3637
Sök

klassas 960 som "gubb-bil"?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 februari 2010
#101
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
960 är allt annat än gubb bil
gamla utseendet tycker jag är lite sleeper aktigt
nya är mer å lyxcruser hållet

960 = tråkig motor, tråkigt chassi och ett försök till att vara en "lyxglidare" = Gubbil

har du ägt nån 960 nån gång?  motorn är absolut inte tråkig , förutom från stillastående

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

huh?
10 427 Inlägg
17 februari 2010
#103
lelleal skrev:
de är nog de gubbigast man kan sätt sig i!

Du glömde limpan!

http://allworldcars.com/wordpress/wp-content/uploads/2006/08/2001_volvo_s80.jpg

Alltid en gubbe som kör S80.. eller? wink


erixon89
17 februari 2010
#104
Är ju ingen supersportbil men heller inte så värst gubbig.

Meister
6 763 Inlägg
17 februari 2010
#105
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
960 är allt annat än gubb bil
gamla utseendet tycker jag är lite sleeper aktigt
nya är mer å lyxcruser hållet

960 = tråkig motor, tråkigt chassi och ett försök till att vara en "lyxglidare" = Gubbil

har du ägt nån 960 nån gång?  motorn är absolut inte tråkig , förutom från stillastående

Har åkt en. 960 var för dyr för att vara en barnfamiljsbil och därför kliver man in i gubbavdelningen med fuskträpaneler och annat som tillhör gubbarna


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 februari 2010
#106
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:

960 = tråkig motor, tråkigt chassi och ett försök till att vara en "lyxglidare" = Gubbil

har du ägt nån 960 nån gång?  motorn är absolut inte tråkig , förutom från stillastående

Har åkt en. 960 var för dyr för att vara en barnfamiljsbil och därför kliver man in i gubbavdelningen med fuskträpaneler och annat som tillhör gubbarna

men fuskträpaneler går det ju att köpa till nästan alla bilar, är ju ett tillval
vad är det mer som tillhör gubbarna då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Meister
6 763 Inlägg
17 februari 2010
#107
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:

har du ägt nån 960 nån gång?  motorn är absolut inte tråkig , förutom från stillastående

Har åkt en. 960 var för dyr för att vara en barnfamiljsbil och därför kliver man in i gubbavdelningen med fuskträpaneler och annat som tillhör gubbarna

men fuskträpaneler går det ju att köpa till nästan alla bilar, är ju ett tillval
vad är det mer som tillhör gubbarna då?

Okej.. Jag vänder på frågan. I vilken avdelning vill du placera 960?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 februari 2010
#108
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:

Har åkt en. 960 var för dyr för att vara en barnfamiljsbil och därför kliver man in i gubbavdelningen med fuskträpaneler och annat som tillhör gubbarna

men fuskträpaneler går det ju att köpa till nästan alla bilar, är ju ett tillval
vad är det mer som tillhör gubbarna då?

Okej.. Jag vänder på frågan. I vilken avdelning vill du placera 960?

jag skulle placera den på familje räser eller lyxpråm

när den släpptes så va den ju dyr men det är den ju inte längre

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Meister
6 763 Inlägg
17 februari 2010
#109
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:

men fuskträpaneler går det ju att köpa till nästan alla bilar, är ju ett tillval
vad är det mer som tillhör gubbarna då?

Okej.. Jag vänder på frågan. I vilken avdelning vill du placera 960?

jag skulle placera den på familje räser eller lyxpråm

när den släpptes så va den ju dyr men det är den ju inte längre

Lyxpråm = Gubbil. Vilka köper sånna bilar annars? Familjen har ju inte råd utan köper den enklare 940 för att den ligger i rätt prisklass


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 februari 2010
#110
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:

Okej.. Jag vänder på frågan. I vilken avdelning vill du placera 960?

jag skulle placera den på familje räser eller lyxpråm

när den släpptes så va den ju dyr men det är den ju inte längre

Lyxpråm = Gubbil. Vilka köper sånna bilar annars? Familjen har ju inte råd utan köper den enklare 940 för att den ligger i rätt prisklass

ha ha ha ha jag köper sånna tongue
jag menar lyxpråm som typ  diplomatbil ( gubben åker i baksättet )
eller glida till träffar å liknande lite behagligare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 februari 2010
#111
Familjeräser? 960? roll

Nja, då ska det nog till mer än en rak sexa på runt 200 hk.
Visst, det var Volvos flaggskepp när den kom. Men nä, den är ingen familjeräser direkt. Gubbräser möjligtvis.

Inte ens nya S80 V8 tycker jag passar in på det, just för att det är en Volvo. Tycker det hojtar gubbräser där.

