3970
Sök

Nu är *ZPITE* äntligen hämtad

260 Inlägg
12 oktober 2009
discokapten skrev:
Hur tänker man när man köper en färdig bil? Även om du ska göra förändringar så kommer det alltid vara någon annan som gjort bilen känd? Hade det inte varit roligare och köpt en original Mrs och byggt på?

Var och en har olika syn på saker skulle jag vilja säga. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att köpa en "färdig-fixad" bil, även om jag tycker det är roligast att ha gjort det mesta själv. Såvida den nya ägaren inte sitter och påstår att denne har byggt/stylat/modifierat hela bilen själv (som den är just nu) så bryr jag mig inte.

393 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
discokapten skrev:
Eftersom bilen i sig inte är någon hit enligt mig så lär ni få jobba som fan för att få den bra, sen måste jag helt allvarligt fråga: Hur tänker man när man köper en färdig bil? Även om du ska göra förändringar så kommer det alltid vara någon annan som gjort bilen känd? Hade det inte varit roligare och köpt en original Mrs och byggt på?

Jag förstår dina tankegångar.Men för mig/oss så är det ingen stor grej. Vi har aldrig utgett oss för att vara bilbyggare och kommer förmodligen aldrig göra det heller. Jag tycker sådant skall lämnas till folk som har talang (och tålamod hehe). Det som jag tycker är vår främsta uppgift med Zpite är att lyfta fram den, visa den och sköta om bilen så att skicket bibehålls.
Vi är utställare, inga bilbyggare.

Det har för oss länge varit en dröm att äga någon av Kooz och Suzzi`s verk. Faktum är att jag inte tycker att man kan KÖPA sig bättre originalitet.

191 Inlägg
12 oktober 2009
Ännu en tråd som urartar.. För övrigt så tycker jag det ska bli riktigt kul och se vad du ska göra med den smile  Lycka till!
Senast redigerat av Lotec (12 oktober 2009)

Åttafemti R

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
12 oktober 2009
Smedhult skrev:
Jill skrev:
discokapten skrev:
Eftersom bilen i sig inte är någon hit enligt mig så lär ni få jobba som fan för att få den bra, sen måste jag helt allvarligt fråga: Hur tänker man när man köper en färdig bil? Även om du ska göra förändringar så kommer det alltid vara någon annan som gjort bilen känd? Hade det inte varit roligare och köpt en original Mrs och byggt på?

Säger han med en Saab 9000 från -90... Så patetiskt! Skärpning folk!!

så bara för att man inte har nån sönderstylad bil me 300k i lån på så får man inte säga va man tycker? hmm

Tycker situationen är patetisk, man har en skräpbil själv men ska ändå på o klanka ner på andra.

Klart vi alla har olika smak, men man kan tänka sig för hur man framför det hela... Men att säga att du kommer att få "jobba som fan för att få den bra" var väl inte det smartaste draget i den här diskussionen!

404 Inlägg
12 oktober 2009
chrillesnakeman skrev:
discokapten skrev:

Jag förstår dina tankegångar.Men för mig/oss så är det ingen stor grej. Vi har aldrig utgett oss för att vara bilbyggare och kommer förmodligen aldrig göra det heller. Jag tycker sådant skall lämnas till folk som har talang (och tålamod hehe). Det som jag tycker är vår främsta uppgift med Zpite är att lyfta fram den, visa den och sköta om bilen så att skicket bibehålls.
Vi är utställare, inga bilbyggare.

Det har för oss länge varit en dröm att äga någon av Kooz och Suzzi`s verk. Faktum är att jag inte tycker att man kan KÖPA sig bättre originalitet.

Personligen tycker jag att det verkar otroligt vettigt och önskar er all lycka med bilen!
Sen är det ju helt oändligt att köpa projektbilar då så otroligt mycket tid och pengar redan är nerlagt på den, man får nästan alltid ut mycket mer för pengarna!

VW Ägare
1 011 Inlägg
12 oktober 2009
Man kan se det på två olika sätt.

Antingen tycker man du är tråkig som köper en färdig bil.

Eller så tycker man som jag att du är en klok man. Jag vet vad den bilen låg ute för och för dom pengarna hade du inte kunnat bygga denna bil. Bra investering om man vill bygga en bil som är unik och vill inte lägga dom tyngsta pengaposterna. '

Även om bilen är känd idag som Suzzis bil så kan man göra det till en helt annan bil med ganska enkla medel.

