Brukar kosta mer än det smakar men har du varken flickvänn, super inte knarkar inte, tjänar bra, bor hemma och brinner hejdlöst för bilar så trimma på, du verkar ju göra ett bra jobb för att inte ha mekat förut ?!
Själv hade ja turen o bli sponsrad med jobbet så slapp meka själv (saknar mekgarage + verktyg) även om ja gillar att meka o pilla, men kände inte riktigt för att chansa o riskera felmontering eller ras bara för att kunna meka själv.
Och vips 160,000kr senare på en bil som ja köpte för 53 tusen med 13tusen mil på mätaren blev en 515hk/607nm 6 växlad saab 9000 Aero. (motorn var byggd för 600hk men WG klarade inte hålla tätt över 1,8bar så blev "bara" 515hk)
Visst var det skoj men ja vet inte hur gammal du är men jag är snart 28år och ja nöjesåker inte bil på samma sätt som förr när man åkte runt runt runt.
Och visst var det skoj när man fick tummen upp av en dyr STI Subaru som var trimmad tex, eller när man chockade en 50åring som stekte bakom ratten på sin Mustang V8 (vet ej vad det var för modell, men var inga problem o köra ifrån han på motorvägen iaf.)
Men nu så har ja sålt bilen i delar, körde bara 250mil med den i trimmat tillstånd o den gick grymt o det var skoj att se småungarna med sina volvo 740is och ford sierraor glo ögonen ur sig när man kom med rakskuren låda och modell XL turbo som skrek efter mer luft än ett stryp offer.
Ja tröttnade på bilen efter alla småfel som avlöste varandra, vilket nog hör till alla bilar som är trimmade mer än 100% mot vad de lämnar ifrån fabrik orginal.
Så ta dig en funderare, är det värt pengarna? det är som sagt skoj o dra folk och man känner sig inte så lite kartig med 500hk under huven, speciellt i en sleeper.
Men summa sumarium, ångrar att ja trimmade en bil spec en svensson bil som saab. (dåligt värde)
Och du som har en 855 som inte är en äkta R heller, dvs värd mindre fundera lite till.
Jag må låta tjurig avund saabbög whatever, men bara ett tips.
Jag mår så mycket bättre nu när bilen är borta och man slipper lägga 5000kr i månaden på den konstant och inte få så mycket pengar över till annat.
Fast en trimmad 855a med 5ans vrål är svårslaget, köp en quaife diff isf så du får ner kraften i marken o lådan håller. (m56 håller väl grymt med quaife diff?)
Lycka till med ditt bygge, kommer bli jävligt grymt hoppas du slipper fel som avlöser varandra bara, det får en o tröttna till slut.
Att varjegång man gasade på hade man en liten sten på bröstet (vad kan paja nu?) fick aldrig nån direkt ro.
Ska följa bygget hur som helst, blir intressant! lycka till som sagt
// Saab anhängare som är sugen på en 855R eller V70R 04a