3378
Sök

Värt att byta bil? stagea mot r34

hmmmm
1 094 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
jaha som en del vet här ute så har jag en Stagea som jag har plockat en hel del med,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=46980

nog för att jag gick ut med att den är såld men så är icke fallet längre. köpte tillbaka den.
som den är nu så är endast drivlinan klar och sen lite små saker som front o så.

men i fredags hörde ett företag av sig och hade en förfrågan om jag ville byta den mot en 01:a skyline r34 vspec. bilen står i japan men om byte är intressant så skeppas den upp och reggas o allt. dock tar det tid.

har sett bilen på bild och film och verkar gå rätt bra och ser fin ut, z-tune bodykit mm.
enligt uppgifter ska det vara 534bhp. (min har 551bhp)
jag har ju kört min sen motorn vart klar men det är ju en helt annan modell. jag har en v6a och en skyline har en rak 6a,  min går bra men vet inte hur den andra motorn går och hur den reagerar. har ju aldrig ens kört en skyline.

någon här ute som kanske har kört båda? vet att min modell är ovanlig men kan ju alltid hoppas tongue

men vad tycker ni folk? är det värt att byta en bil som inte kommer rulla på vägarna på länge mot en som är klar?
(jag kanske är i garaget 3 timmar / vecka då jag har annat att prioritera i livet)

jag sitter i funderingar men vet inte hur jag ska göra. har 1 vecka på mig att bestämma mig.

Mvh

Björn

hellaflush!
1 266 Inlägg
4 oktober 2009
Behåll och gör färdigt röstar jag på! Stagea är mycket ovanligare och häftigare än R34 wink

Jävel
2 018 Inlägg
4 oktober 2009
Tja, jag har tyvärr ingen erfarenhet av bilarna i sig. Men jag tror att du hade vart nöjdast av att ha din egen som du byggt själv. Risken finns ju att den i Japan är ganska slutkörd men ser bra ut på bilder och i specarna.
Men lycka till med valet big_smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

43 Inlägg
4 oktober 2009
Jag skulle tagit mig en fundering om vad som är roligast.
1 Stå i garaget och mecka för att få en bil så småningom
eller
2 Ha en bil som rullar här och nu.

Verkar ju som du har ett kul projekt men det kan ta lite tid särskilt då du verkar ha brist på tid.

Så frågan är kanske om du vill köra eller mecka snarare än vilken av bilarna.

Bara en tanke då jag själv haft min bil i garaget hela sommaren och det är pisstråkigt.

2 077 Inlägg
4 oktober 2009
bytat mot R34an direkt wink
Senast redigerat av JDMCRAZE (4 oktober 2009)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Avstängd
424 Inlägg
4 oktober 2009
Håll kvar stagean... Dom är ju sjukt fräna.

Men.. R34 är faktiskt jävligt manligt..

team Svineri. Volvos under construction.

806 Inlägg
4 oktober 2009
R34:D men stagea är ju jävligt cool, fast det är ju fortförande en r34 vspec vi snackar om så jag hade bytit tror jag.

1 814 Inlägg
4 oktober 2009
För dig känns en R34 rätt, eftersom du inte har så mycket tid.

3 295 Inlägg
4 oktober 2009
enkelt sagt, Byt, så det blir lite åka av i K-town!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
4 oktober 2009
Håller med Slave_joe! big_smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
4 oktober 2009
Jag hade behållt stagean.. Utan tvekan.. Mkt ovanligare är den tråkiga r34:an.. Men det e ju min åsikt till dig..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 oktober 2009
Stagean, en mycket ovanligare och fräckare bil som du redan äger och känner till smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Thedriftking
4 oktober 2009
ja skulle byt på dirren! åker heldre än mekar wink ska man meka kan man ju ha en gammal volvo wink men ska man åka så ska man ju ha en finare o roligare bil smile så byt! det är min åsikt iaf big_smile

hmmmm
1 094 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
saken är ju den att jag säkerligen lagt ner 250-300 timmar på stagean. och brådis har jag inte. för det är ju vinter snart ändå.
och har inget super behov att ha en fin bil att åka med. utan vill ha något kul i sommar eller senare.
men frågan är ju om man kan låta bli att bygga om skylinen om jag byter.

tyngsta grejerna på stagean är ju gjort, typ breddning. (kapad mitt ittu och breddat i mitten av bilen) för att få en diskretare breddning. vart lite ändrat mot vad jag hade tänkt från början.

men dröm bilarna enligt mig är ju stagean och r34.

måste ta en allvarlig funderare på detta. samt försöka komma över en r34a som jag kan provköra

Supraman
2 300 Inlägg
4 oktober 2009
stagean e ju mer praktisk iaf och man kan ju klämma in familjen och åka på semester med den.

Som du själv sa så har du andra prioriteringar som jag gissar e familjen.
Så vill du ha mer tid och kunna utnyttja den mer så ha kvar stagean.
För köper du skylinen så lär de nog inte bli lika mkt körande.

Ha kvar stagean, det e ju ingen dussinbil som skylines e på väg att bli om vi pratar nissan.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 oktober 2009
fräckast är ju stagea med r34 front wink

Jonas

Ljudbyggare
170 Inlägg
5 oktober 2009
Stefan Varberg skrev:
stagean e ju mer praktisk iaf och man kan ju klämma in familjen och åka på semester med den.

Ha kvar stagean, det e ju ingen dussinbil som skylines e på väg att bli om vi pratar nissan.

Håller med. Även om jag inte kört någon av dem, så kan man bara se när man är på streetrace. Antal skylines av någon modell. Säkerligen 4-5. Antal Stagea, inte sett en enda.

Alltså håll kvar i din stagea. Mycket ovanligare bil.

Var det din som PBZ annonserade ut? Om så vart den jävligt fräsch

hmmmm
1 094 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:

mjo visst kan man få plats hela familjen. dock inte hur länge som helst. får vara max 1.60 om man ska sitta bak då det är bur i bilen.
men min grabb är ju bara 2 år snart så det är ju ingen fara tongue

jag har setat och funderat bra länge idag på jobbet. och tänkt på att ha kvar stagean eftersom jag inte verkar hitta en r34 i närheten som jag kan provköra. vill ju inte köpa grisen i säcken tongue
har ju ändå audin att åka med som bruksbil/vinterbil så vi klarar ju oss.

aja folk kan väll komma med för/nackdelar mellan bilarna om ni har kunskaper om båda. ingen gissnings lek direkt.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 oktober 2009
Den stora frågan är ju i vilka lägen du vill nyttja bilen.
Köra familjen är lättare i stagean. Skylinen kan passa bättre på bana. Om du fullföljer idéerna med fronten så är det som skiljer lastutrymmet, sen att du har den nyare V6an. Effekt och drivlina är liknande i båda bilar så det stora valet är utseende och utrymme.

Jag skulle valt kombin då det ger en chans att nyttja bilen till saker som inte skylinen klarar, för att sedan kunna vara med och köra på samma tider på stripp och bana. Sen hur många som kör likadan bil anser jag spelar mindre roll, du ska ju trivas bakom ratten. smile

263 Inlägg
5 oktober 2009
Beror väll också på hur bytet är. Om du får pengar emellan eller om du lägger ut mellanskillnad, vad för uppsättning däck o fälg man får mm... Men R34 hade ja valt alla dar i veckan...

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

Sök