3356
Sök

R34 GT-R på blocket! Tips

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#21
lodiseN skrev:
Det är najs, köp dig nu en japansk skönhet.

Jag har haft flertal japsare, dom e som leksaker, tyska bilar e som seriøsa kukførlængare.

NSXan e bland det underbaraste jag haft, synd att den e skrot

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#22
sirmiro skrev:
Enklast att få mer info är att gå igenom skyline.se, ringa/maila ägaren och åka och titta på den.


Sen får garaget bara acceptera att en skyline uppenbarligen är värd mer än en bmw efter ett par år. Utbud och efterfrågan. Finns så mycket färre R34or än det finns M-bilar, sen har GTR fyrkrafsandet vilket gör att den hoppar upp ett steg till i pris. Gillar ni inte prissättningen - leta i japan eller köp en annan bil. Förstör inte trådar med vad som är bäst. Vill ni debattera det, skapa en egen tråd eller bättre - ta ut bilarna på bana och kör. Har ni inte tillgång till bilarna, sök på tider på ringen och acceptera dem. Det är den enda bana alla kört.
Slut på mitt OT-dravel...

Kunde inte skrivit det bættre sjælv.

Får se nu vad som hænder

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

865 Inlägg
4 oktober 2009
#23
Köp den du kommer inte bli besviken


12 086 Inlägg
5 oktober 2009
#24
Köp den o så kör du mkt med den nästa sommar i Motala så har vi åtminstone 1 fet bil att stoltsera med wink

347 Inlägg
6 oktober 2009
#25
Hej hej igen. Oj vad det tar fyr i h* när man antyder något negativt om en R34 smile
Nej jag tycker som många andra att det är en helgrym bil men är lite konfunderad över hur en modifierad bil kan vara värd såpass mycket då det oftast brukar göra att värdet går åt andra hållet och speciellt om det inte är någon seriös firma som gjort det (TechArt, Gemballa, AMG, Carlsson mm...). Gjorde också en sökning på vilka bilar som ligger mellan 350k och 450k på blocket med årsmodell -99 och uppåt och kände väl kanske inte att den R34 hade blivit första valet direkt för min del (Lotus Esprit V8 twinturbo.. Dreggel vet knappt om jag sett någon sån live)

Men visst är det kul när bilar faktiskt går emot trenden och blir värda mer pengar och somsagt jag har inget emot skyline men tänkte iallafall vädra frågan om hur det kan komma sig till dom som uppenbarligen tycker den är värd såpass mycket pengar som det faktiskt handlar om.
Senast redigerat av davel (6 oktober 2009)


Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
#26
Visst jag håller med, skriver man något galet om en japansk bil här på Garaget så blir det repris på hiroshima nagasaki typ. 1.1kg Uran + 0.34kg Plutonium + en tråd där man klankar ner en japanare= boooooom

Men visst e dom grymma ( NSX R34 Supra MKiV ) och jag förstår att den har lite överpris.
Lotus Esprit V8 var jag inne på för 3 år sen när jag hade NSXan men vilken skit bil det e, kvaliteten e som om den tillverkats i en kinesikt dagis. Och strular gör dom med KONSTANT om du läser på engelska forum.
Får se om det blir något då ägaren inte svarar längre.
Senast redigerat av Scuderia_Lusso (6 oktober 2009)

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

1 255 Inlägg
6 oktober 2009
#27
davel skrev:
Hej hej igen. Oj vad det tar fyr i h* när man antyder något negativt om en R34 smile
Nej jag tycker som många andra att det är en helgrym bil men är lite konfunderad över hur en modifierad bil kan vara värd såpass mycket då det oftast brukar göra att värdet går åt andra hållet och speciellt om det inte är någon seriös firma som gjort det (TechArt, Gemballa, AMG, Carlsson mm...). Gjorde också en sökning på vilka bilar som ligger mellan 350k och 450k på blocket med årsmodell -99 och uppåt och kände väl kanske inte att den R34 hade blivit första valet direkt för min del (Lotus Esprit V8 twinturbo.. Dreggel vet knappt om jag sett någon sån live)

Men visst är det kul när bilar faktiskt går emot trenden och blir värda mer pengar och somsagt jag har inget emot skyline men tänkte iallafall vädra frågan om hur det kan komma sig till dom som uppenbarligen tycker den är värd såpass mycket pengar som det faktiskt handlar om.

350-450hk? R34:an han länga har ju strax under 600hk så bättre o jämföra med bilar med samma effekt så kan man ju kolla skillnaden på priset tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 255 Inlägg
6 oktober 2009
#28
Scuderia_Lusso skrev:
Visst jag håller med, skriver man något galet om en japansk bil här på Garaget så blir det repris på hiroshima nagasaki typ. 1.1kg Uran + 0.34kg Plutonium + en tråd där man klankar ner en japanare= boooooom

Men visst e dom grymma ( NSX R34 Supra MKiV ) och jag förstår att den har lite överpris.
Lotus Esprit V8 var jag inne på för 3 år sen när jag hade NSXan men vilken skit bil det e, kvaliteten e som om den tillverkats i en kinesikt dagis. Och strular gör dom med KONSTANT om du läser på engelska forum.
Får se om det blir något då ägaren inte svarar längre.

Tycker inte dom som kör japanskt är värre än dom som kör Amerikanare,volvos eller tyskt alla blir lika galna om man ger kritik för något.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

347 Inlägg
6 oktober 2009
#29
Anubis skrev:
Scuderia_Lusso skrev:
Visst jag håller med, skriver man något galet om en japansk bil här på Garaget så blir det repris på hiroshima nagasaki typ. 1.1kg Uran + 0.34kg Plutonium + en tråd där man klankar ner en japanare= boooooom

Men visst e dom grymma ( NSX R34 Supra MKiV ) och jag förstår att den har lite överpris.
Lotus Esprit V8 var jag inne på för 3 år sen när jag hade NSXan men vilken skit bil det e, kvaliteten e som om den tillverkats i en kinesikt dagis. Och strular gör dom med KONSTANT om du läser på engelska forum.
Får se om det blir något då ägaren inte svarar längre.

Tycker inte dom som kör japanskt är värre än dom som kör Amerikanare,volvos eller tyskt alla blir lika galna om man ger kritik för något.

haha jo visst är det så...

För att svara på din tidigare kommentar så bryr jag mig inte så mycket om siffror. Det är den totala känslan i bilen.

Sen kan jag hålla med om Lotus... dom är väl inte kända för sin kvalité direkt men fasen vad fina dom är dom bilarna.
Finns ju en corvette med 650hk för 350k om man nu vill ha mycket hästar men vill man verkligen ha en upplevelse som har med hk att göra så testa en riktigt snabb gokart, radical eller liknande så är det rätt tråkigt med bil sen tongue


1 255 Inlägg
6 oktober 2009
#30
davel skrev:
Anubis skrev:
Scuderia_Lusso skrev:
Visst jag håller med, skriver man något galet om en japansk bil här på Garaget så blir det repris på hiroshima nagasaki typ. 1.1kg Uran + 0.34kg Plutonium + en tråd där man klankar ner en japanare= boooooom

Men visst e dom grymma ( NSX R34 Supra MKiV ) och jag förstår att den har lite överpris.
Lotus Esprit V8 var jag inne på för 3 år sen när jag hade NSXan men vilken skit bil det e, kvaliteten e som om den tillverkats i en kinesikt dagis. Och strular gör dom med KONSTANT om du läser på engelska forum.
Får se om det blir något då ägaren inte svarar längre.

Tycker inte dom som kör japanskt är värre än dom som kör Amerikanare,volvos eller tyskt alla blir lika galna om man ger kritik för något.

haha jo visst är det så...

För att svara på din tidigare kommentar så bryr jag mig inte så mycket om siffror. Det är den totala känslan i bilen.

Sen kan jag hålla med om Lotus... dom är väl inte kända för sin kvalité direkt men fasen vad fina dom är dom bilarna.
Finns ju en corvette med 650hk för 350k om man nu vill ha mycket hästar men vill man verkligen ha en upplevelse som har med hk att göra så testa en riktigt snabb gokart, radical eller liknande så är det rätt tråkigt med bil sen tongue

Ok dock tror ja inte körglädjen i en corvette är de samma då du inte får ner effekten i backen utan slicks o vad ja har fattat de som kör Scuderia_Lusso en hel del bana o där är ju skylinen överlägsen om man ska se de så. Sen är Lotus en jävligt häftig bil iallafall de äldre dom nya är ja inte mycket för men de är ju en smak sak tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
#31
davel skrev:
Anubis skrev:
Scuderia_Lusso skrev:
Visst jag håller med, skriver man något galet om en japansk bil här på Garaget så blir det repris på hiroshima nagasaki typ. 1.1kg Uran + 0.34kg Plutonium + en tråd där man klankar ner en japanare= boooooom

Men visst e dom grymma ( NSX R34 Supra MKiV ) och jag förstår att den har lite överpris.
Lotus Esprit V8 var jag inne på för 3 år sen när jag hade NSXan men vilken skit bil det e, kvaliteten e som om den tillverkats i en kinesikt dagis. Och strular gör dom med KONSTANT om du läser på engelska forum.
Får se om det blir något då ägaren inte svarar längre.

