Det finns en blandning av dom båda i form av: Golf GTI Edition 30 om du vill ha en Golf med S3 motorn ?
Men det är ju en v6:a vs en 2 liters turboladdad bil så det beror på lite vad du vill ha...
Annars kan jag rekommendera: Golf GTI Edition 30 om du vill ha en golf med S3 motorn. Sjukt bra pris på den Edition 30 golfen med... Sedan finns det bara 9 vita Edition 30 i Sverige var av 3 är manuella och resten DSG. Enda nackdelen gentemot dom bilarna du föreslår så har inte Golf GTI Edition 30 4 hjuldrift så som S3:an och R32:an (men man slipper släpa på den vikten...
S3 och Edition 30 motorn är ju sjukt lättrimmade titta bara på GTI30EDITION och rian's bilar dom går nått sjukt!
Jag valde mellan dessa två och valde R32 av flera anledningar. För det första för motorns skull. Jag är inte speciellt förtjust i fyror då jag tycker de låter ganska så tråkigt. R32 däremot låter helt fantastiskt redan original! Sedan så kan du få R32 med den underbara DSG-lådan vilken är mycket svårslagen. Var först inne på en manuell men efter att ha provat DSG var jag såld!
S3:ans fördel är väl att den möjligen är mindre framtung och därmed lite roligare på vintern (?). Har endast kört den på sommaren och jag blev faktiskt lite besviken på draget i den trots att de har 15 hk mer än R32. Ljudupplevelsen i R32 gör nog en del där S3 är säkert lite snålare på såsen iofs.
Jag ville dessutom ha en femdörrars och då var R32 det enda valet, den ligger dessutom lägre i pris.
Skulle du ändå välja en S3 så kommer du få en bil som du garanterat kommer vara jäkligt nöjd med!
Kan väl tillägga att min R32 snittar mellan 1-1,2 liter/mil blandad körning. Landsvägkörning ~90 km/h kan man komma ner till i bästa fall 0,9 om man kör lugnt.
Jag är inne på min 3e! R32a. Jag valde också mellan S3 & R32. Hade väldigt specifika krav på min bil när jag letade något att byta min Octavia RS2 mot. Bakhjulsdrift lr 4hjulsdrift var nu enda alternativen. 4 dörrar var ett krav. S3SB fanns inte 06 så jag satsade på R32an. Har inte ångrat mig en sekund sedan dess. Den är inte snabbast och den älskar sås:( men faaan va skönt den låter och DSG är en fantastisk påfund, som dock kommer att programmeras om hos ACE till våren, om jag behåller bilen (har snöat in mig på RAM SRT-10 ) Försök att hitta en bil med Recaro, ovanliga, men är värda halva bilen
Listar lite + & - som jag kom på så på rak arm... Rätta mig gärna om jag har fel eller komplettera listan
R32
+ Ljudet + 4wd + Lucnhcontroll med DSG:n + Stolarna - Vikten - Bränsleförbrukningen - Trimningen är dyr
S3
+ Turbo + Bränsleförbrukningen + Stolarna + 4wd + Lättare än r32:an + lätt trimmad - Ljudet (är inte tråkigt ljud men inte samma sång som en r32:an ) - Finns väll bara manuell, eller ?
Edition 30
+ Turbo + Bränsleförbrukningen + Stolarna + Lättare än r32:an och S3:an + lätt trimmad + Försäkringen är billigare än på en ”vanlig” GTI:n (hur den står sig gentemot R32 och S3:an vet jag inte…) - Ljudet (är inte tråkigt ljud men inte samma sång som en r32:an) - 2wd
Får du fördelar+nackdelar med Audi A3 3.2 och R32. Här säger de iaf att Audin är mer komfort än Golfen Tvärtemot vad folk skrivit tidigare här
A3 3,2 och S3 är helt olika bilar och går inte att jämföra komfortmässigt. Kan dock verkligen inte kalla min R32 för obekväm, snarare tvärtom, anser att den är perfekt avvägd mellan sport och komfort.
Bjork skrev:
Soyd: vad ligger din försäkring på?
En R32 på mig (helår/hekförs, 1500mil) Låg på 11017kr hos Länsförsäkringar och det går att kapa en del om man pratar med dom.
Hur vanliga är skalstolarna (Recaro) i R32? Dom är porr
R32 på mig som är 24 år kostade runt 17-19 tusen men lyckades få ner det till ungefär 11.
Skalstolarna är ganska så ovanliga då de kostade ca. 40 000 kr att beställa till bilen om jag inte är ute och cyklar. Kikar man på blocket är det i bästa fall var tionde R32 som har dem.
En R32 på mig (helår/hekförs, 1500mil) Låg på 11017kr hos Länsförsäkringar och det går att kapa en del om man pratar med dom.
Hur vanliga är skalstolarna (Recaro) i R32? Dom är porr
6-7000, 1000 mil om året... Vill du testa räkna på en Golf GTI Edition 30 ta regnummer: PNN400 det är den som ligger på blocket nu den vita... så ser du vad du får för premie...
När jag provkörde Golf R32:an hoss VW för några år sedan så sa han till mig att stolarna kostade 35.000 (måste vara som reservdel eller ?)
Här är lite bilder då jag testade Golf R32:an om någon vill se btw