibell alls är inställd för att få ut bas bara från dem i princip och så är spaken i steget ställd på lp:)

varför ha 6*9 å LP filteret påslaget??

ställ de på off elle hp å sen höjer du gainen.

sen spelar GTO 938 rätt klen bas när dom e helt nya.. men när dom e inspelade så låter dom bättre å spelar mer bas.
Senast redigerat av evilaudio (3 oktober 2009)

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
flamestone skrev:
evilaudio skrev:

varför ha 6*9 å LP filteret påslaget??

ställ de på off elle hp å sen höjer du gainen.

sen spelar GTO 938 rätt klen bas när dom e helt nya.. men när dom e inspelade så låter dom bättre å spelar mer bas.

jo men spelade dem på en kompis steg och då var det skit grym bas i dem vart skit nöjd:) sen så köpte jag ett bättre steg till min och så spela den sämre har som sagt testat att ändra på de mesta i steget från gainen till lpn men 6/9orna spelar bättre och djupare bas när den är kopplad till stereon än när den är kopplad till de nya steget!! och då måste det ju vara något annat fel:)
men tack för tippsen ändå:) de uppskattas verkligen:)

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
men som sagt kan de vara säkringen?

16 197 Inlägg
3 oktober 2009
nej de har inget me säkringen att göra.. va händer om du justerar gainen till max??

inte så att du fasvänt ena högtalaren??

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
nej de har inget me säkringen att göra.. va händer om du justerar gainen till max??

inte så att du fasvänt ena högtalaren??

de blir bara högre ljud i högtalarna om jag sätter gainen i max men inte mycket 5,25orna jag har i dörrarna spelar ut 6/9orna de blir bättre om man kopplar dem till stereon men de blir ju inte mycket bas då heller men stereon ska ju inte ge bättre bas än stereon hur som hellst:) vad innebär fasvänt?hehe

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
hepp kom ingen vart här verkar det som:)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 oktober 2009
Men herregud, inget svart på knappt en timme å då bumpar du! Tagga ner! tongue Fasvändning är när man sätter + & - fel på en högtalare, så testa att skifta dom på den ena så ska du se att du får tryck. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

233 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
ok hehe fan har testat de meed men de blev ingen skilldnad då heller men får kolla vidare på det ändå tack för infot:)

16 197 Inlägg
3 oktober 2009
exakt hur e allt kopplat å hur e steget inställt?

7 274 Inlägg
3 oktober 2009
Inte så att stereon har ett HP filter och du har aktiverat ett LP filter på steget?
Då överlappar dom varandra och dämpar allting.

233 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Inte så att stereon har ett HP filter och du har aktiverat ett LP filter på steget?
Då överlappar dom varandra och dämpar allting.

ingen aning men ska kolla upp detta:) tack för tippset:)

233 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
exakt hur e allt kopplat å hur e steget inställt?

remote och strömkabel dragen på förarsidan och rca kabeln är dragen på passagerarsidan och jorden har jag fässt i chassiet och det är skrapat så att det är plåtrent där vart jag fäste jorden.
på steget har jag satt lp på, bass bosten på, gainen på halv och har även kollat så att + och - är rätt så fattar inte vart felet kan ligga!!
mvh//flamestone

2 914 Inlägg
4 oktober 2009
du kan börja med att vrida ner bassboost då de förstör högtalarna,
( http://www.icixsound.com/iv/view_video. … ccfa94cebd  )

hur mycket volt har du vid steget??
har du låda åt 6x9?? smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 oktober 2009
Tycker ändå att det låter som ett fasfel (eller att det är helt otätat mellan fram och baksida på högtalaren). Fast det beror ju på, kan ju vara så som Brains säger att du har filter som tar ut varandra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök