4418
Sök

Golf R32 vs Audi S3

Avstängd
18 Inlägg
15 oktober 2009
scirrocon som nån sa. asfet! smile

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"

OEM <3
6 957 Inlägg
16 oktober 2009
soyd skrev:
Bjork skrev:
Soyd: vad ligger din försäkring på?

En R32 på mig (helår/hekförs, 1500mil) Låg på 11017kr hos Länsförsäkringar och det går att kapa
en del om man pratar med dom.

Hur vanliga är skalstolarna (Recaro) i R32? Dom är porr roll

6-7000, 1000 mil om året... Vill du testa räkna på en Golf GTI Edition 30 ta regnummer: PNN400 det är den som ligger på blocket nu den vita... så ser du vad du får för premie...

När jag provkörde Golf R32:an hoss VW för några år sedan så sa han till mig att stolarna kostade 35.000 (måste vara som reservdel eller ?)

Här är lite bilder då jag testade Golf R32:an om någon vill se btw wink

/mvh soyd

Känns som om GTI alt. GTI Ed.30 lockar mer och mer än vad R32 gör faktiskt, visst ljudet i R32:an men
frågan är hur länge man orkar med den tills man vill trimma?

Här är ett fint objekt att starta på smile: http://www.blocket.se/varmland/Volkswag … 13&w=2
Är galet kär i både "-Söben-"s och "Soyd"s bilar big_smile
Senast redigerat av Bjork (16 oktober 2009)

OEM <3

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
16 oktober 2009
Vilken mamma på 70+ köper en GTI DSG? Och är det verkligen en fördel att den är sopkörd?

Hur är det med Golf R? Blir det 4wd? Scirocco R blir väl inte vill jag minnas? (Tyvärr!)
Så förutom ljudet i R32 så är ju 4wd en kraftig fördel - i min värld smile Alla tycker inte så, men jag tror aldrig det blir en FWD igen..
wink
http://www.grafixpressions.com/prev/fwd_sucks_prv.gif

/Mattias

111 Inlägg
16 oktober 2009
köp istället a3 3,2 istället smile slår ljudet i r32 roligare än s3 mer sleeper än s3

och jo jag har testat båda bilarna... wink
Senast redigerat av sjunne75 (16 oktober 2009)

1 853 Inlägg
16 oktober 2009
Bjork skrev:
soyd skrev:
Bjork skrev:
Soyd: vad ligger din försäkring på?

En R32 på mig (helår/hekförs, 1500mil) Låg på 11017kr hos Länsförsäkringar och det går att kapa
en del om man pratar med dom.

Hur vanliga är skalstolarna (Recaro) i R32? Dom är porr roll

6-7000, 1000 mil om året... Vill du testa räkna på en Golf GTI Edition 30 ta regnummer: PNN400 det är den som ligger på blocket nu den vita... så ser du vad du får för premie...

När jag provkörde Golf R32:an hoss VW för några år sedan så sa han till mig att stolarna kostade 35.000 (måste vara som reservdel eller ?)

Här är lite bilder då jag testade Golf R32:an om någon vill se btw wink

/mvh soyd

Känns som om GTI alt. GTI Ed.30 lockar mer och mer än vad R32 gör faktiskt, visst ljudet i R32:an men
frågan är hur länge man orkar med den tills man vill trimma?

Här är ett fint objekt att starta på smile: http://www.blocket.se/varmland/Volkswag … 13&w=2
Är galet kär i både "-Söben-"s och "Soyd"s bilar big_smile

Hehe ja det är fasiken inget lätt val endå Bjork smile. Den ser ju kanon fin ut den GTI:n i alla fall... Men vad det än blir så tror jag du kommer bli riktigt nöjd wink

sjunne75 skrev:
köp istället a3 3,2 istället smile slår ljudet i r32 roligare än s3 mer sleeper än s3

och jo jag har testat båda bilarna... wink

Audi A3 3,2 och Golf R32 är ju likadana motor. Så att det ska vara skillnad på ljudet på dom vet jag inte... ?

Nu har ju Lundbergo i princip alla val möjligheter beroende på vilken kaross/bil han vill ha så finns ju alla med alla motor alternativen wink

Audi A3 3,2 eller Golf R32 = 3,2L v6:a

Audi S3 och Golf Edition 30 = 2.0L TFSI

/mvh soyd

1 853 Inlägg
16 oktober 2009
GTI30EDITION skrev:
Om rätt köpare finns så kan det vara så att en röd Edition 30 som går med en del trim är till salu, och som sagt, den har DSG. Seriöst intresserade lägger ett PM.

Mvh

Ja om man är sugen på en Edition 30 som klipper nya M3an (420hkr) är det bara att slå till smile

/mvh soyd

806 Inlägg
16 oktober 2009
soyd skrev:
GTI30EDITION skrev:
Om rätt köpare finns så kan det vara så att en röd Edition 30 som går med en del trim är till salu, och som sagt, den har DSG. Seriöst intresserade lägger ett PM.

Mvh

Ja om man är sugen på en Edition 30 som klipper nya M3an (420hkr) är det bara att slå till smile

/mvh soyd

Nää va, men bmw m3 är ju snabbast i världen hur kan du göra det?

806 Inlägg
16 oktober 2009
GTI30EDITION skrev:
lodiseN skrev:
soyd skrev:

/mvh soyd

Nää va, men bmw m3 är ju snabbast i världen hur kan du göra det?

På M5board eventet körde vi ett race från 50-270 (mätarfart) och då var min bil först till konerna, men det är klart, går det fortare än så kommer säkert M3an.. men fram till konerna blev han efter. smile

Jag har sett den filmen:D din bil går för jäkla gött:)

806 Inlägg
16 oktober 2009
GTI30EDITION skrev:
lodiseN skrev:
GTI30EDITION skrev:

På M5board eventet körde vi ett race från 50-270 (mätarfart) och då var min bil först till konerna, men det är klart, går det fortare än så kommer säkert M3an.. men fram till konerna blev han efter. smile

Jag har sett den filmen:D din bil går för jäkla gött:)

Har du?? Oj.. berätta.. jag har inte sett den än. Fan va spännande. smile smile

Ja men nu hitta jag den inte, bara en där en edition 30 smiskar snusket ur en e46 m3. Ska försöka hitta den igen

1 853 Inlägg
16 oktober 2009
Tycker det har tipsats och snackat på rätt bra nu men endå har inte Lundbergo sagt ett ord sedan första inlägget, vars är Lundbergo smile ?

Skulle va kul att höra vad han är inne på för vagn efter alla tips mm smile

/mvh soyd

143 Inlägg
16 oktober 2009
matteeee skrev:
Vilken mamma på 70+ köper en GTI DSG? Och är det verkligen en fördel att den är sopkörd?

Hur är det med Golf R? Blir det 4wd? Scirocco R blir väl inte vill jag minnas? (Tyvärr!)
Så förutom ljudet i R32 så är ju 4wd en kraftig fördel - i min värld smile Alla tycker inte så, men jag tror aldrig det blir en FWD igen..
wink

Golf R är 4wd. Jag kan säga att den är riktig snygg irl och stolarna (recaro) är riktigt goa (jag provsatt den när jag var på frankfurt mässan big_smile)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55646/784012_pnrdxl.jpg
Golf R

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55646/784013_0j5fhn.jpg
Golf R
Senast redigerat av LordWood (16 oktober 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
16 oktober 2009
matteeee skrev:

wink

En cool morsa cool Sen om man är mamma till Tommy Kristofersson så får man räkna med
att sonen prackar på en roliga bilar smile Sen att det är DSG kan ju bero på att det är en aut.?
och hon inte direkt åkt med paddlarna eller? Utan bara vill ha en lättkörd bil?

Hur vet du att den är sopkörd? Min mormor kör grymt bra för att vara 71år gammal.

Bara en teori, men visst man ska passa sig..men man får ju en känsla när man ser och kör bilen.
Pris och mil är ju fina och det går säkert att pruta lite tongue..men ska iväg och testa R32 nu inom kort först big_smile

OEM <3

1 853 Inlägg
22 oktober 2009
lodiseN och GTI30EDITION här är videon ni pratar om. Bra race wink

VW Golf Gti Edition 30 Stertman Stage III vs BMW M3 E92 Coupe 6-speed

/mvh soyd

806 Inlägg
22 oktober 2009
soyd skrev:
lodiseN och GTI30EDITION här är videon ni pratar om. Bra race wink

VW Golf Gti Edition 30 Stertman Stage III vs BMW M3 E92 Coupe 6-speed

/mvh soyd

Haha bömwön fick ju ordentligt med smisk, dom går jävligt bra måste jag säga

Thorssa
22 oktober 2009
Golf R och Scirocco R är väl antagligen lite för dyra med tanke på att trådstartaren vill ha en bil runt årsmodell -07. Scirocco R blir förövrigt endast framhjulsdriven tyvärr.

OEM <3
6 957 Inlägg
23 oktober 2009
Mata på med info i tråden.

Ska kika på en Golf GTI DSG -08 imorgon, så man får en inblick hur den är big_smile
Har kört Golf 6:an med DSG men den kändes ganska klumpig..

OEM <3

1 853 Inlägg
23 oktober 2009
Hur kändes GTI MK5:an då björk smile

/mvh soyd

Thorssa
23 oktober 2009
Angående DSG så har jag idag fått problem med min. Vid kraftig acceleration så växlar den långsamt och den kastar i växlarna. Efter lite internetluskande verkar det som att det kan vara nån sorts styrenhet till växellådan som spökar. Kostnad: 30000-40000. Får sitta och hålla tummarna på att VW tar det som en goodwill-reparation då det verkar vara ett vanligt fel, eller att jag kan ta det på maskinskadeförsäkringen..

Kan ju vara värt att tänka på om man kikar på en bil med DSG som gått mer än 10000 mil eftersom en maskinskadeförsäkring inte gäller då.

OEM <3
6 957 Inlägg
24 oktober 2009
soyd skrev:
Hur kändes GTI MK5:an då björk smile

/mvh soyd

Skitkul big_smile den var som Golf 6:an, men jag föredrar mk5ans utseende.
DSG:n är ju underbar big_smile måste få pröva en R32 nu oxå, men det är
lättare att få tag i en 3-dörrars vit GTI smile

Vi får se.

"Thorssa" återkom gärna med mer info om DSG:n när du fått klarhet i det.

Mvh

OEM <3

1 853 Inlägg
24 oktober 2009
Hehe aha wink

A men R32:an finns väll inte i vitt original va eller har dom börjat med det nu kanske ?

/mvh soyd

Sök