Hoppas folk kan fatta att det viktigaste med bilhobbyn är inte hur ens bil ser ut utan att man har intresset och att man tillför något till gemenskapen. Bilhobbyn handlar ju trots allt om vänskap och gemenskap eller? Utan det kan man lika bra lägga ner hobbyn.

Lycka till med DIN bil nu. big_smile
Senast redigerat av Eberlund (12 oktober 2009)

Henrik Eberlund

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
12 oktober 2009
Eberlund, visst handlar det väl såklart även om hur ens bil ser ut - MEN, det viktigaste är ju att man själv gillar den. Sen är det klart kul om andra gillar det man gjort - och i detta fallet vad nån annan gjort men som man själv gillar. Det han inte gillar kommer han säkert att ändra på!
Ok om man utger sig för att ha byggt en bil man inte byggt, men så är inte fallet här! Avundsjuka kanske?

/Mattias

Galen
849 Inlägg
12 oktober 2009
Jill skrev:
Smedhult skrev:
Jill skrev:

så bara för att man inte har nån sönderstylad bil me 300k i lån på så får man inte säga va man tycker? hmm

Tycker situationen är patetisk, man har en skräpbil själv men ska ändå på o klanka ner på andra.

Klart vi alla har olika smak, men man kan tänka sig för hur man framför det hela... Men att säga att du kommer att få "jobba som fan för att få den bra" var väl inte det smartaste draget i den här diskussionen!

Så har man en ferrari eller bmw m5 så får man klanka ner på folk? hmm Alla har väll rätt till en åsikt även om man har en rutten 240 eller en lambo. sen får man själv välja om man ska hålla den för sig själv eller skriva tongue

OT: hoppas du lägger upp en projekt tråd så man får följa bygget wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

1 024 Inlägg
12 oktober 2009
vore roligt om du bygger om hela bilen på insidan för den ser fan inte klok ut! lycka till

27 Inlägg
13 oktober 2009
Tror detta kommer bli bra.. smile Lite färg och lite omändring så är den klar för ny show. smile Om du inte skulle visat bilen före den är klar så tror jag de är flera av dom som klagat här som inte äns skulle vetat att de har varit show bil tidigare. smile Lycka till smile

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
13 oktober 2009
Bra köp enligt mig! Sparar enormt med tid och pengar på att vidareutveckla något som redan är påbörjat. En bil blir ju sällan klar! Man har ju alltid massa nya ideér på lager. Oftast är det pengar och tid som bromsar en!!!

Kommer följa er utveckling! Tummen upp....

9 108 Inlägg
13 oktober 2009
Jag tycker det är skönt att den hamnar i händerna på någon som kommer fortsätta ställa ut! Man har sett alldeles för många byggen gå i fördärv av nya ägare som inte respekterar tiden och pengarna som lagts ner..

Som någon sa, vad ska dom som bygger showbilar göra med bilarna när dom vill ha nya utmaningar tycker ni? smile

393 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Eberlund skrev:
Man kan se det på två olika sätt.

Antingen tycker man du är tråkig som köper en färdig bil.

Eller så tycker man som jag att du är en klok man. Jag vet vad den bilen låg ute för och för dom pengarna hade du inte kunnat bygga denna bil. Bra investering om man vill bygga en bil som är unik och vill inte lägga dom tyngsta pengaposterna. '

Även om bilen är känd idag som Suzzis bil så kan man göra det till en helt annan bil med ganska enkla medel.

Hoppas folk kan fatta att det viktigaste med bilhobbyn är inte hur ens bil ser ut utan att man har intresset och att man tillför något till gemenskapen. Bilhobbyn handlar ju trots allt om vänskap och gemenskap eller? Utan det kan man lika bra lägga ner hobbyn.

Lycka till med DIN bil nu. big_smile

Tackar för det Eberlund.Skall bli kul att få pyssla med denna bilen.Den kommer bli grym med den nya lacken som vi tänkt ta smile
Sen så tänker vi fixa å dola lite med inredningen m,m Vi har lite spännande ideer som vi tänker genomföra framöver nu.
Ha det så gott.
Mvh//Chrille

393 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Jag tycker det är skönt att den hamnar i händerna på någon som kommer fortsätta ställa ut! Man har sett alldeles för många byggen gå i fördärv av nya ägare som inte respekterar tiden och pengarna som lagts ner..

