3490
Sök

940 Turbo...Lite småpill under huven.. "turbogrill" sökes!

178 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
#61
https://www1.garaget.org/gallery/archive/16337/800455_mru18a.jpg
så härligt ser det ut just nu. Sladdar överallt. Men det ska bort så gott det går


178 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
#62
Besiktningstid bokad.
Sen är den till salu.


178 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
#63
Då var all rost under lagad också!
Så nu håller jag tummarna för besiktningen imorgon smile


178 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
#64
Besiktad och klar! smile
Nu är även dimljusen inkopplade. Eller ja det har dom ju alltid vart, men de va tydligen en gömd säkring som hade pajjat.

Och så är bakskärmarna spacklade, så snart ska dom få lite lack på sej smile


178 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
#65
Färgen står och väntar på att få komma på bakskärmarna smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/16337/817410_sz629i.jpg
Dålig mobil bild, men så ser det ut för tillfället! Det kommer ju se mycket bättre ut än innan iallafall


178 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
#66
Skärmarna lackerade, nu är dom iallafall inte krackelerade eller vad de heter.
Så en ordentlig tvätt och polering skulle inte skada!
Kanske lite våtslip på det som är lackerat då det är lite rödare än resten av bilen, eller ja, inte framskärmarna. Vet inte om bilen är omlackerad eller va det kan vara.
Får se hur det ser ut efter en ordentlig rengörning och polering.

Ingen som är intresserad av gamla celicor? Verkar ju inte finnas så många kvar av dom.


178 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
#67
https://www1.garaget.org/gallery/archive/16337/823722_lt1scg.jpg
Dags attt kasta på vinterpuckar. Fan va fin den va under efer rostlagningen smile Fick tyvärr ingen bild på det.


178 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
#68
Koppla om lite kablar, och kikade vad det var för högtalare i dörrarna. Nu har jag helt plötsligt två 8" basar i dörrarna smile Måste nog ta och köpa mej ett par diskanter till hehe. Basar väldigt bra! Ett par högtalare bak skulle inte skada heller. Får se vad man kan knåpa ihop smile


178 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
#69
Bytte olja och oljefilter, uuuh vilken geggig olja. Och vilken skillnad det blev på motorljudet, den lät så mycket mindre och så mycket piggare.. Oljefiltret hade nog suttit där sen bilen var ny yikes


178 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
#70
Antingen har kamremmen kuggat över eller så har toppackningen gått. Rycker och får små avgassmällar. (blupp låter det(?)) Det läckte vatten genom blocket igår? yikes Det såg ut som någon plugg hade lossnat(?) precis under generatorn, så kanske det har något med saken att göra? Pluggade igen hålet igår kväll, och bilen gick bra hem (ca2mil) gick bra idag ca 3-4km, sen ryckte det till och den gick som en påse skumbananer.

Hjälp någon!!!


178 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
#71
Bytte tändstift så blev den som ny i motorn! Vilket smarthuvud man är. Skulle ju ha passat på och bytt dom samtidigt när jag bytte oljan. Men men, nu funkar det ju som det ska igen. Står tyvärr lite stilla just nu, och har inga ideér heller på vad man kan göra med den. Förutom en jäkla tvätt på måndag.


178 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
#72
Det är på väg en laddtrycksmätare och pysventil så man kan leka lite med laddtrycket.
Har hunnit kasta in ett par högatalare i hatthyllan och bytt ut original kasset/radion och ett öppet luftfilter.

Sen får vi se vad man kan hitta på med den. Toktrimma har man ju tyvärr inte råd med, men kanske ett chip och annat rör.


178 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
#73
Problem!
Vet inte riktigt vart jag ska sätta slangen till turbomätaren, någon som kanske vet?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/16337/866883_0hmnup.jpg
Vart tusan ska man koppla in slangen till turbotryckmätaren?

Och så måste jag köpa en ny liten nippel för den ena försvann i bilen när jag öppna påsen tongue


R1 driver!
5 128 Inlägg
26 februari 2010
#74
Vill du så har jag för mig att du mycket väl kan koppla den på slangen mellan WG och turbo, annars kan du ta mellan vakumträdet i insuget och dumpventilen t.ex.! smile


178 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
#75
_DamnIt skrev:
Vill du så har jag för mig att du mycket väl kan koppla den på slangen mellan WG och turbo, annars kan du ta mellan vakumträdet i insuget och dumpventilen t.ex.! smile

Där det är en tvåa alltså?
Men eftersom nippeln är borta och den ligger tametusan inte i bilen heller så blir det ju inte tätt och därför händer ingenting på mätarn. Har vart på mekonomen, autoexperten och lite vvs firmor, men ingen som har några. Nippeln är som en slags kula som man ska dra slangen igenom, någon som kanske vet vart man kan få tag på en? Eller blir det att köpa ny mätare? hmm


Pan
26 februari 2010
#76
Bara fara ner till skroten och fixa en nippel från ett insug! Då får du en egen till laddtrycket ska finnas lediga hål på insuget som bara är pluggade.

MVH

178 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#77
Nu är mätarn inkopplad iallafall. Ladda en hel bar(?) Kanske beror på att avgassystemet är av? Så det blir nästa projekt! Men det lappar jag ihop ikväll smile


178 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
#78
Sedär ja, avgasröret ihop igen! Nu ladda den 0,7-0-8 så känns lite bättre, och gick bra mycket tystare. Måste fixa sladd till kameran så man kan lägga upp lite bilder också.


R1 driver!
5 128 Inlägg
5 mars 2010
#79
Skönt att det va något enkelt! Även om jag aldrig varit med om att avgassystemet ger högre ladd! smile Men någon gång måste va den första lol


178 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
#80
_DamnIt skrev:
Skönt att det va något enkelt! Även om jag aldrig varit med om att avgassystemet ger högre ladd! smile Men någon gång måste va den första lol

haha nä men kanske ladda på lite mer när det inte var nåt motståd? Jag vetefan, men nu går den ju som den ska iallafall och skönt de smile



Sök