Tycker inte dom som kör japanskt är värre än dom som kör Amerikanare,volvos eller tyskt alla blir lika galna om man ger kritik för något.

haha jo visst är det så...

För att svara på din tidigare kommentar så bryr jag mig inte så mycket om siffror. Det är den totala känslan i bilen.

Sen kan jag hålla med om Lotus... dom är väl inte kända för sin kvalité direkt men fasen vad fina dom är dom bilarna.
Finns ju en corvette med 650hk för 350k om man nu vill ha mycket hästar men vill man verkligen ha en upplevelse som har med hk att göra så testa en riktigt snabb gokart, radical eller liknande så är det rätt tråkigt med bil sen tongue

Tro det eller ej men det e jag som köpte den där extrema superkarten som vart extremt omdiskuterad.
1.1kg / hk. Bilder kan ses på min sida. Den e skiiiiit rååå, 1000ggr bättre i verkligheten än på bilder.
Jag har en polare med corvette och jag vill gärna ha något annat än han.
Porschen har jag haft nu i 3 år och den e helt fantastisk. Finns inget att klaga på. Men känns dumt och börja o plocka isär den.
Om jag skulle köpa mig den r34an så skulle jag då kasta ut allt onödigt. och eventuellt bygga om den till en calsonic replica. typ JGTC replica, ville göra det med NSXan men fann inte racebody till den, till GTR har jag nu hittat.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

2 230 Inlägg
6 oktober 2009
#32
bara att köpa, tyckte den verkade billig såg ju hyr fräsch ut som helst smile finns ju bar mkt dyrare r34or.
sen klart den är hårt körd inte direkt en bil man köper för att krypa i 50 med, men det borde ju alla veta, gäller ju för alla andra så kallade sport bilar med.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

347 Inlägg
6 oktober 2009
#33
Scuderia_Lusso skrev:
davel skrev:
Anubis skrev:

Tycker inte dom som kör japanskt är värre än dom som kör Amerikanare,volvos eller tyskt alla blir lika galna om man ger kritik för något.

haha jo visst är det så...

För att svara på din tidigare kommentar så bryr jag mig inte så mycket om siffror. Det är den totala känslan i bilen.

Sen kan jag hålla med om Lotus... dom är väl inte kända för sin kvalité direkt men fasen vad fina dom är dom bilarna.
Finns ju en corvette med 650hk för 350k om man nu vill ha mycket hästar men vill man verkligen ha en upplevelse som har med hk att göra så testa en riktigt snabb gokart, radical eller liknande så är det rätt tråkigt med bil sen tongue

Tro det eller ej men det e jag som köpte den där extrema superkarten som vart extremt omdiskuterad.
1.1kg / hk. Bilder kan ses på min sida. Den e skiiiiit rååå, 1000ggr bättre i verkligheten än på bilder.
Jag har en polare med corvette och jag vill gärna ha något annat än han.
Porschen har jag haft nu i 3 år och den e helt fantastisk. Finns inget att klaga på. Men känns dumt och börja o plocka isär den.
Om jag skulle köpa mig den r34an så skulle jag då kasta ut allt onödigt. och eventuellt bygga om den till en calsonic replica. typ JGTC replica, ville göra det med NSXan men fann inte racebody till den, till GTR har jag nu hittat.

Aha du ska göra sånna grejer med den. Då är det ju lite annorlunda, mitt tänk var mer att om man ska ha en "vanlig" gatbil och som man sen ska kunna sälja för en bra peng och glida runt i för då tycker jag att det finns bättre alternativ. Men ska du ha den som en banbil så är det lite annat och då lär det vara ett riktigt bra val jämfört med iallafall endel corvetter som jag prata om innan om man nu inte tar ZR1 som verkar vara ett riktigt as va gäller bana och känsla men det är ju en helt annan prisklass det.


517 Inlägg
6 oktober 2009
#34
Ägaren av den där skyline:en har för övrigt byggt denna bil så man kan nog med säkerhet säga att han vet nog vad han pysslar med cool

http://www.garaget.org/?car=67668
https://www1.garaget.org/archive/71/70223/67668/67668-897928.jpg


Sök