Som någon sa, vad ska dom som bygger showbilar göra med bilarna när dom vill ha nya utmaningar tycker ni? smile

Hej!
Tackar för det.Vi kommer göra så zpite lever vidare å vidarutvecklas på det besta sätt.Vi har lite ideer som vi jobbar lite med nu.Både Kooz å suzzi blev glada över att den kommer i händer som bevarar själva bilen i samma skick som nu.Fast med lite av våran prägel då hehe.Vi gillar inte häller när fina show-byggen säljs till personer som inte tar hand om själva bilen m,m.Det har ju lagts ner mycket tid å pengar i bilar i dag.
Jag hoppas att fler personer kommer gilla zpite effter den nya lacken m,m.
Mvh//Chrille

393 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Henrik Elg skrev:
Bra köp enligt mig! Sparar enormt med tid och pengar på att vidareutveckla något som redan är påbörjat. En bil blir ju sällan klar! Man har ju alltid massa nya ideér på lager. Oftast är det pengar och tid som bromsar en!!!

Kommer följa er utveckling! Tummen upp....

Tackar Henrik för det.Japp som sagt vi har lite nya ideer som vi tänker pysla med nu framöver.Tror det kommer bli riktigt bra smile
Mvh//Chrille

393 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Thewolfman skrev:
Tror detta kommer bli bra.. smile Lite färg och lite omändring så är den klar för ny show. smile Om du inte skulle visat bilen före den är klar så tror jag de är flera av dom som klagat här som inte äns skulle vetat att de har varit show bil tidigare. smile Lycka till smile

Japp tror dig fullt ut.Tackar för det.Önskar dig lycka till med ditt vrålåk hehe.Din pärla skulle jag villa se framöver.Mvh//chrille

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
15 oktober 2009
Bara för att man har pengar så betyder det inte att man har bra smak. Så fyi, det finns folk med lite pengar, som gör det bästa utav det (exempelvis så var min fina dkw ganska billig faktiskt wink ) o så finns det folk med lite mer pengar men med extremt usel smak. Kanske inte behöver nämna några namn, men en gul camaro med grönt neon, fjortisvinge, kristalkrona och en Bosse Bildoktor framför kanske säger det mesta?

Men en gång till, det här är blogg-material. Ska man visa bilder så kan det ju vara några speciella sådana. Inga random suddiga blixtbilder du tog med din mobilkamera det första du gjorde när du kom hem med bilen.

(Men kan såklart tillägga, gör vad ni vill med era pengar, sålänge ni själva tycker om det. Dock förstår iaf inte jag hur vissa människor tänker ibland... )

Whine whine!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 oktober 2009
Toyotan kan ju bara bli bättre enligt mitt tycke.

Men håll kristallkronan borta från den. wink

Lycka till med bilbygget. Kul med nya bilar i närheten. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 oktober 2009
Jill skrev:
discokapten skrev:

Jag tycker bilen ser ut som ett sönderspacklat rymdskepp, det jag har sett av den ute har inte imponerat på mig mer MEN det är min åsikt, lägger man upp en tråd om bilen så förutsätter jag att man tål att höra att bilen i någons ögon inte ser bra ut. Vill man ha kritik som är odelat positiv så visar man endast upp bilen för folk som antingen inte vågar säga att den är ful eller folk man vet tycker den är snygg.

Men jag undrar fortfarande lite om vad min bil har med det hela att göra?

Om jag går ner till banken och lånar pengar imorgon, så kan jag åka runt och leta reda på något lite ballare under helgen så postar jag samma kommentar på söndag/måndag? Ger det mig mer rätt att säga vad jag tycker?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 024 Inlägg
15 oktober 2009
discokapten skrev:
Jill skrev:
discokapten skrev:

Jag tycker bilen ser ut som ett sönderspacklat rymdskepp, det jag har sett av den ute har inte imponerat på mig mer MEN det är min åsikt, lägger man upp en tråd om bilen så förutsätter jag att man tål att höra att bilen i någons ögon inte ser bra ut. Vill man ha kritik som är odelat positiv så visar man endast upp bilen för folk som antingen inte vågar säga att den är ful eller folk man vet tycker den är snygg.

Men jag undrar fortfarande lite om vad min bil har med det hela att göra?

Om jag går ner till banken och lånar pengar imorgon, så kan jag åka runt och leta reda på något lite ballare under helgen så postar jag samma kommentar på söndag/måndag? Ger det mig mer rätt att säga vad jag tycker?

du har så rätt grabben, vissa tål inte att höra, vilket är barnsligt!

Sök