Det jag klassar som familjeräsers i samtida bilar är mer Audi V8, BMW 750, Mercedes 500E och liknande.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 februari 2010
#112
Opelmadness skrev:
Familjeräser? 960? roll

Nja, då ska det nog till mer än en rak sexa på runt 200 hk.
Visst, det var Volvos flaggskepp när den kom. Men nä, den är ingen familjeräser direkt. Gubbräser möjligtvis.

Inte ens nya S80 V8 tycker jag passar in på det, just för att det är en Volvo. Tycker det hojtar gubbräser där.

Det jag klassar som familjeräsers i samtida bilar är mer Audi V8, BMW 750, Mercedes 500E och liknande.

dom går jämt med chippade 940 turbos å det räcker för mig att kalla familje räser
man vill ju inte att det ska gå för fort med familjen i bilen , men ändå kunna haka på vissa bilar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Maskinförare
287 Inlägg
17 februari 2010
#113
de va då fan va alla va märkestrogna i denna tråd då.. tycker nästan alla bilar kan va gubb bilar.. spelar ingen roll om det är en amrekansk muskelbil.. kan se ut som en gubb bil ändå.. är ju va man gör bilen till.. visst en helt vanlig 960 me plåtfälgar å en tråkig lack är ju inte så mycket å komma me, men om man gör en egen prägel på den så tycker ja den ser helt annorlunda ut och inte kan kallas för gubb bil. har inte sett en gubbe glida runt i en toksänkt 960 me stora fälgar å snygg lack än, å hoppas jag inte kommer se det heller (troligen inte)


749 Inlägg
17 februari 2010
#114
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
camaro67 skrev:
Okej.. Jag vänder på frågan. I vilken avdelning vill du placera 960?

jag skulle placera den på familje räser eller lyxpråm

när den släpptes så va den ju dyr men det är den ju inte längre

Lyxpråm = Gubbil. Vilka köper sånna bilar annars? Familjen har ju inte råd utan köper den enklare 940 för att den ligger i rätt prisklass

Jo men fast det är en lyxbil så är det ändå en Volvo och klassas därför ej som gubb bil.
960 fick också en modernare och front 1995 som inte 940 fick.

Just "60" bilarna i Volvos modellserie har oftast alltid bättre utrustning än vad övriga bilar i samma serie har.
Ofta utrustning som inte va valbar till de vanliga "40" förrens flera år efter och en del saker blev aldrig valbara till den billigare varianten.

Volvo tillverkar inte sportbilar och det är inte meningen att de ska betraktas som sportbilar.
Men det är absolut heller inte någon gubb bil.
Volvo bygger slitstarka bra bilar med mycket högre kvalitet än Mercedes och genuint säkerhetstänkande och med egna unika patent.
Men bilarna är ändå relativt billiga och man får fruktansvärt mycket bil för pengarna.
960 är en statusbil med mycket hög kvalitet samt är den påkostad med utrustning som långt ifrån ens är valbar till många nya bilar idag.
Senast redigerat av Bjornn (17 februari 2010)


4 637 Inlägg
17 februari 2010
#115
Den typiska köparen av 960 var säkert gubbar med vettigt med pengar men vad gör det om en bil har gubbstämpel, bara att acceptera och vem som helst kan köra 960 för det som sagt. Jag kör också en rätt gubbig bil men det stör inte mig, det är därför jag tycker om den på något konstigt sätt.

749 Inlägg
17 februari 2010
#116
Kan tillägga till alla som aldrig fått möjligheten å sitta i en Volvo 960, att det är en fruktansvärt bekväm bil att köra man sitter bra och den är väldigt tyst och behaglig.
Nyare Audie å andra folkasnurror är fruktansvärt bullriga, stötig fjädring, dåligt isolerade och dönar går inte ens jämföra.


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 februari 2010
#117
Har kört en 960 3,0 och visst.. Den gick väl fint, men långt från att "klassas" som räser i den bemärkelsen.
Men man åker kanske bekvämt men det är ingen bil som tilltalar mig i vilket fall.
Då tar jag hellre en nyare v.a.g produkt om jag ble tvungen att välja.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

7 100 Inlägg
17 februari 2010
#118
i mina ögon är 960 en fin glidarbil!skulle vilja ha en smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bärs!
3 456 Inlägg
17 februari 2010
#119
El_Geeko skrev:
nå,tycker ni att volvo 960 har lite gubbstämpel över sig?

Beror ju helt på.. snackar vi 960 original eller?

Garaget.org peakade 2008.

648 Inlägg
17 februari 2010
#120
Heltklart så är det en Gubb-bil eller om man vill Gubb-räcer



Sök